Re: Kuchnia Polska 1957 [OT]

From: czarek <c...@z...dwws.pl>
Newsgroups: pl.rec.kuchnia
Subject: Re: Kuchnia Polska 1957 [OT]
Date: Mon, 11 Mar 2002 13:31:02 +0100
Sender: g...@p...onet.pl@zycie.waw.pdi.net

Trafilas na Kuchnie Polska pod red. dr. Bergera? Znakomita pozycja. Mam
> wydania z '59, '62 i '66. W wydaniach z lat szescdziesiaty swietne sa
> zdjecia podpisane "nowoczesna kuchnia". Stamtad dowiedzialam sie, ze do
> warzyw rzadziej spotykanych nalezy papryka, szpinak, seler czy por,
> natomiast przepisy na tapioke czy salsefie podane sa tak, jakby dla kazdego
> bylo oczywiste co to jest tapioka. Co ja sie naglowilam jako podrastajaca
> pannica, w latach nedzy na polkach sklepowych, co to takiego tapioka, ale
> wiekszosc produktow do realizacji przepisow mozna bylo zdobyc bez klopotow.
> Rewelacyjne sa przyklady jadlospisow na kazda pore roku i kazda kieszen.
> [...]

Ja ze swej strony dodam (badalem to kiedys na potrzeby artukulu, ktory
poswiecilem tej ksiazce), ze miala ona do tej pory kilka milionow nakladu,
gdzie niegdzie mozna jeszcze dostac starsze wydanie tej ksiazki.
Rownoczesnie na rynku pojawila sie pozycja Kuchnia Polska PWE,
przypominajaca te pod redakcja Bergera ale juz napisana od nowa przez innych
ludzi. Moim zdaniem jest rowniez godna polecenia. Kaizki rozni kolor
okladki: stara jest biala, nowa jest niebieska. Moim zdaniem warto miec obie
pozycje. Jest to klasyczna ksiazka kucharska: "wszystko w jednym".. Ma te
zalete, ze ma ona format "biblijny" i mozna z niej gotowac, trzymajac
ksiazke w reku bo mimo gigantycznej objetosci jest ona niezbyt ciezka (na
pewno duzo lzejsza od tych drukowanych w calosci na kredzie). W nowej edycji
jest calkiem sporo przepisow na potrawy, ktore mozna przygotowac w warunkach
wolnego rynku (jeden z rozdzialow jest poswiecony grillowi). Obie goraco
polecam
Czarek