Koty są mądre :-)

21. Data: 2015-02-27 13:17:09

Temat: Re: Koty są mądre :-)
Od: zażółcony <r...@c...op.pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2015-02-27 o 12:30, Trybun pisze:

> A czym konkretnie się ten jej brak egoizmu objawia, np. przynosi do domu
> złapane myszy i kładzie obok twojego łóżka? W razie twojego zagrożenia
> staje w twojej obronie?

W razie zagrożenia np. moich dzieci podbiega i się bardzo interesuje.
Traktuje je jak kociaki - próbuje np. syna chwycić delikatnie za kark
i 'przenieść w bezpieczne miejsce'. Generalnie bardzo się denerwuje
i próbuje coś z tym zrobić. Jest to dość duża dysproporcja mas :)

Ostatnio próbuje go karmić własnym mlekiem :) Generalnie
traktuje moje dzieci jak kocięta. Poza tym jest chętna do różnych
zabaw - zresztą obserwując ją i porównując z drugą widzę jasno
związek między poczuciem humoru, zabawą a inteligencją
i zdolnościami do abstrakcyjnego myślenia.
Łącznikiem jest tu słowo 'na niby'. Pierwsza kotka dobrze kuma,
na czym polega 'zabawa jest na niby', czyli udajemy, że jesteśmy
groźni, że się szarpiemy, ale bez pazurów i robienia krzywdy,
że się czaimy i udajemy, że nas nie widać itp itd.

Druga kotka traktuje sprawy na serio, niestety i czerpie przyjemność
z wygranej, a nie z samej zabawy - albo zabawy nie koma/nie podejmuje.
Ta druga jest młodsza, więc to nie jest związane z wiekiem.

22. Data: 2015-02-27 13:19:39

Od: zażółcony <r...@c...op.pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2015-02-27 o 13:10, Ikselka pisze:

> Produkcja energii elektrycznej za pomocą kieratu. Niczego nie zepsuje, a
> jak nie "wychodzi" normy, to żreć nie dostanie.

Ale czy to się opłaca ? Energia elektryczna ? Jaki byłby koszt
sprzętu, żeby to zorganizować i j.w. nikt nic nie zepsuł ani
nie stworzył zagrożenia porażenia prądem dla innych ?

23. Data: 2015-02-27 13:25:53

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Fri, 27 Feb 2015 13:19:39 +0100, zażółcony napisał(a):

> Ale czy to się opłaca ? Energia elektryczna ? Jaki byłby koszt
> sprzętu, żeby to zorganizować i j.w. nikt nic nie zepsuł ani
> nie stworzył zagrożenia porażenia prądem dla innych ?

To juz sprawy poboczne, łatwe do opanowania. Ważny jest fakt, aby pracowali
na siebie, a nie żyli jak w hotelu na nasz koszt.
--

XL
pewni siebie.

24. Data: 2015-02-27 21:15:35

Od: zdumiony <z...@j...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2015-02-26 o 11:40, Trybun pisze:
> No, tak, ale mi raczej o to chodziło że kot to egoista pilnujący
> wyłącznie swojego interesu,

Gdzie kot to egoista?? Dla mojego kota jestem bogiem.

25. Data: 2015-02-28 10:09:22

Od: Trybun <i...@j...ru> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2015-02-27 o 13:06, zażółcony pisze:

> Ja bym był za tym, żeby odpracował. Np. kopiąc
> rowy. Problem w tym, że nie zaryzykowałbym powierzenia
> mu nowoczesnej, drogiej koparki. A jak mu jej nie dam, to
> nie ma szans, żeby mi taki rów, jakbym chciał, wykopał
> we właściwym terminie. Bałbym się również, że swoją niewiedzą,
> niekompetencją, nieokiełznanym charakterem stworzy poważne
> zagrożenie dla innych pracowników na placu budowy.
>
> A przeca chodzi tylko o kopanie rowów.
>
> Może ktoś inny ma jakiś pomysł, jak element aspołeczny
> ma zrekompensować "szkody społeczne" własną pracą ?

A wydobywanie węgla i innych kopalin gdzieś tam na Syberii, to już za
duża kara?
No jak to, co za pytanie - chyba wszyscy tu na grupie krytykują Guagi..
A Gułag to przecie nic innego jak obozy karnej pracy dla elementu
aspołecznego.

26. Data: 2015-02-28 10:10:23

Od: Trybun <i...@j...ru> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2015-02-27 o 13:17, zażółcony pisze:

> [...]
> z wygranej, a nie z samej zabawy - albo zabawy nie koma/nie podejmuje.
> Ta druga jest młodsza, więc to nie jest związane z wiekiem.

Widać kot kotu nierówny. Byś musiał widzieć razy jakie kotka, moja
utrzymanka rozdawała swoim małym. Utrzymanka dlatego bo ona najwyraźniej
nie miała domu, a ja ją regularnie dokarmiałem, aż koniec końców
umościła sobie gniazdo w moim garażu i się okociła. Całymi dniami ją
obserwowałem, i jakoś nie widziałem jakiejś delikatności w jej relacjach
z małymi. Solidne lanie było na porządku dziennym.

27. Data: 2015-02-28 10:10:40

Od: Trybun <i...@j...ru> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2015-02-27 o 21:15, zdumiony pisze:

> Gdzie kot to egoista?? Dla mojego kota jestem bogiem.

Możesz sobie nie zdawać sprawy że to on tobą manipuluje.

28. Data: 2015-02-28 10:11:19

Od: Trybun <i...@j...ru> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2015-02-27 o 13:04, Ikselka pisze:

> Uważasz, ze samodzielne obgryzienie sobie pazurków na widok ich "egzekucji"
> u drugiego kota to objaw bezmyślnego naśladowania? tresury?
> Po mojemu to oczywisty objaw skomplikowanego myślenia proceduralnego:
> prawidłowe i CLOWE zapamiętywanie faktów, kojarzenie związków między nimi,
> wysnuwanie wniosków, przewidywanie ich następstw i to następstw DLA SIEBIE,
> (co świadczy o posiadaniu SAMOŚWIADOMOŚCI). A czym to wszystko razem jest,
> jeśli nie inteligencją?

Fizycznie obgryzanie sobie pazurów przez koty nie jest możliwe. Jak
niby by to miał zrobić z takimi długimi kłami? I nadal pozostanę przy
zdaniu że psa można ułożyć w dowolny sposób, natomiast kot zawsze
pozostanie sobą.

> Psy i koty. Ponieważ przebywają z człowiekiem, inteligencja ludzka im się
> UDZIELA.

Po trosze na pewno tak. Jednak generalnie nie należy mylić tresury ze
zwiekszaniem ilorazu IQ.

29. Data: 2015-02-28 11:50:37

Od: Qrczak <q...@q...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 2015-02-28 10:10, obywatel Trybun uprzejmie donosi:

> [...]
> obserwowałem, i jakoś nie widziałem jakiejś delikatności w jej relacjach
> z małymi. Solidne lanie było na porządku dziennym.

Prowadził ktoś kiedyś badania, jak na charakter kota wpływa charakter
człowieka?

30. Data: 2015-02-28 12:35:34

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sat, 28 Feb 2015 10:10:40 +0100, Trybun napisał(a):

> Możesz sobie nie zdawać sprawy że to on tobą manipuluje.

No ba 3-)
--

XL
pewni siebie.

Cos dla naszego przyglupa XL [cross]
Zabieranie dzieci to już nagminny proceder!
Przywalić im maks!
Oskar dla IDY
A co ze sterylizacją lub przymusową aborcją dla menelstwa?