Jakie warzywa warto uprawiać w przydomowym ogródku.

51. Data: 2007-02-19 12:45:32

Temat: Re: Jakie warzywa warto uprawiać w przydomowym ogródku.
Od: "boryspol" <b...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

On 19 Lut, 08:33, "basia" <m...@p...onet.pl> wrote:
> Ja tez byłam do niedawna nowicjuszem..do tego stopnia, ze mój sąsiad z
> działki po moich pytaniach- jak coś sadzić -wrzeszczał przez płot - zielonym
> do góry !!

Dziękuję basia
Twoje rady wkleiłem sobie do notatnika.
Napewno z nich skorzystam

52. Data: 2007-02-19 17:05:29

Od: m...@y...com szukaj wiadomości tego autora

On 19 Lut, 07:33, "basia" <m...@p...onet.pl> wrote:
> z truskawkami jest masa roboty...

...chyba, że kto tak łakomy, jak JA, to sadzi, pieli, o mało nie
padnie, ale ma i zajada, póki nie pęknie :-)))

> i koniecznie sadzić partiami fasolke szparagową,

...albo zieloną tyczną płaskostrąkową - wtedy dojrzewa sukcesywnie, a
jaka pyszna na świeżo i do mrożenia...

> posadzić w kilku miejscach
> cukinię.

Ach.... jakże bez niej?!

> Między warzywami , koniecznie posadzić krzaczki aksamitki- chroni
> przed szkodnikami, mozna samemu przygotować sadzonki, sa bezproblemowe.
> Pieknie wygląda taki warzywniak poprzetykany kwiatkami.

O, Basiu, Ty piszesz o moim ogródku! U mnie oprócz aksamitek - cynie
ognistoczerwone i malwy, o nagietkach nie wspominając...

> Tyle na gorąco.
> A pod płotem słoneczniki- coby też trochę romantycznie było

Bez nich ani rusz, ani, ani. Tyle, że potem ptacy się zlatują i muszę
słonecznikom główki zakrywać :-(

Widzę, że istnieją jeszcze inni miłośnicy romantycznych ogródków,
malinowych chruśniaków...

53. Data: 2007-02-19 17:13:24

Od: m...@y...com szukaj wiadomości tego autora

On 19 Lut, 22:28, "Panslavista" <p...@w...pl> wrote:

> Kapustę - zawsze COŚ w niej można znaleźć

Mak - można w nim też coś znaleźć, jak się uśnie wśród jego
kwiatów :-)))

54. Data: 2007-02-19 21:17:04

Od: m...@y...com szukaj wiadomości tego autora

On 19 Lut, 17:13, m...@y...com wrote:

> Mak - można w nim też coś znaleźć, jak się uśnie wśród jego
> kwiatów :-)))

Tzn. można już wcale nie wstać - żebym nie była przypadkiem źle
zrozumiana...

55. Data: 2007-02-19 22:28:10

Od: "Panslavista" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

"basia" <m...@p...onet.pl> wrote in message
> [...]
> tych sklepowych, sa silniejsze. I choć sadzę maleństwa i sasiad się
smieje,
> że w grudniu będę miec pomidory, u niego sklepowe, na które wydał majątek
> padaja przy pierwszej zarazie...a moje są i są do późnej jesieni
> - ogórki koniecznie, pod włókniną i nie zdjemować jej, wtedy maczniak nie
> chwyta ( zdejm ować tylko do zbierania i zakładac z powrotem)
> Oczywiście pilnować terminów - ogórki i pomidory po zimnej Zośce- zdążą,
> zdązą- bez obaw:)
>
> Proponuje też kilka krzaczków poziomek, z truskawkami jest masa roboty...
no

