Re: Koronografia

From: "Iwcia&Pstryk" <p...@o...pl>
Newsgroups: pl.sci.medycyna
Subject: Re: Koronografia
Date: Fri, 17 Jan 2003 14:04:34 +0100

> No comments. Mieszkalem i pracowalem w tej rzeczywistosci blisko 15
> lat.

teraz? z chorymi kasami? Kiedy lekarz w oczy mi mówi ze powinien mnie
skierowac do specjalisty ale jezeli chce zostac wlasciwie wyleczona musze za
to zaplaic sama bo zglosilam sie o trzy dni za pózno i limity sie
wyczerpaly?

> Martwi mnie tylko jedno. Dlaczego wini sie za ta sytuacje lekarzy w
> Polsce ? I ich objezdza, rowniez na lamach tej grupy ?

Nie tylko lekarzy... a co do objezdzania, to nie czuje sie winna, objechalam
tylko Ciebie :)

> To pacjenci sa winni, ze nie wymagaja tego lub owego od politykow i
> administratorow. To jest obowiazek/prawo pacjentow wymagac. Tylko, ze
> ich pretensje winny byc kierowane do tych osob, ktore sa za istniejaca
> sytuacje odpowiedzialne. I moga (bo maja zreszta noralne zobowiazania)
> ten stan zmienic.

Mysle ze za te kilkadziesiat lat a moze i szybciej cos sie zmieni. Tylko nie
wiem czy ja tego dozyje :P Póki co - jak wymagac jezeli kazdy lekarz ma inne
zdanie? Jezeli ja nawet nie wiem, nie wiem jak sie dowiedziec jakie sa
standardy leczenia danego schorzenia? Kiedy dzwonie do kasy slysze jedno,
ide do jednej przychodni - cos innego, w trzeciej - rewelacje na nowo. Jak
to mozliwe zeby w jednym miescie trzy przychodnie calkiem inaczej
realizowaly jakis schemat (bo zakladam ze on jednak istnieje)?
Musze wrócic do lekarza POZ bo nie napisal na skierowaniu tego co trzeba,
chociaz w tej drugiej klinice by to wystarczylo... no i tak to sie w kólko
kreci... swoja droga do kasy dodzwonic sie nie mozna to na kim maja ladowac
pretensje?
Ja nie wiem czy tu wogóle mozna miec do kogokolwiek pretensje, odkad
pamietam dalsza i blizsza rodzina chodzila do lekarzy z kopertówa, to nie
jest pomysl z tej akurat dekady... kiedy chorujesz skrupuly chowasz do
kieszeni... a ze istnieja rozne sposoby postepowania z pacjentami ten sposob
zazwyczaj dziala...

> Lekarze polscy moga zrobic tylko jedno. Wyjechac. A ostatni gasi
> swiatlo w szpitalu/przychodni.

amen. To samo mozesz powiedziec o pacjentach.

Masz przepelniona skrzynke :)
Pa
Iwcia