Gdansk o poranku (tez o jedzeniu)

1. Data: 2000-06-09 06:17:39

Temat: Gdansk o poranku (tez o jedzeniu)
Od: "BJ" <b...@d...pg.gda.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam Wielce Szanownych Grupowiczow o poranku.
Jesli chcecie nacieszyc sie widokiem Gdanska, a zwlaszcza uliczek
Mariackiej i Dlugiej), to warto zawitac tu skoro swit, a przynajmniej o tej
porze. Ulice sa skapane w sloncu (w ciagu dnia sa normalnie zacienione) i
nie ma na nich zbyt wielu ludzi (a zwlaszcza wycieczek szkolnych -
brrr..).
Zeby nie bylo, ze NTG, to napisze o jedzeniu. Zla wiadomosc dla
przywiazanych do restauracji Major na Dlugiej - juz jej nie ma. Za to w jej
miejsce stworzono Karczme Hevelius, jako jedno z dan dnia (wywieszki w
oknach) wypatrzylam "palce lizac": chleb wielski ze smalcem i ogorkiem
malosolnym. Promonuja tez inne potrawy, zwykle z dopiskiem "po chłopsku".
Jeszcze nie testowalam.
Na Dlugie powstal tez steak-house "Sfinks", z tej samej sieci, ktora
funkcjonuje juz w kilku innych miastach. Na razie przetestowalam na minus -
trzeba dopominać sie by dostac cokolwiek (nawet kelnera na czas zlozenia
zamowienia ;-).

Zycze milego dnia -Basia

1. Data: 2000-06-09 08:23:09

Temat: Re: Krakow - bylo:Gdansk o poranku (tez o jedzeniu) -
Od: "Anna" <a...@r...fm> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik BJ <b...@d...pg.gda.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:01bfd1da$47cc24a0$871c4cd5@ppp...
> Witam Wielce Szanownych Grupowiczow o poranku.
> Jesli chcecie nacieszyc sie widokiem Gdanska, a zwlaszcza uliczek
> Mariackiej i Dlugiej
/ciach/
> [...]
minus -
> trzeba dopominać sie by dostac cokolwiek (nawet kelnera na czas zlozenia

W Krakowie mamy i Dluga i Plac Mariacki... i Sfinksa. W samym Rynku.
Sfinksa nie testowalam i nie polanuje, bo juz kiedys bywlam - w Lodzi. Pizza
okazala sie zimnym, twardym i siagliwym plackiem. fuj. A podobno najlepsza w
Lodzi, to ja wspolczuje,......

A poza tym Chlopskie Jadlo dla tych, co lubia schabowego na poltora
normalnego talerza, Taco Mexicano, jak nazwa wskazuje i Guliwera na
Brackiej - pyszne brokuly pod beszamelem.
acha, i Dym - najlepszy sernik w miescie :))))))))
A jak lody - to tylko w Kamie na Szewskiej.

smacznego!!!!!

peace,
fire

Anna

m...@h...com
a...@r...fm
ICQ# 38981612

1. Data: 2000-06-09 08:53:24

Temat: Re: Gdansk o poranku (tez o jedzeniu)
Od: "Jader" <j...@p...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> porze. Ulice sa skapane w sloncu (w ciagu dnia sa normalnie zacienione) i
> nie ma na nich zbyt wielu ludzi (a zwlaszcza wycieczek szkolnych -

Oj pieknie! Jak ja dawno w Gdansku nie bylem :(

> [...]
> oknach) wypatrzylam "palce lizac": chleb wielski ze smalcem i ogorkiem
> malosolnym. Promonuja tez inne potrawy, zwykle z dopiskiem "po chłopsku".

Cicho, bo ja jeszcze przed sniadaniem...

> [...]
minus -
> trzeba dopominać sie by dostac cokolwiek (nawet kelnera na czas zlozenia

To chyba ich znak firmowy. W Poznaniu jest identycznie. Przy okazji, jakby
kto byl kiedy w Zgierzu to polecam malenka knajpke o nazwie Marhabra (czy
jakos tak - mowia tam na nia Makabra). Maja tam podobny asortyment, a daja
za niska cene duuuzo i smacznie.

