Jaki parametr fizyczny zmieni się po zainstalowaniu rekuperatora?

111. Data: 2011-01-28 12:40:11

Temat: Re: Jaki parametr fizyczny zmieni sie po zainstalowaniu rekuperatora?
Od: "Jan Werbinski" <jaś@tralala.bez.maj.la> szukaj wiadomości tego autora

Uzytkownik "Kris" <k...@w...pl> napisal w wiadomosci
news:ihubct$fd0$1@news.onet.pl...
\ Skoro Ty na grzanie pradem wydales 8000-9000zl to Tobie sie zwróci reku
> szybko. No i trzeba uwzglednic pewnie z 50zl miesiecznie za prad do reku
> itp.
> Ale nie kazdy wydaje 8000zl na sezon za ogrzewanie. Raczej srednia to 50%
> tej kwoty. I wtedy okazuje sie ze jesli juz to rekuperator zwraca sie po
> 10latach a to juz nieoplacalne moim zdaniem

Nie zwróci sie.

Nie mozna mówic o zwracaniu sie inwestycji w Bentleya tylko dlatego, ze
alternatywa jest latanie Mi-12.

To jest zwykla rozrzutnosc i dorabianie ideologii.

--
Jan Werbinski O0oo....._[:]) bul, bul, bul
Prywatna http://www.janwer.com/

112. Data: 2011-01-28 12:40:14

Od: "Kris" <k...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 28-01-2011 o 11:25:44 Adam <a...@g...com> napisał(a):

>I tyle by było w tym temacie, podsumuję:
>Dla jednych się zwróci szybko -Adam, bo grzeje prądem
>dla innych trochę dłużej ale też - Ja, grzeję gazem
>Ci co nie chcą nie muszą go montować - Maniek, Kris i inni

Pewnie ze tak. Ale dzięki takim dyskusjom na tej grupie Ci wszyscy którzy
ew. rozpoczynaja budowę mają szanse poznac argumenty za i przeciw. Bo jak
wejdą do sklepu to sprzedawca im marketingowo wyliczy 80% oszczedności na
opale, zwrot w ciagu dwóch lat a instalacje sprzeda im za 20-25tys zł.
A tak różowo nie jest. To samo z tym konmfortem- latem ok jak jest chłodniej
dzięki went mech to możemy mówicic o komforcie. Zima róznić nie ma pomiedzy
domami z grawitacyjna czy mechaniczna.

>A czy ma się zwracać? uważam że może ale nie musi, w dobrze zrobionym
>(ocieplonym)
>domu gdzie jest projektowany od początku to się zwróci.

Tylko że im lepiej ocieplony dom tym mniejsze zużycie energi na jego
ogrzanie więc i oszczedności roczne mniejsze. Adamowi się zwróci w ciagu 2
lat bo grzeje prądem w I taryfie i za sezon płaci 8000zł. Więc kWh kosztuje
go 0,5zł A jak założy pompe ciepła i koszt ogrzewania spadnie mu 10 razy
czyli kWh kosztować będzie 0,05zl to oszczędzone 5tys kWh przyniesie mu
"oszczędnosci" 235 zł rocznie

>A dla malkontentów, czy instalacja np centralnego odkurzacza
>czy kominek w salonie wam się zwraca? nie, bo to część
>instalacji/wyposażenia
>która ułatwia/poprawia życie i nikt nie robi jej pod kątem zysków,
>tymczasem w przypadku reku jest to możliwe.

Ale nie wszedzie i nie dla wszystkich

>Dobra sądzę dość już napisałem i tyle by było w tym temacie.

Krzysiek

113. Data: 2011-01-28 13:33:14

Od: Adam <a...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

On 28 Sty, 13:19, "Kris" <k...@w...pl> wrote:

> Ale wiesz Twój przykład jest specyficzny- grzejesz najdroższym chyba
> żródelem(G11) JuZ w G12 zapłaciłbycs pewnie kilka tysięcy mniej. Więc u

No teraz place ok 7k pln. W G12 zaplacilbym ok 4k pln. PC szacuje na
1,2-1,5k pln.

> Ciebie reku zjesli juz to zwróci się szybko bo rozrzutnie i drogo płacisz za
> energie. Cos pisałes kiedyś o pompie ciepła i rachunkach wtedy rzędu 800zł
> za sezon. Policz wtedy jak szybko zwróci sie Tobie went mech?

Wtedy (pompa w przyszlym sezonie) sie nie zwroci pewnie nigdy ale
wtedy juz bedzie zwrocona :D :D
pozdr.

--
Adam Sz.

114. Data: 2011-01-28 13:40:49

Od: "Kris" <k...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

.googlegroups.com...
> [...]

