Kiszenie

21. Data: 2017-08-05 13:58:04

Temat: Re: Kiszenie
Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Trybun <c...@j...ru> wrote:

> Od kiedy zacząłem się zajmować ogórkami to mniej więcej tak właśnie
> wygląda moja procedura kwaszenia, i na ogół ogórki są prawidłowo
> ukwaszone. Nawet te roczne i dwuletnie w piwnicy zachowują jędrność.

Moje też - kiszone moim sposobem. Używanie zmywarki to czasowo zaburzyło,
ale już znam te przyczynę i ją usunęłam, płucząc słoje dodatkowo ręcznie.

22. Data: 2017-08-05 14:57:47

Od: Trybun <c...@j...ru> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2017-08-05 o 13:58, XL pisze:

> Moje też - kiszone moim sposobem. Używanie zmywarki to czasowo zaburzyło,
> ale już znam te przyczynę i ją usunęłam, płucząc słoje dodatkowo ręcznie.

Zmywarka przyczyną? Co konkretnie było nie tak, na słojach zostawały
resztki detergentów?

23. Data: 2017-08-05 20:02:25

Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Trybun <c...@j...ru> wrote:

> Zmywarka przyczyną? Co konkretnie było nie tak, na słojach zostawały
> resztki detergentów?

Detergentu raczej nie, choć wykluczyć nie można - ale płynu
nabłyszczającego na pewno tak, bo jest używany przez urządzenie w całej
fazie płukania i dlatego na pewno podczas odparowywania przy suszeniu
resztki pozostają, nie ma przeproś.
Po tym doświadczeniu płuczę też specjalnie przynajmniej szklanki i
kubeczki... Diabli wiedzą, jakie skutki na przestrzeni np. dziesiątek lat
spożywania mogą nieść dla organizmu te substancje. Przecież nikt tego nie
bada.

24. Data: 2017-08-06 08:13:04

Od: Trybun <c...@j...ru> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2017-08-05 o 20:02, XL pisze:

> [...]
> spożywania mogą nieść dla organizmu te substancje. Przecież nikt tego nie

Tak ogólnie te zmywarki to chyba zły pomysł w przeciętnym polskim domu.
Z plusów podobno zmniejszają zużycie wody, ale jakoś nawet sobie nie
wyobrażam jakby miały zużywać mniej od ręcznego mycia naczyń..

25. Data: 2017-08-06 11:04:46

Od: stefan <s...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> spożywania mogą nieść dla organizmu te substancje. Przecież nikt tego nie

Niemożliwe, geniusze albo wcześnie umierają albo... nie sa geniuszami,.. :)
pozdr
Stefan

26. Data: 2017-08-06 12:13:55

Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

Pan stefan napisał:

> Niemożliwe, geniusze albo wcześnie umierają albo... nie sa geniuszami,.. :)

To co się tyczy geniuszy zwyczajnych, jak na przykład Paganini albo
van Gogh, może nie mieć zastosowania w przypadku multigeniuszy.

Jarek

PS
Kubki smakowe najlepiej myć w zmywarce, a potem płukać we wodzie ze
studni. Nabłyszczać już nie potrzeba, bo same błyszczą od telentu.

--
Żal mi ciebie lecz niestety
Również trudny kunszt baletu

27. Data: 2017-08-06 12:44:42

Od: i...@g...pl szukaj wiadomości tego autora

W dniu niedziela, 6 sierpnia 2017 08:13:39 UTC+2 użytkownik Trybun napisał:

> Tak ogólnie te zmywarki to chyba zły pomysł w przeciętnym polskim domu.
> Z plusów podobno zmniejszają zużycie wody, ale jakoś nawet sobie nie
> wyobrażam jakby miały zużywać mniej od ręcznego mycia naczyń..

Oczywiście, że zużywają mniej. Wielokrotnie mniej. Sprawdziłam.
Przecież myjąc ręcznie naczynia - nawet nie "namydlając" każdej sztuki pod bieżącą
wodą, tylko w zlewozmywaku napełnionym roztworem płynu - zużywa się wręcz
nieobliczalną ilość bieżącej wody do ich wypłukania. No bo nie wyobrażam sobie, że
płuczesz też w napełnionej komorze zlewozmywaka...

28. Data: 2017-08-06 12:45:35

Od: i...@g...pl szukaj wiadomości tego autora

W dniu niedziela, 6 sierpnia 2017 11:04:50 UTC+2 użytkownik stefan napisał:

> Niemożliwe, geniusze albo wcześnie umierają albo... nie sa geniuszami,.. :)

Prowadzisz jakieś statystyki? Udostępnij.

29. Data: 2017-08-06 12:49:10

Od: i...@g...pl szukaj wiadomości tego autora

W dniu niedziela, 6 sierpnia 2017 12:13:57 UTC+2 użytkownik Jarosław Sokołowski
napisał:

> To co się tyczy geniuszy zwyczajnych, jak na przykład Paganini albo
> van Gogh, może nie mieć zastosowania w przypadku multigeniuszy.

Dokładnie! Da Vinci żył naprawdę bardzo długo - jak na swoje czasy. Michał Anioł
jeszcze dłużej. Byli bardzo multi.

30. Data: 2017-08-06 13:16:49

Od: Qrczak <q...@q...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 2017-08-06 08:13, obywatel Trybun uprzejmie donosi:

> Tak ogólnie te zmywarki to chyba zły pomysł w przeciętnym polskim domu.
> Z plusów podobno zmniejszają zużycie wody, ale jakoś nawet sobie nie
> wyobrażam jakby miały zużywać mniej od ręcznego mycia naczyń..

Podobnie internety. Też zużywają bardziej.

Lody domowe
Urządzenie do gotowania na parze
Wieprzowina z szalotkami jabłkami i estragonem
Re: plaga
Chłodnik na gorące dni