Re: Koniec ewolucji.

From: iusr <i...@c...pl>
Newsgroups: pl.sci.psychologia
Subject: Re: Koniec ewolucji.
Date: Tue, 16 Apr 2013 14:48:20 +0200

W dniu 2013-04-15 23:31, Chiron pisze:
> Użytkownik "iusr" <i...@c...pl> napisał w wiadomości

> Z wielu powodów- na przykład: można dać coś (przekazać) WYŁACZNIE, jeśli
> się to ma. Mogę Ci dać 20000 zł- bo tyle mam. Nie dam Ci miliona zł- bo
> ich (niestety) nie mam. Człowiek wychowany bez miłości- nie potrafi
> kochać- czyli dawać miłości innym- bo w nim miłości nie ma. Itd, itp.
> Czyli: coś o okreslonym stopniu- nazwijmy to: doskonałości, może
> stworzyć inne "coś" co najwyżej o takim samym stopniu doskonałości.

teoretycznie mozna stworzyc istote (maszyne) ktora bedzie ewoluowac.
istote, ktorej granice poznawcze beda lezaly dalej niz czlowieka.
dlaczego nie? mozesz dac mi 20000 zl, ja moge zrobic z tego milion. nie
musisz dawac mi miliona, zebym miala milion.

na razie zagadnienie sztucznej inteligencji, bioinzynierii, wspolpracy
mozgu z komputerem, inzynierii genetycznej jest w powijakach, ale w
przyszlosci da sie stworzyc organizm doskonalszy od nas.
niekoniecznie oparty na zwiazkach wegla. pozbawiony naszych wad.

btw. czy czlowiek, ktory czegos nie mial, nie moze sie tego nauczyc?
czlowiek, ktory nie mial milosci, nie moze pokochac w doroslym zyciu
psa? albo dziecka? nie pragnie, zeby dac dziecku to, czego sam nie
mial? nie moze nauczyc sie empatii?
IMVHO - odwazna teza.

--
iusr