Re: Koniec ewolucji.

Data: 2013-04-16 22:11:49
Temat: Re: Koniec ewolucji.
Od: iusr <i...@c...pl>

W dniu 2013-04-16 21:31, Chiron pisze:
> U?ytkownik "iusr" <i...@c...pl> napisa? w wiadomo?ci

> Przecie? to nie ten przyk?ad! Jak dam Ci 20000z?, a Ty za jaki? czas
> b?dziesz mia? 1000000z?- to znaczy, ?e_reszt?_Ci_kto?_da?. Nie mo?na z

wcale nie. to znaczy ze zrobilam z 20000 duzo wiecej - inwestujac,
ryzykujac, whatever. a to znaczy, ze moge zrobic jeszcze wiecej z tego,
co mam.

> niczego zrobi? czego?- a Ty uparcie powtarzasz, ?e mo?na. Fizyka nam na to
> daje sporo dowod?w- a postaci praw zachowania energii, p?du czy ?adunku.
> Nawet, jak cz?owiek stworzy maszyn?, kt?ra b?dzie zdolna do ewolucji (ju?
> takie s?- cho? w bardzo prymitywnym stopniu- robi si? eksperymenty z
> ewoluuj?cymi programami komputerowymi)- to i tak b?dzie on mniej
> skomplikowany od cz?owieka. Nie ma powodu przypuszcza?, ?e ewolucja jest

dlaczego mniej? bedzie bardziej skomplikowany. kwestia punktu wyjscia.
owczesne sieci neuronowe beda mniej skomplikowane. za lat 50 -
niekoniecznie. za jakis czas pewnie byle aplikacja na iphonie przejdzie
test turinga. czemu nie?

> procesem, kt?ry trwa do niesko??zono?ci, albo ?e od zera do czego? bardzo
> skomplikowanego. Skomplikowanemu uk?adowi kto? t? "komplikacj?" przekaza?. A
> nie m?g? jej przekaza? wi?cej, ni? sam mia?.
> Z tego, co napisa?e? wynika, ?e cz?owiek ewoluuj?c prze?cignie swego
> Stw?rc?.

jesli ktos widzi swiat przez pryzmat stworcy - to nie, nie przescignie.
zapewne stworca wczesniej wyciagnie wtyczke.
jesli ktos wylacza role stworcy - to i tak nie przescignie tego -
wyimaginowanego wtedy - tworu. zbyt ulomni jestesmy i wykonczymy sie
wczesniej. sami. no, chyba, ze ulepszymy czlowieka ingerujac w proces
ewolucji. wtedy tak, przescigniemy wlasna wyobraznie i hipotetyczny byt
doskonaly:)

> Wiesz, to s? nasze rozwa?ania ?e tak powiem- filozoficzno- akademickie.
> Jednak naprawd? trudno mi uwierzy?, by?my kiedy? mogli by? wi?ksi od naszego
> Stw?rcy.

wierze... nie wierze... wierze... nie wierze...

> Z ca?? pewno?ci?- nie mo?e tego da?- bo nie ma. Nie b?dzie kocha? psa, czy
> ro?linki. To b?dzie toksyczne- takie, jak wszelkie jego zwi?zki.

hm, czyli dziecko, ktorego nikt nie kochal w domu dziecka przyczynia
sie do stworzenia patologicznego spoleczenstwa?

> Napisa?e?, ?e mo?e si? nauczy?. No ok- tyle, ?e czym jest taki proces nauki
> kochania? To proces dawania i brania mi?o?ci. Zauwa?, ?e realnie taki
> skrzywdzony cz?owiek trafia w swoim ?yciu na kogo?, kto b?dzie wyznacza? mu
> punkt zwrotny- bo go pokocha. Poka?e mu, co to mi?o??.

pies swietnie pokazuje co to milosc. dziecko tez. czasami wystarczy
odpowiedzialnosc. z odpowiedzialnosci - wobec wlasnego dziecka lub psa
- rodzi sie przywiazanie. i milosc. nie zyjemy na pustyni. czlowiek
moze sie uczyc obserwujac swiat, wybierajac, ktore wzorce chce
powielac, identyfikowac sie z nimi.
rownie dobrze kochany nad zycie i rozpieszczony bachor moze stac sie
doroslym, ktory nie potrafi dac milosci i morduje koty.

--
iusr