Re: Kupić bez pośredników - czy to możliwe?

From: "Mustafa" <M...@b...xx>
Newsgroups: pl.rec.dom
Subject: Re: Kupić bez pośredników - czy to możliwe?
Date: Mon, 1 Jan 2007 14:15:56 +0100

> Rzecz w tym, że rolą pośrednika o ile się nie mylę, jest W ŚWIETLE PRAWA
> jedynie "skojarzenie" pary kupujący-sprzedający i nic więcej.

Hmm... w pierwszym z brzegu portalu pośrednictwa wyczytałem takie szczytne
cele:

"Zapewniamy kompleksową obsługę naszych klientów, począwszy od wyszukania
nieruchomości poprzez przygotowanie umów, promocję ofert, obsługę
notarialną, geodezyjną, prawną oraz uzyskanie kredytu."

Wydaj mi się że idąc do takiego biura można się spodziewać RZETELNEJ
informacji na temat nieruchomości a nie oszustw jak to przeważnie ma
miejsce.
Poza tym zapomniałem dodać jeszcze jednej istotnej rzeczy.
Jeśli masz ofertę bez pośrednika i z pośrednikiem to cena oferty z
pośrednikiem ZAWSZE będzie wyższa.
Pośrednikom zależy na jak najwyższej cenie bo od tego mają prowizję. W
zwiazku z tym windują cenę w górę bo im akurat nie zależy na czasie tylko na
cenie. Spotkałem się już z przypadkami że sprzedający nie chce mówić o cenie
nieruchomości bo umówił się z pośrednikiem że tamten prowadzi rozmowy.
Gdzie w tym wszystkim jest "tylko skojarzenie pary" ????
Właśnie W ŚWIETLE PRAWA jeśli klient podpisuje umowę gdzie oferuje mu się
"gruszki na wierzbie" to pośrednik łamie prawo nie stosując się do umowy np
poprzez okłamywanie klienta bądź zatajanie istotnych faktów.