> żródelem(G11) JuZ w G12 zapłaciłbycs pewnie kilka tysięcy mniej. Więc u

>No teraz place ok 7k pln. W G12 zaplacilbym ok 4k pln. PC szacuje na

Czylio koszt kWh zejdzie u Ciebie do 10gr
Went mech w stosunku do went graw oszczędza u Ciebie jak pisałes ok 5tys kWh
Czyli wtedy dzięki wnt mech oszczedzisz 500zł rocznie.
Czyli zwrot zainwestowanych 10tys zł w dość długim czasie
Tak to wyglada niestety, cyfry nie chą kłamac
Went mech to lpodobno komfort który jednak sporo kosztuje. A czy ten komfort
wart jejst swojej ceny to kazdy sam musi indywidualnie ocenic

Bo Ty jestes specyficzny przypadek;))))

Krzysiek

115. Data: 2011-01-28 13:55:58

Od: Adam <a...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

On 28 Sty, 14:40, "Kris" <k...@w...pl> wrote:
> U ytkownik "Adam" <a...@g...com> napisa w wiadomo
cinews:f4f4be96-55e2-48fe-89bb-6e859b6218d6@x4g2000y
ql.googlegroups.com...

> Czylio koszt kWh zejdzie u Ciebie do 10gr
> Went mech w stosunku do went graw oszcz dza u Ciebie jak pisa es ok 5tys kWh
> Czyli wtedy dzi ki wnt mech oszczedzisz 500z rocznie.
> Czyli zwrot zainwestowanych 10tys z w do d ugim czasie

5k pln, nie 10k pln. Nie budowalem kominow, nie mam nawiewnikow w
zadnym z okien etc. Juz to liczylem ;>
Faktycznie moze wyjsc nieco mniej - do tej pory wydalem 6,5k pln na
reku + ok 2k pln na rury, anemostaty i czerpnie/wyrzutnie. Dodajmy
jeszcze 500 pln na "pierdoly" w stylu tu pianka, tam troche welny i
mamy 9k pln. Wiec faktycznie blizej mi w koszcie tej instalacji do 4k
pln niz 5k pln ;-)
pozdr.

--
Adam Sz.

116. Data: 2011-01-28 14:15:12

Temat: Re: Jaki parametr fizyczny zmieni się po zainstalowaniu rekuperatora?
Od: Andrzej Ława <a...@l...SPAM_PRECZ.com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 26.01.2011 16:38, nacocito pisze:

> To jest tylko dowód na to, że nie trzeba mieć wentylacji mechanicznej
> aby mieć przesuszone powietrze.

I jak to się ma do teorii zwiększonej wilgotności u tych, co nie mają
wentylacji mechanicznej?

117. Data: 2011-01-28 14:16:22

Od: Andrzej Ława <a...@l...SPAM_PRECZ.com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 26.01.2011 19:14, janusz_kk1 pisze:

> Nic :) są wyjątki, ale ile takich jest? 5%, może 10 ?
> Ale są też takie gdzie woda się po ścianach leje.
> Pamiętasz te domki popowodziowe o których pisałem?

Może problem miał inne źródło niż tylko zablokowana wentylacja?

Albo inaczej: intensywna wentylacja maskowała problem, a po jej
zapchaniu - wylazł na całego.

118. Data: 2011-01-28 16:31:08

Od: "nacocito" <n...@c...to> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Andrzej Ława" <a...@l...SPAM_PRECZ.com> napisał w
wiadomości news:ihuj1g$535$2@inews.gazeta.pl...

> I jak to się ma do teorii zwiększonej wilgotności u tych, co nie mają
> wentylacji mechanicznej?

Nie każ mi udowadniać tego co inni twierdzą. Piszę to co widzę u mnie.
Z punktu widzenia praw fizyki, zimą większą wilgotność w domach może
zapewnić tylko ograniczanie wentylacji.
Jeśli ktoś mówi że zimą rekuperacja działa jako osuszacz to sądzę, że nie
wie o czym mówi a swoje teorie głosi tylko na podstawie wydumanych teorii a
nie realnych obserwacji czy znajomości procesów jakie zachodzą w wymienniku
ciepła jakim jest rekuperator.

119. Data: 2011-01-28 18:29:32

Od: janusz_kk1 <j...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 28-01-2011 o 15:16:22 Andrzej Ława
<a...@l...spam_precz.com> napisał(a):

> Może problem miał inne źródło niż tylko zablokowana wentylacja?
>
> Albo inaczej: intensywna wentylacja maskowała problem, a po jej
> zapchaniu - wylazł na całego.
No tak bo jesienią było dobrze, źle było zimą kiedy z oszczędności zapchali
nawiewy. Gdyby to był zwykły dom to by wyszło po kilku miesiącach,
aże był 'lekki' to wyszło szybko :) bo nie miał jak wchłonąć nadmiaru
wilgoci.

--
Pozdr
JanuszK

120. Data: 2011-01-28 18:30:45

Od: janusz_kk1 <j...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 28-01-2011 o 15:15:12 Andrzej Ława
<a...@l...spam_precz.com> napisał(a):

> I jak to się ma do teorii zwiększonej wilgotności u tych, co nie mają
> wentylacji mechanicznej?

Ale mając went mechaniczną i gwc bezprzeponowe nie mam przesuszonego
powietrza :) gwc mi je nawilża.
--
Pozdr
JanuszK

Otwarte warsztaty projektowania wnętrz
Montaż parapetów wewnętrznych.
żarówki
czym zaimpregnować (olej do drewna twardego)
czym myjecie podłogi z paneli?