Re: LAZIENKA - podyskutujmy

Data: 2010-06-16 16:55:45
Temat: Re: LAZIENKA - podyskutujmy
Od: "Jackare" <j...@i...pl>

Użytkownik "Konrad N.S." <n...@o...pl> napisał w wiadomości
news:60b5.00000c76.4c17fe4f@newsgate.onet.pl...

> Jesli ktos ma doswiadczenia albo przemyslenia - prosze o pomoc.

Przeymyślenia i dosiadczenia jakieś tam mam - prowadzę zakład instalacyjny
wiec ileś tam łazienek widziałem przed, po i w trakcie remontu.
w malutkiej łazience należy unikać dekorów, dodatków itp. Fajnie wyglądają
zaraz po ułożeniu płytek, ale wstawienie sprzętów natychmiast zabiera cały
efekt.
Jasne kolory i lustra powiększają - ciemnie pomniejszają.
Jeżeli masz krzywe ściany (rogi nie trzymają kątów prostych) połóż na
podłodze kafelki w karo. Przy położeniu prostym linie fug wydobędą krzywe
linie ścian. Można też położyć płytki prosto ale na zakładkę.
Bateria termostatyczna ma sens w przypadku CWU dostarczanej centralnie lub z
zasobbnika (bojlera). Przy grzaniu przepływowym (junkers, ogrzewacz elektr,)
nie ma sensu.
fugi możliwie jak najwęższe.
Wanny akrylowe są ładne, stalowe są dobre. Drogie wanny akrylowe marki
"KOŁO" mają poronione systemy nóżek. Totalna pomyłka. Uważam że jeśli wanna
akrylowa to tylko w nośniku styropianiowym.
Wannę stalową można wygłuszyć i ocipelić pokrywając ją z zewnątrz wartwą
pianki montażowej
Wysokość kładzenia kafelek może zależeć od kilku czynników. Jeżeli w twoim
sufice są wyjścia kanalizacji sąsiada z góry i wchodzą do pionów przez
ściany to czasem lepiej jest nie kafelkować ponad te rury - mogę pokazać
zdjęcia modelowego spieprzenia takich kafelek.
Baterie warto brać firmowe, np roca, kludi, grohe, kfa. Są drogie ale ciche
i trwałe.
Jeżeli zdecydujesz się dać na ścianę płytki z prasowanego gresu licz się z
tym, że na wywiercenie jedengo otworu zużyjesz jedno wiertło diamentowe
kosztujące około 60 zł. Tak samo z podłogą ale tam się mniej wierci.
W kafelkach zwraca się uwagę na trzymanie wymiarów i płaskość powierzchni.
Ja mam bardzo dobre doświadczenia z płytkami tureckimi i hiszpańskimi. U
polskich producentów np paradyż, opczno, tubądzin trzymanie wymiarów i
płaskość powierzchni bywa tragiczną fikcją. Płytki 20x20 potrafią się różnić
wymiarami o nawet o 3 mm i są powyginane w "łódki"
Jeżeli planowany remont ma wystarczyć na długie lata użyj materiałów i
kolorów które nie znudzą się i nie opatrzą w drugim roku, tzn kolory
naturalne: pastelowe, łagodne beże i brązy lub szarości, naturalne kolory i
faktury materiałów: kamień, drewno, nienahalne wykończenia metalowe. Zadbaj
o sensowne oświetlenie
Instalacja elektryczna - zwracać uwagę na strefy bezpieczeństwa.
Ogrzewanie - nie wolno montować grzejników nad muszlą wc.
--
Jackare