RE: Kuchnia japońska w Europie.

1. Data: 2002-11-24 07:01:52

Temat: RE: Kuchnia japońska w Europie.
Od: "W. Stempniewicz" <w...@t...de> szukaj wiadomości tego autora

Masz racje - ale pomysl: czy niemoznosc stworzenia "prawdziwie" japonskich
potraw tu, w Europie wyklucza mozliwosc proby ich przygotowania?
Eksperymentow kuchennych? Bo np: czy probowales ugotowac bigos, majac do
dyspozycji tylko wedliny niemieckie? Mozesz domysliec sie, co z tego
wyjdzie... Dlatego bede podawac dalej odcinki o kuchni japonskiej - moze sie
ktos tym zainteresuje? Bo kilka maili juz dostalem - i wiem, ze ludzie te
moje wypociny czytaja;-)))
A co do tempury - tu sie pomyliles: to potrawa stosunkowo nowa w kuchni
japonskiej, tak jak wszystkie inne potrawy miesne. Tradycja kuchni
japonskiej, to nie mieso - to produkty morza. Tempura dostala sie do Japonii
dzieki marynarzom portugalskim - bo i slowo "tempura" pochodzi z
portugalskiego
Wojtek

1. Data: 2002-11-24 21:42:50

Od: "Adam" <a...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

Uzytkownik "W. Stempniewicz" <w...@t...de> napisal w wiadomosci
> [...]
Japonii
> dzieki marynarzom portugalskim - bo i slowo "tempura" pochodzi z

Jak dobrze pamietam to Portugalia lezy w Europie, a mi chodzilo o
najbardziej europejska
japonska potrawe. Poza wszystkim tempura to nie mieso, ale warzywa i ryby
smazone w glebokim tluszczu w panierce z maki pszenno-ryzowej.

I nie zostala sprowadzona przez Portugalczyków, tylko przechwycona przez
japonczyków ponad 400
lat temu od Portugalczyków, wiec nie ma to juz wielkiego znaczenia.

To co pisze nie jest polemika a jedynie uzupelnieniem, bo nadmiernie
teoretyzujesz
mijajac sie zreszta z prawda, ja testuje kuchnie japonska zawsze u zródel i
nie na ulicznych
straganach, ale równiez w najlepszych ryokanach.

Smak japonskiego jedzenia jest nie do podrobienia w Europie i tej tezy bede
bronil do
upadlego. Róznice nie polegaja na niuansach, ale sa zasadnicze.

Pozdrawiam.

Kuchnia japońska w Europie.
banany do lodówki?...
Chlebek bananowy (bez cukru P)