Jader

1. Data: 2000-06-09 09:01:53

Od: "Malgosia Sularczyk" <m...@p...bg.univ.gda.pl> szukaj wiadomości tego autora

Anna napisał(a) w wiadomości: <8hq9hd$uvl$1@skipper.rmf.pl>...
> [...]
Pizza
>okazala sie zimnym, twardym i siagliwym plackiem. fuj. A podobno najlepsza

Jeśli pizza, to chyba tylko w Grace (cienkie ciasto, nie żałują dodatków) Na
tejże samej ulicy św. Jana Spaghetti Western (grupa Chłopskie Jadło) - i
znakomite masło czosnkowe do każdego posiłku (z podpłomykiem)
Dla dysponujących sporą kasą - kotlet cielęci ze smardzami lub sznycel z
kurkami (nie jestem pewna nazw...) w Cyrano de Bergerac. Dla tych, co lubią
tanio i dobrze - na św. Tomasza "Kuchnia POlska" - och och, zupy jak w domu!
i ogóreczki kiszone, pycha!

> [...]
>Brackiej - pyszne brokuly pod beszamelem.
>acha, i Dym - najlepszy sernik w miescie :))))))))
>A jak lody - to tylko w Kamie na Szewskiej.

Dobra, choć wściekła jestem na obsługę i te pe, to przyznam - arcypyszna
szarlotka z taaaaaką ilością jabłek i cieniutkim kruchym ciastem w Cafe
Camelot.
Co do lodów - trzy razy tak!

POzdrawiam

Margola

1. Data: 2000-06-09 11:52:02

Temat: Odp:Lodz- bylo: Krakow - bylo:Gdansk
Od: "ISIA" <i...@m...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Anna <a...@r...fm> w wiadomości do grup dyskusyjnych mial
czelnosc wyglosic nastepujace brednie :8hq9hd$uvl$...@s...rmf.pl...
> [...]
Pizza
> okazala sie zimnym, twardym i siagliwym plackiem. fuj. A podobno najlepsza

Najlepsza w Łodzi pizza jest w PRESTO !!! - a kto śmie twierdzić inaczej
tego wyzwę na pojedynek... ;-)
Lokal znajduje się w bramie na Pietrynie w pobliżu 6 sierpnia, tej samej co
kino Polonia
Pizza jest duża, z pieca chlebowego(!), z pysznym ciastem i dużą ilością
dodatków, i w ogóle poezja... :-P
Do tego piękny wystrój sali & sosik pomidorowy gratis (w dowolnych
ilościach - stoją dzbanki na kontuarze)
Można również zamówić jakieś inne dania włoskie - risotta, różne pasty,
itp - ale pizza jest bezkonkurencyjna!

Polecam gorąco
ISIA

1. Data: 2000-06-09 17:06:21

Od: Magdalena Bassett <m...@w...net> szukaj wiadomości tego autora

BJ wrote:

> [...]
> porze. Ulice sa skapane w sloncu (w ciagu dnia sa normalnie zacienione) i
> nie ma na nich zbyt wielu ludzi (a zwlaszcza wycieczek szkolnych -

Kochana Basiu,
Dzieki za taki mily opis mojego ukochanego Gdanska. Wychowalam sie na
Starowce, i jestem tam co roku przez pare dni, wlasnie wstajac o swicie, bo
czas mam pomieszany, i juz lece spacerowac po Mariackiej, po Swietego Ducha,
potem na rynek, ktory wczesnie wstaje, dalej kolo Starego Mlyna, az do Dworca
i z powrotem kolo Swietej Elzbiety, skrece w stone Motlawy, a tam juz widac
wczesnie wstajacych, jak ja, kochajacych te fabryczna godzine, spieszacych po
bulki do Pelowskiego.
Kocham te Starowke, jej atmosfere, te ciezarowki-konewki polewajace ulice
rano, wszedzie golebie, stary Ratusz dzwoni o szostej rano "Nie rzucim ziemie
skad nasz rod", po prostu siedze tu i tesknie.

