Re: Koronografia

Data: 2003-01-15 18:13:40
Temat: Re: Koronografia
Od: "Hip-Hop" <b...@p...onet.pl>

Uzytkownik "dradam" <x...@p...onet.pl> napisal w wiadomosci
news:38va2vor6oftq8vjh8vaunjgg5mcmsnkqe@4ax.com...
> On Wed, 15 Jan 2003 15:53:45 +0100, "Iwcia&Pstryk" <p...@o...pl>
> wrote:
>
> (...)
>

> Koronarografia jest badaniem sluzacym do oceny rozleglosci zawalu i
> stanu naczyn wiencowych. Czescia koronarografii , jezeli mozliwe
> technicznie , jest wykonanie plastyki naczyn wiencowych, w tym
> zalozenie stentow.

Dla scislosci równiez CABG

> [...]
> sercowego juz nastapila i wykonywanie koronarografii "na ostro" nie ma
> sensu. Nalezy wykonac ETT ( w razie potrzeby poszerzony o test
> wychwytu) i potem mozna, o ile celowe - koronarografie.
>
> Osobiscie uwazam, ze jak pacjent nie dba o siebie i nie zglasza sie na
> czas do leczenia z zawalem/udarem mozgu - to nie powinien byc
> traktowany jako przypadek "do ratowania" i na "ostro". A wiec niech
> czeka w kolejce. Bo uniemozliwil on swoim postepowaniem udzielenie
> wlasciwej i jedynej pomocy (czyli uniemozliwil uczynienie proby

Jedne wielkie bzdury.

> Poza tym wiele zalezy od innych czynnikow. Pacjenci palacy papierosy,
> nie leczeni uprzednio prawidlowo w zakresie cholesterolu itp. - z
> reguly rokuja gorzej i sa umieszczani na koncu listy do jakichkolwiek
> zabiegow w tym zakresie. Pozdrawiam

Pierwsze slysze,ze zla terapia lub jej brak w przypadku hipercholesterolemii
wplywa na umieszczanie pacjentów na koncu kolejek zabiegów hemodynamicznych.
Z Twoich wypowiedzi wynika ,ze pacjentów palacych traktujesz jako 2 giej
kategorii.Osobiscie nie rozumiem takiego podejscia i dziwie sie jak lekarz
moze miec takie poglady.