Re: Jarosław K. - wielki gracz czy tchórz?

Data: 2016-10-19 17:16:33
Temat: Re: Jarosław K. - wielki gracz czy tchórz?
Od: LeoTar <l...@l...net>

Marek Cz. pisze:

> Bez nieświadomego zamysłu? Albo jest zamysł... od myślenia, albo
> nieświadomość. Coś mi się widzi, że trwasz przy swoim rodzicu-stwórcy
> i koniec. Więc trwaj.

Kobieta zapewne wie, kiedy zachodzi w ciążę, albo chociaż może
przypuszczać, że ma owulację więc istnieje prawdopodobieństwo iż zajdzie
w ciążę. Ale ile z nich informuje o tym mężczyznę, i to tylko wtedy gdy
nie chcą zajść w ciążę? A ile kobiet chce mieć dziecko dla siebie, nawet
wbrew woli mężczyzny? Czy nie manipulują wówczas wiedzą i mężczyznami,
których nieświadomość wykorzystują? Długo by o tym można dyskutować -
jeśli masz ochotę możemy tutaj rozważyć różne warianty sytuacji
zapłodnienia kobiety, w których nieświadomość co najmniej jednej albo i
obojga potencjalnych rodziców jest decydująca.

> To już jest przednie. To co ludzie myślą podczas stosunku ma
> zasadnicze znaczenie czy urodzi się istota zwana człowiekiem, czy
> nie? :-)

Podejmując współżycie powinni być świadomi potencjalnych konsekwencji.
Jeżeli tych konsekwencji nie przewidują to są najzwyczajniej w świecie
nieodpowiedzialni. A zasłanianie się działaniem instynktu (co to
takiego?) to jest mydlenie oczu ślepemu.

> Może Ty masz takich rodziców? Nie wiem. A mówiąc "mamy" to chcesz
> przypominać pewnego pana, który sobie z używania w stosunku do siebie
> liczby mnogiej zrobił znak firmowy.

Albo kiepskim obserwatorem jesteś, albo niczego nie doświadczyłeś.
Zjawiska, o których piszę są powszechnością co uprawnia mnie do
posługiwania się liczbą mnogą. A teraz, gdy zwiększa się świadomość
rodzicielska, której przyrost jest wymuszany przez ekonomię i wyzysk
wczesnego kapitalizmu, widać jak na dłoni zmiany w postrzeganiu
rodzicielstwa i od razu mamy kłopoty reprodukcyjne. Ale nie są one li
tylko konsekwencją przemian ekonomicznych. Te przemiany ujawniły i
wyolbrzymiły brak zaufania miedzy płciami, który jest podstawową
przyczyną problemów demograficznych w społeczeństwach tzw. wysoko
rozwiniętych, w których dba się o własny luksus, wygodę a celem jest
hedonizm.

> Mój drogi cała rzecz w tym, że ci ludzie absolutnie nie podejmowali
> żadnej "decyzji". po prostu chcieli zrobić sobie małe łarałara i nic
> poza tym. Zresztą słowo "decyzja" w wydaniu mężczyzny, które chce aby
> nie mogące mieć dzieci jeszcze dzieci były wprowadzane w świat seksu,
> czyli były zmuszane wg Ciebie do podejmowania dorosłej "decyzji",
> zakrawa na kpinę. Lecz się gościu i przestań zaśmiecać grupę
> "płodami" swego rozumu.

Coś Ci się zwoje mózgowe przejarały bo trudno pojąć o co Ci chodzi w
ostatnim akapicie. Możesz przetworzyć to jeszcze raz, czy tylko chciałeś
rzucić we mnie błotem?

--
LeoTar

Świat według LeoTar'a @ http://leotar.net/year_2016/