Re: Kamienie kałowe

Data: 2003-02-06 09:29:04
Temat: Re: Kamienie kałowe
Od: "Juanito" <j...@k...onet.pl>

Użytkownik "Marek Bieniek" <m...@p...wytnij.onet.pl> napisał w
wiadomości news:9g1w9toldtph$.exwlqb5phhy2$.dlg@40tude.net...

> Jedna uwaga: Dyskusja pierwotnie nie dotyczyła kamieni kałowych, a tego,
> że pewien pan o nazwisku przypominającym zółty stop metali kolorowych
> zaleca płukanie okrężnicy jako panaceum na niemal wszystko.
> Nie ulega wątpliwości, że w jelitach mogą sie osadzać różne 'depozyty' i
> mieć postać mniej lub bardziej spoistych złogów; w większości przypadków
> nie są to jednak kamienie kałowe sensu stricto. Kwestią do ewentualnej
> dyskusji jest to, czy takie depozyty mogą mieć szkodliwy wpływ na ogólny
> stan zdrowia człowieka (a wg obecnego stanu wiedzy medycznej
> [...]

W journalach (również tych indeksowanych) nie ma nigdzie napisane, że lekarz
powinien myć ręce. A jednak większość lekarzy w Polsce (nie wszyscy) przed
przystąpieniem do obdukcji myją ręce. Wg Twojej logiki nie ma potrzeby mycia
rąk... A kilkadziesiąt (zaledwie) lat temu lekarz, który wezwał do mycia
rąk, został wyeliminowany przez medyków jako abnegat...
Nie moge pojąć, jak człowiek o takiej wiedzy, jak Pan Marek, może być
jednocześnie ortodoksą... gdzie to drzemie ?

Juanito