Re: Jaki czytnik newsów z dobrym KFem ?

Data: 2010-01-06 09:24:19
Temat: Re: Jaki czytnik newsów z dobrym KFem ?
Od: Stalker <t...@i...pl>

Redart wrote:

> Dla mnie 'nie osądzaj' jest tylko i wyłącznie sygnałem w rodzaju:
> "niech Ci się nie wydaje, że wszystko wiesz". Reszta z tego wynika.

Znowu muszę czołgiem wyjechać :-)

> [...]
> nawet sam bezradny wobec własnych zachowań. Żądanie
> 'nie oceniaj człowieka' jest w istocie prośbą 'zawsze daj kolejną szansę,
> a może następnym razem zobaczysz inną część [mnie]'. To prośba
> o współczucie, wymaganie, by dostrzegać 'przez ograniczenia' niezależne
> jestestwo, pewną podstawową świadomość, podmiotowość, która
> 'stara się dać światu co najlepsze ma w sobie' i dostrzega, że przeszkodą
> są tak zewnętrzne, jak i wewnętrzne ograniczenia - ale dostrzeganie
> tych barier jeszcze nie znosi. Potrzebne jest wsparcie.

Z powyższym sie zgadzam, dołożę swoje trzy grosze:
"Nie oceniaj ludzi tylko zachowania" widzę też jako chwyt
socjotechniczny. Pozwala on na zmniejszenie dysonansu poznawczego w
różnych sytuacjach. To np. wyrafinowana technika "ratunkowa" mempleksów,
w sytuacji, w której np. zgadzamy sie z jednymi memami, a pozostałe
budzą w nas mieszane uczucia.

Zresztą umiejętnie stosowana ma IMO zdecydowanie szersze zastosowanie

Stalker