Re: Kary cielesne

Data: 2011-09-08 09:10:28
Temat: Re: Kary cielesne
Od: J <w...@n...pl>

b...@o...pl wrote:

> Nie, znam statystyki.

A wiesz, jak się stopniuje kłamstwo? Małe kłamstwo, duze kłamstwo,
statystyki.

> Dla wszystkich (lub prawie wszystkich).

Nie ma czegos takiego jak wszyscy, zawsze i nikt.

> Nie przypadkowo kobiety
> wybieraja mezczyzn, ktorzy sa od nich
> wyzszi, silniejsi, starsi. Jest to calkowicie uzasadnione z
> biologicznego punktu widzenia.

Ale jak maja kasy jak lodu, to mogą być garbatymi pokurczami.
Schematy.
Poczucie bezpieczeństwa dla kobiety to nie jest tylko siła fizyczna.
A opieka meżczyzny to nie jest ubezwłasnowolnienie kobiety.

> Przeciez napisalem, ze nie uwazam za dobre podnoszenia reki na
> kogokolwiek.
> Przy "waleniu piescia w stol" podkreslilem - metaforycznie.

Jak nie, jak tak? Niby nie uważasz, ale jednak w uzasadnionych
przypadkach...

> Nie. Powtarzam - taki punkt widzenia jest z biologicznego punktu
> widzenia
> i juz. Traktowanie sytuacji mezczyzna-kobieta jako analogicznej do
> sytuacji
> rodzica-dziecko

To NIE JEST analogiczna sytuacja! Jak masz głupie założenia, to nie możesz
wyciagnąć mądrych wniosków.

>I w ten sposob
> moge stwierdzic, ze w opisanej wyzej sytuacji malzenstwa z pietra nade
> mna interweniowac
> nie nalezy.

Tego nie wiesz, bo nie wiesz, co tak naprawdę się tam dzieje. Nawet nie
spytałeś sąsiadki, czy aby na pewno nie potrzebuje pomocy. Bo ofiary
przemocy często gęsto o nią nie poproszą, dopóki ktoś nie przerwie kręgu.

> Dziecka nie mam i nigdzie nie posylam. Zony tez nie posylam do pracy,
> sama tego chce.

Traktujesz żonę jak dziecko, piszesz o niej jak o dziecku, albo przynajmniej
o kimś niespełna rozumu. Decyzje podejmuje się za dzieci, które nie są w
stanie wziąć za te decyzje i za siebie odpowiedzialności.

> Tak, szczegolnie jezeli ona nie ma gdzie sie podziac.

Dorośli ludzie biora odpowiedzialność za swoje wybory. Nawet te podbramkowe.

> Zastanow sie na spokojnie nad tym co piszesz. Mialem doradzic tamtej
> owczesnej narzeczonej, by przywalila mezowi w pysk rozgrzana patelnia?
> I co dalej? Wyrzucilby ja z domu i tulalaby sie po przytulkach dla
> bezdomych?
> O to Ci chodzilo?

A kto Ci powiedział, że ona na takie dictum nie odparłaby "spadaj, facet,
nie twoja sprawa"?
Skąd wiesz, czy ona nie ma się gdzie podziać? Z księżyca raczej nie spadła,
zresztą nie mieszkamy na pustyni, są organizacje pomagające ofiarom
przemocy.
No weź mi nie mów, że bycie workiem treningowym dla jakiegoś damskiego
boksera to ma byc alternatywa dla czegokolwiek!

> Ty piszesz o rownej hierarchii, ale bierzesz pod uwage hierarchie
> prawna, a nie
> biologiczna! To czy zony odpowiadaja prawnie za to, co robia i czy
> moga zaciagac kredyty,
> czy nie nie ma tu NIC do rzeczy.

Jak chcesz życ według prawa dżungli - zamieszkaj w dżungli.
Jeśli mieszkasz w społeczeństwie - dostosuj się do jego reguł, a nie próbuj
narzucać mu swoich. W PL Nie ma takiej hierarchii, w której kobieta jest
niżej. chyba, że sama sie na to godzi.

> Swoją drogą np. zgodnie z Koranem, zon nie traktuje sie jak doroslych
> w ten sposob
> jak doroslych facetow, ale nie jest to miejsce na dyskusje o tym.

Chcesz żyć na zasadach Koranu - proszę bardzo, ale w Iranie i okolicach. Tu
jest Europa i obowiązują europejskie prawa.

Podsumowując: Jak wam się zabawy z klapsami i relacja Ty - rodzic, Ona -
rozkapryszone dziecko podobają, to bawcie się tak dalej, nikomu nic do tego.
Ale nie dorabiaj, proszę, ideologii, do stosowania przemocy.