Re: Kurczak z KFC

From: Wladyslaw Los <w...@o...pl>
Newsgroups: pl.rec.kuchnia
Subject: Re: Kurczak z KFC
Date: Sun, 11 Jan 2004 20:05:04 +0100

In article <btrub1$ea9$1@nemesis.news.tpi.pl>, Waldi <w...@w...pl> wrote:

> ha ha ha strasznie smieszne
>
> najsmieszniejsze jest to ze po sprawdzeniu na stronach WWW., w archiwum
> grupy., w przepisach a,la KFC
> stwierdzam ze nikt nie zna tego przepisu , próbowalem zrobic wedlug
> niektórych przepisów i kiszka .
> przede wszystkim nie ten zapach .

Nie tak cuchnęło? ;-)

> Zastanawia mnie dlaczego niektórych drazni dyskusja na ten temat .

Nie tyle dyskusja, lecz tysięczne pytanie o przepis. Dyskutować o
"junk food" możemy. Proszę bardzo.

> Moze to jeden z zalozycieli ( wlascicieli , prezesów itp. ) KFC w Polsce
> rozsial taka fame pare lat temu , w obawie ze komus sie uda rozszyfrowac ten
> przepis .zwlaszcza tu na grupie zaraz by go cala Polska znala .

Kurczak z KFC to produkt przemysłowy, masowy, standaryzowany. Robi się
go w profesjonalnych urządzeniach w określonych parametrach z
półproduktów. Dlatego nikt nie poda Ci przepisu jak się robi tam tego
kurczaka, a gdyby nawet, to i tak nie jesteś w stanie tego zrobić,
najwyżej w domowych warunkach ten proces naśladować, używając
dostępnych Ci produktów wyjściowych.

Rzecz jednak w tym, że celem procesu produkcyjnego w KFC jest imitacja
normalnego panierowanego kurczaka smażonego w głębokim tłuszczu. Nie
ma on wcale być przy tym wcale szczególnie smaczny, lecz taki, żeby był
tani w produkcji, do zaakceptowania przez możliwie szeroką publiczność
i taki sam w każdym barze KFC na świecie. Starając się zrobić coś
takiego w domu imitujesz imitację. A przecież przepisów na dobre
kurczaki w panierunku jest mnóstwo, możesz się z nimi zapoznać,
wypróbować a nawt eksperymentować, aż trafisz na coś, co Ci będzie
odpowiadało.

Władysław