Re: Jakie dania na urodziny?

Data: 2007-06-27 12:59:16
Temat: Re: Jakie dania na urodziny?
Od: BBjk <b...@q...pl>

Joanna Duszczyńska pisze:

> Ten sos cytrynowy, to Ci się tak napisał,

No nie wiem komu to 'się tak napisuje', bo mnie raczej nie.

> a jeśli tak, to można prosić o przepis, bo brzmi ciekawie.

Przepis jest stary.
Do drobiu, cielęciny i ryb daje się sos cytrynowy biały, do ciemnych
mięs rumiany.

Biały: rozcierasz mąkę z masłem, taka sama ilość tego i tego, ja robię
na oko - dajmy na to łyżkę lub dwie. Rozprowadzasz rosołem, dodajesz sok
z cytryny lub dwóch, odrobinkę cukru, razem to zagotowujesz. Na końcu
odrobina skórki otartej z cytryny, można dodać też żółtka, ale uważać,
by już z nimi nie zagotować.
Rumiany: masło rumienisz z mąką, rozcierając, dodajesz rosół, sok z
cytryny, odrobinkę karmelu, skórkę cytrynową otartą.

Na mięsie, rybie, czy co tam dajemy z tym sosem układamy plasterki
cytryny, wydłubawszy pestki, polewamy sosem. I już.
--
BBjk