Krem do tarty

71. Data: 2015-07-14 22:42:13

Temat: Re: Krem do tarty
Od: Trefniś <t...@m...com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu .07.2015 o 22:26 Qrczak <q...@q...pl> pisze:

> Dnia 2015-07-14 22:19, obywatel Trefniś uprzejmie donosi:

> Zwłaszcza zaś teścia z przerostem wora z żółcią.

Sorry, ale takich określeń użyłby tylko bezpłciowy teoretyk.

Czyli - mężczyzna na pewno nie (nawet "homo").

O kobietach używających takich określeń dla "obrazy" mężczyzny nie
wypowiem się z litości.
Ale Twojej psyche mogę pomóc zawodowo!

--
Trefniś

72. Data: 2015-07-14 22:46:08

Od: Trefniś <t...@m...com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu .07.2015 o 21:58 Qrczak <q...@q...pl> pisze:

> Z wyrazami mił.ości

Platonicznej, mam nadzieję?
Bo inaczej to rzucić się na sznur!

--
Trefniś

73. Data: 2015-07-15 01:36:19

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Tue, 14 Jul 2015 16:03:23 +0200, krys napisał(a):

> Nawet cukier puder mają specjalny, żeby się nie rozpływał na cieście.

Skrobia.
--
XL
W Europie narasta arogancja Żydów, a nie antysemityzm - Stanisław

74. Data: 2015-07-15 01:37:37

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Tue, 14 Jul 2015 19:44:44 +0200, Qrczak napisał(a):

> Dnia 2015-07-14 17:19, obywatel bbjk uprzejmie donosi:
>
> Też pomyślałam o ganaszu.

Pod owoce - tylko biały.

75. Data: 2015-07-15 01:39:11

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Tue, 14 Jul 2015 21:20:15 +0200, Qrczak napisał(a):

> Dnia 2015-07-14 20:48, obywatel FEniks uprzejmie donosi:

> Wolę pieprz.e.nie.
> Ale bardziej test.o.ster.onowe.

I w kuchni.

76. Data: 2015-07-15 06:30:56

Od: Bożena <n...@g...con> szukaj wiadomości tego autora

"bbjk" <a...@b...cc> wrote in message news:mo3f46$lmc$1@node1.news.atman.pl...

| Wszelki duch! Bożenka (z Wilna)!!! :)
| Serdeczności,

Witaj Basiu :)
Miło jest wrócić na stare śmieci i zastać kogoś znajomego :)

Pozdrawiam cieplutko (dalej jedną nogą z Wilna ;))
Bożena.

77. Data: 2015-07-15 06:36:15

Od: Bożena <n...@g...con> szukaj wiadomości tego autora

"FEniks" <x...@p...fm> wrote in message

| To może być dobry trop! Cytryna mi jak najbardziej pasuje. Ja zresztą
| robię ten mój budyń na 4 żółtkach i z całą wyciśniętą cytryną, więc
| będzie bardzo podobny. Nie wpadłam tylko na to, żeby dodać oliwy. Dzięki!
:)

Ewo,
ależ nie ma za co. Powodzenia w eksperymentach :)

Bożena.

78. Data: 2015-07-15 06:46:46

Od: bbjk <a...@b...cc> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2015-07-15 o 06:30, Bożena pisze:

> Miło jest wrócić na stare śmieci i zastać kogoś znajomego :)
>
> Pozdrawiam cieplutko (dalej jedną nogą z Wilna ;))

Bożenko, pojawiaj się tu częściej, choć wiem, że czasem wymaga to
przebicia się przez zapory (nowszej generacji, niż złote czasy prk.)
Masz zawsze dobre pomysły i receptury.
Wilno odwiedzam niemal każdego roku, tego będę przejazdem pod koniec
lata, może polecisz jakieś ciekawe knajpki na Zarzeczu? Uwielbiam tę
dzielnicę.

--
B.

79. Data: 2015-07-15 10:18:39

Od: FEniks <x...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2015-07-15 o 01:37, Ikselka pisze:

> Pod owoce - tylko biały.

O, to też może być dobre.

Ewa

80. Data: 2015-07-15 10:33:59

Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

FEniks <x...@p...fm> Wrote in message:

> Mascarpone ma prawie tyle samo tłuszczu, co masło,

Prawie? - masło ma 82-83 procent, no proszę Cię, jakie "prawie".

> więc lekkością też
> nie grzeszy.

Nie chodzi o zawartość tłuszczu, lecz o piankową konsystencję i
brak efektu "rozpływającej śliskości"- maślany krem w ustach,
oblewający owoce, ble.

> Taką mieszankę bitej śmietany z mascarpone, w różnych
> wariantach, robię zwykle jako przełożenie tortu. Pewnie, że poezja, ale
> czasem chciałoby się innej literatury.

Pewnie, tyle że ten krem akurat idealny do owoców.
Można ew. pójść w stronę lekkich kremów na bazie ubitych białek,
no ale to już ryzyko salmonelli.

--
XL

jajko ugotowane na twardo