Re: Jesli nie syfon viega to co?

Data: 2006-03-24 09:52:59
Temat: Re: Jesli nie syfon viega to co?
Od: "Ivan" <i...@p...onet.pl>

Użytkownik "Piotr Fonon" <f...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
news:dvud18$gta$1@h1.uw.edu.pl...
> To też. Stary syfon o przekroju kołowym zapychał się znacznie wolniej.
Jeśli zapycha się włosami warto zrobić przed montażem (nowego) syfonu drobną
operację. Trzeba popatrzeć czy nie ma na wewnętrznych krawędziach zadziorów,
jeśli tak, to zeszlifować.

> tego nie mogę wykluczyć, ale jak to sprawdzić?
Jeśli jest dostęp do rury - to poziomicą. Jeśli nie, to trochę trudniej.
Nas kiedyś sprawdzali piłeczką ping-pongową, wrzucona na wlocie powinna
dotoczyć się do wylotu (warunek - wylot musi być dostępny np. przez
rewizję). Ale przeprowadzanie takiej próby na instalacji, która już działa
od jakiegoś czasu może być ryzykowne, ponieważ przy odwrotnych spadkach
przekrój rury może być znacznie zwężony przez różne, hmm..., nieczystości,
które się tam odłożyły i piłeczka może utknąć...

> Kiedyś zadałem pytanie o syfony viega i użytkownicy potwierdzili, że woda
> spływa bardzo wolno. Wydaje mi się, że przekrój tego syfonu jest bardzo
> mały.
Nie jestem pewien o jakim syfonie mówisz, ale zapewne chodzi Ci o taki, w
którym ta "dolna" rurka jest taka "spłaczczona" prawie do przekroju
prostokąta. Jeśli tak, to taki zamontowałem niedawno u teściowej* i nie
narzeka.

Jeszcze jedno. Czy jest to tzw. syfon "automatyczny", z pokrętłem do
zamykania w przelewie? Jak tak, to być może masz źle wyregulowane
podnoszenie korka. W korku jest śruba do regulacji wysokości podnoszenia.

* Dobrej, dobrej, nie takiej o jakiej się kawały opowiada, żeby nie było :)

Ivan

Jeśli chcesz pisać na priv, wywal "conieco" z adresu