Kto zna włoski? - babeczki amoniaczkowe

1. Data: 2005-09-09 16:41:42

Temat: Kto zna włoski? - babeczki amoniaczkowe
Od: "Akulka" <s...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam dostałam kiedyś takie opakowanie podwójne opakowanie amoniaku z
przepisem, ale włoskiego nie kumam. Może ktoś pomoże??

DOLCETTI TRADIZIONALI

1 kg farina (mąka?),
250 g di zucherro (cukru)
4 uova (jaja)
200 g di olio d'oliva (oleju z oliwek)
100 g di latte (mleka?)
scorza di limmone grattugiato (starkowana skórka z cytryny?)
20 g di ammoniaca per dolci (amoniaku)

No i schody:
Stendete la farina a corona, aggiungete gli integrenti e l'ammoniaca sciolta
precedentemente nel latte intiepidito. Impastate.
Se il composo risultasse troppo duro aggiungete ancora up po' di latte.
Create dei biscotti nella forma desiderata alti circa 1/2 cm, spolverate con
zucchero e cuocete in forno a 180oC.

Pomożecie tak pi razy oko?

Pozdrawiam,
Akulka

2. Data: 2005-09-09 17:00:38

Temat: Re: Kto zna włoski? - babeczki amoniaczkowe
Od: JerzyN <0...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Akulka napisał(a):
> Witam dostałam kiedyś takie opakowanie podwójne opakowanie amoniaku z
> przepisem, ale włoskiego nie kumam. Może ktoś pomoże??

Nie znam ale pomogę.

> DOLCETTI TRADIZIONALI

Ciasteczka tradycyjne

> 1 kg farina (mąka?),

tak

> 250 g di zucherro (cukru)
> 4 uova (jaja)
> 200 g di olio d'oliva (oleju z oliwek)

Oliwa z oliwek :-)

> 100 g di latte (mleka?)

tak

> scorza di limmone grattugiato (starkowana skórka z cytryny?)

starta ;-)

> 20 g di ammoniaca per dolci (amoniaku)

soda [do pieczenia] lub proszek

pozdr. Jerzy

3. Data: 2005-09-09 17:35:11

Od: Lia <L...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 2005-09-09 18:41:42 w sprzyjających i niepowtarzalnych okolicznościach
przyrody grupowicz *Akulka* skreślił te oto słowa:

> Pomożecie tak pi razy oko?

Akulka, uderz może na pl.hum.tlumaczenia.

--
Lia GG 1516512 ICQ 166035154 JID i...@j...org

*psy mają właścicieli, koty mają służących*

4. Data: 2005-09-09 17:35:42

Od: "Akulka" <s...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "JerzyN" <0...@m...pl> napisał w wiadomości
> 20 g di ammoniaca per dolci (amoniaku)

soda [do pieczenia] lub proszek

Przecież napisałam, że dostałam z dwupakiem amoniaku - czytaj ze
zrozumieniem.

To wszystko sama wywnioskowałam bez znajomości języka włoskiego. Jeśli znasz
włoski, to przetłumacz resztę, bo o nią mi chodzi, a nie pisz posta tylko po
to, by mi wytknąć "olej z oliwek" i "starkowaną" skórkę. Bo to niczego
użytecznego dla mnie nie wnosi, do przepisanego przepisu w języku włoskim.

Pozdrawiam,
Akulka

5. Data: 2005-09-09 17:43:24

Od: Lukasz Koziol <lukasz@[spam-sio]amerigo.net.eu.org> szukaj wiadomości tego autora

Akulka wrote:
> Pomożecie tak pi razy oko?
Hej
Wloskiego moze nie znam, ale sprobuj na http://babelfish.altavista.com
Ja zazwyczaj tam sobie pomagam tlumaczac obce jezyki na jezyk mi znany :)

Lukasz Koziol

6. Data: 2005-09-09 17:46:54

Od: "Agata Mryczko" <a...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Akulka" <s...@g...pl> napisał w wiadomości
> [...]
> Se il composo risultasse troppo duro aggiungete ancora up po' di latte.
> Create dei biscotti nella forma desiderata alti circa 1/2 cm, spolverate

Wysypcie make dodajcie skladniki i proszek (sode)rozpuszczony w ostudzonym
mleku. Zagniesc.Jesli w rezultacie powstanie zbyt twarde ciasto dodac jeszce
troche mleka. Stworzcie ciasteczka (biszkopciki) w ksztalcie oczekiwanym,
wysokie na ok, 1/2cm, posypcie cukrem i zapieczcie w piakarniku w 180C.

to tak pi razy oko;)

--
pozdrawiam cieplutko
**agatka**

7. Data: 2005-09-09 17:51:09

Od: medea <e...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

Akulka napisał(a):

> [...]
> Create dei biscotti nella forma desiderata alti circa 1/2 cm, spolverate con

Pi razy oko:

Wysypcie mąkę, dodajcie składniki ("ingredienti" zakładam) i amoniak
uprzednio rozpuszczony w letnim mleku. Wyróbcie ciasto.
Jeśli mieszanka okaże się zbyt twarda, dodajcie jeszcze trochę mleka (un
po di latte). Formujcie ciasteczka (biszkopty) w dowolne kształty
grubości około 1/2cm, otoczcie w cukrze i pieczcie w piekarniku
rozgrzanym do 180st.

Mam nadzieję, że pomogłam.
Pozdrawiam
Ewa

8. Data: 2005-09-09 17:53:28

Temat: Re: Kto zna włoski? - babeczki amoniaczkowe[errata]
Od: "Agata Mryczko" <a...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

ps.choc w sumie ten "ammoniaca per dolci to amoniak do ciast, nie chce byc
inaczej

mam nadzieje ze choc troszeczke Ci pomoglam

--
pozdrawiam cieplutko
**agatka**

9. Data: 2005-09-09 17:58:03

Od: JerzyN <0...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Akulka napisał(a):
> Użytkownik "JerzyN" <0...@m...pl> napisał w wiadomości

> soda [do pieczenia] lub proszek
>
> Przecież napisałam, że dostałam z dwupakiem amoniaku - czytaj ze
> zrozumieniem.
[...]

http://kryzys.uwoj.bydgoszcz.pl/amoniak.htm
;-)
Pozdr. Jerzy

10. Data: 2005-09-09 18:30:15

Od: "Akulka" <s...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

http://kryzys.uwoj.bydgoszcz.pl/amoniak.htm

To nie moja wina, że nie znasz amoniaku używanego w kuchni do wypieków. To
nie proszek i nie soda, a da się rozpoznać po zapachu - dobry na katar lub
zatkane zatoki. Pierniczków też pewnie nie piekłeś?

Pozdrawiam,
Akulka

placki ziemniaczane przywieraja!!!
Papryka konserwowa
sos pomidorowy (nieudany:(((
PILNE: jak długo gotuje sie kukurydzę???
smazenie ryby