Re: Koronografia

Data: 2003-01-16 01:46:09
Temat: Re: Koronografia
Od: dradam <x...@p...onet.pl>

On Thu, 16 Jan 2003 02:09:43 +0100, Tomasz Walkowiak
<j...@m...put.poznan.pl> wrote:

>A co powiesz na taka sutyacje:
>Godzina 2:00 w nocy - silny bol w klatce piersiowej
>u kobiety ktora kilkanascie lat temu miala zawal
>a pozniej caly czas dusznice bolesna.
>Przez prawie miesiac przed tym powaznym bolem zglaszala
>kardiologowi swoje objawy - on nic !!! Zero prob skierowania na
>PTCA.

(...)

>Czy zatem nadal uwazasz, ze to pacjent sie nie stara ?

Nie jest moim zadaniem wyjasnianie dlaczego w Polsce sie cos tak a nie
inaczej dzieje. Nie jest to problem dla mnie.

Ja podaje jakie standarty obowiazuje w calej "cywilizowanej"
kardiologii. Bo standarty te wynikaja :

-primo z okreslonego zachowania sie komorek miesnia sercowego
-secundo ze swiatowego poziomu wiedzy medycznej.

Jezeli istnieja ograniczone zasoby materialne to na calym swiecie
pacjent najgorzej rokujacy ma najmniejsze szanse na udzielenie mu
pomocy.

Pozdrawiam

dradam

PS. Nie widze powodu dlaczego ktos mialby palic papierosy i otrzymywac
"priorytetowe" traktowanie (cokolwiek ma to znaczyc) w zakresie chorob
serca/przeszczepow etc.