Codziennie prawie zagladam do tej kamery (ponizej), wycelowanej na Dlugi Targ,
i ogladam Gdansk z satelity. Dzisiaj jest slonecznie, tlumy ludzi w krotkich
rekawach, zielone drzewa, Neptun sika z gory.

http://umg.gdansk.gda.pl/um_green/k_kamera/k_pl_kame
ra.asp

Magdalena
Raz Gdanszczanka, zawsze Gdanszczanka

1. Data: 2000-06-10 07:33:38

Od: w...@t...com.pl (Wladyslaw Los) szukaj wiadomości tego autora

Magdalena Bassett <m...@w...net> wrote:

> [...]
> rano, wszedzie golebie, stary Ratusz dzwoni o szostej rano "Nie rzucim ziemie
> skad nasz rod", po prostu siedze tu i tesknie.

Wybaczycie mi, ze znowu sie przypne do sprwa jezykowych?
Strasznie mnie zawsze drazni, kiedy uzywa sie nazwy starowka w
odniesieniu do u[zabytkowych dzielnic inych miast niz Warszawa. Wiem,
ze sie juz tak utarlo, i juz kilkadziesiat lat przynajmniej bywa to
slowo tak uzywane, ale mimo to mnie drazni. Starowka to slowo z gwary
warszawskiej, ktore nie wiedziec czemu rozplenilo sie po Polsce.
Wychowalem sie w Toruniu i nie pamietam, zeby za mojej mlodosci, ktos
mowil, czy pisal o starowce torunskiej. Zawsze bylo Stare Miasto. Teraz
starowka stala sie powszechna. Podobnie w Krakowie, Elblagu i gdzie
indziej.
Wiem, ze to walka z wiatrakami, ale moze zostawmy Warszawiakom ich
starowkie, a mowiac o zabytkowych miastach z prawdziwego zdarzenia
stosujmy tradycyjne, miejscowe nazwy.

Wladyslaw

1. Data: 2000-06-10 12:45:22

Od: "Anna" <a...@r...fm> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Wladyslaw Los <w...@t...com.pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:1ec06yw.kdwpev1g6ic6mN%w...@t...com.pl...
> [...]

> mowil, czy pisal o starowce torunskiej. Zawsze bylo Stare Miasto. Teraz
> starowka stala sie powszechna. Podobnie w Krakowie, Elblagu i gdzie

O nie, tu się nie zgodzę, żaden Krakowiek nie powiue, że ma Starówkę!!!! Ja
nie jestem rodem stąd, mieszkam tu jednak i kiedy kiedyś mój znajomy z Łodzi
mówił, że idziemy na Starówkę, był porażany moim wzrokiem, a w stadiach
mniejszej cierpliwsci takze czyms innym.

W Krakowie nie ma Starówki i juz!

peace,
fire

Anna

m...@h...com
a...@r...fm
ICQ# 38981612

1. Data: 2000-06-10 13:51:32

Od: "Margola" <m...@p...bg.univ.gda.pl> szukaj wiadomości tego autora

trzy razy tak!

DStarowce w Krakowie mowimy krotkie meskie won!

POzdrawiam

Margola

1. Data: 2000-06-10 18:29:00

Temat: Odp: Krakow - bylo:Gdansk o poranku (tez o jedzeniu) -
Od: "lpawlisz" <l...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Aniu!
A gdzie jest ten "Dym"?

--
_________________________
pozdrowionka

...czlowiek zyje po to, by jesc...
_________________________

Użytkownik Anna <a...@r...fm> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:8hq9hd$uvl$...@s...rmf.pl...

> [...]
> Brackiej - pyszne brokuly pod beszamelem.
> acha, i Dym - najlepszy sernik w miescie :))))))))
> A jak lody - to tylko w Kamie na Szewskiej.

pytanie o przepis na chleb
Przepis
Sos z sera rokpol
Grecki (?) gyros.
przepisy kuchni hiszpanskiej - poszukuje