56. Data: 2007-02-23 21:38:51

Od: "zgraja1" <z...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

nowy warzywniak. toż to temat na powieść. [przy okazji chwalimy się; w
tym roku zakładamy drugi, bo nasze parę setek jadalnych nie mieści się
na 6 arach, i też chcemy w koncu uruchomić własną stronę w necie]. a w
skrócie:
1] nie powielaj wszystkiego. np; z ogórecznika można się śmiać, ale on
sam się wysiewa, super herbatka, ciekawa sałatka [koniecznie ze
śmietanką]. np; nie wapnuj wszystkiego, - a gdzie wtedy posadzisz
rabarbar? np; z fasolką wysiewaną co dwa tygodnie jest sporo
zamieszania, prościej posiać różne odmiany [wczesne, średnie, późne].
2] zacznij od tego co ci się podoba. a jeśli nie dasz rady temu
wszystkiemu, zadbaj tylko o najładniejsze; reszta niech sobie radzi
sama.
3] wybierz stały i duży [32 cm i wielokrotność] rozstaw rzędów [ładnie
i łatwiej].
4] wybieraj odmiany ekspansywne [jest ich sporo]. za szczyt ignorancji
[przepraszamy szacownych przemówców] uznajemy brednie w stylu; No! to
i owo musisz opryskać. razem mamy 30 arów. z chemii stosujemy
wyłącznie wapno i zaprawę nasienną; przecież będziemy to jeść. np;
nasze czarne porzeczki [sypią jak szalone] trzeba obkosić przed
zbiorami [ach,te pokrzywy], i prześwietlić [co 3 - 4 lata]. przez
takie podejście wykarczowaliśmy już kilkanaście odmian agrestu [i
wciąż szukamy szczepu odpornego na mączniaka].
5] ale to właśnie jest zaleta własnego ogródka. ile byś nie miał
doświadczenia - zawsze od sąsiada dowiesz się czegoś nowego. [siedząc
pod gruszą].
pozdro. zgraja1.

57. Data: 2007-02-23 22:45:35

Od: "Basia Kulesz" <b...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "zgraja1" <z...@w...pl> napisał w wiadomości
com...

3] wybierz stały i duży [32 cm i wielokrotność] rozstaw rzędów [ładnie
i łatwiej].

Dlaczego akurat 32, a nie 30 albo 35?

Zaintrygowana, Basia.

58. Data: 2007-02-23 22:57:21

Od: "Dirko" <d...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

zgraja1 <z...@w...pl> napisał(a):

> [...]
> przez takie podejście wykarczowaliśmy już kilkanaście odmian agrestu
> [i wciąż szukamy szczepu odpornego na mączniaka].

Hejka. A jakie macie doświadczenia z odmianami "Invicta" i "Hinnonmaki
Rot"?
Pozdrawiam odpornie Ja...cki

59. Data: 2007-02-23 23:43:53

Od: "zgraja1" <z...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

[Basia pyta;]
> 3] wybierz stały i duży [32 cm i wielokrotność] rozstaw rzędów [ładnie
> i łatwiej].
>
> Dlaczego akurat 32, a nie 30 albo 35?

odpowiedź;
64 cm, a właściwie coś około, bo liczone w calach, to najbardziej
typowy rozmiar narzędzi rolniczych. np; [około] 128 cm to standartowy
rozmiar kół mniejszych ciągników. gdyby trzeba było coś zrobić
większym sprzętem, albo znajomy miałby jakiś mechaniczny plewnik, - to
ten rozmiar będzie pasować. a, w końcu, lepiej przystosować się do
większości, niż wymyślać swoje normy.

[Ja...cki, o agreście;]
"Invicta" i "Hinnonmaki Rot" nie znamy zupełnie. zaraz sprawdzimy w
necie. czy ktoś je miał i może opowiedzieć swoje spostrzeżenia?

dzięki
pozdro
zgraja1

60. Data: 2007-02-24 01:12:23

Od: Michal Misiurewicz <m...@i...rr.com> szukaj wiadomości tego autora

zgraja1 wrote:

> odpowiedź;
> 64 cm, a właściwie coś około, bo liczone w calach, to najbardziej
> typowy rozmiar narzędzi rolniczych. np; [około] 128 cm to standartowy
> rozmiar kół mniejszych ciągników.

Dokładnie 127 cm to 50 cali.

A poza tym 32 to 2 do potęgi 5. Jeśli zrobisz 32 rządki po 32 cm,
to dostaniesz komputerowy kilocentymetr :-)

Pozdrowienia,
Michał

--
Michał Misiurewicz