Re: LAZIENKA - podyskutujmy

Data: 2010-06-17 11:03:02
Temat: Re: LAZIENKA - podyskutujmy
Od: "Konrad N.S." <n...@o...pl>

> Wymiary jak w mojej byłej łazience... i wszystko w niej zmieściłam... wannę,
> kompakt, umywalkę 60 i pralkę 40x60... kwestia jeszcze jak są przyłącza i
> drzwi rozplanowane...

I u mnie będzie ten sam wymieniony przez Ciebie zestaw sprzetów, jedynie
pralka jeszcze nie kupiona docelowa/nowa, a planuje taka plytsza np 39-45 cm
glebokosci (teraz jest stary "klocek" 60*60). Ma byc tradycyjna od przodu
ladowana, a plytsza by weszla i dala sie zaknac we wnece (drzwi) o czym na
koncu postu opisuje.

> miałam wannę też na ścianie 150, ale wykombinowałam tak, że kupiłam nawet
> dłuższą (chyba 160 lub 170 i ponieważ miała proste brzegi wykułam się w
> ścianę, żeby ją trochę wpuścić... płytki i tak idą na wierzch więc nie było
> widać, że coś jest przykombinowane

Jest to jakis pomysl - sciany na to pozwola, bo akurat ma szczytach wanny
są "miekkie" sciany, z jednej strony gips/dzialowa, a z drugiej bloczki
zamykajace komin z rurami.

> a) zdecydowanie jasne, optycznie powiększają, preferuję neutralne odcienie,
> tak, żeby wystrój zmieniać kolorami dodatków (ja miałam jasnoszare),

Mysle o barwach pisaku, bezu lub kawa z mlekiem.

> c) kafle radzę małe, optycznie powiększą pomieszczenie, może jakieś elementy
> mozaiki... jest taka kolekcja 20x20

Wmojej percepcji 20*20 to juz duze ;)
ale wlasnie o takich lub jeszcze wiekszych myslalem.

> układ sprzętów to kwestia przyłączy, oczywiście można trochę
> poprzestawiać, ale wtedy trzeba pamiętać o ukryciu nowych rur... i nie
> wygląda to najładniej...

Instalujacy wszystko plytkarz nie widzi problemu. Rurki z woda beda w bruzdach
w scianie. Jedynie odplyw z muszli "wyjdzie" ze sciany w jednym miejscu, ale
zosatnie ukryty pod plytkami.

> oświetlenie wg mnie wystarczy sufitowe + nad lustrem

Beda trzy punkty, tradycyjne, czyli 2x siwecowa w lustrze i duzy gwint w
suficie.

> ponieważ rozkład miałam identyczny podzielę się moim ustawieniem: drzwi na
> ścianie 1,5 m odsunięte jak najbardziej w lewą stronę, na przeciwległej
> ścianie wanna (za wanną były jakieś rurki, więc się dało zrobić półeczki
> zakrywające), po prawej stronie w rogu pralka 60, między nią a wanną
> umywalka z szafką 60 szerokości wanny nie pamiętam, w każdym razie zostawały
> niewielkie szczeliny między tymi urządzeniami. po drugiej stronie WC
> kompakt, niejako naprzeciwko umywalki, jak komuś było ciężko to się mógł
> wesprzeć głową o umywalkę ;-)

U mnie 150*250cm:
wejscie jest plus minus posrodku dlugiej 250cm sciany.
I patrzymy w lewo i dalej zgodnie z ruchem wskazowek zegara:
Na lewej scianie 150cm ma byc wanna. Nad "nogami" wanny w scianie komin z
rurami woda/odplyw.
Zaraz obok wanny w jej "nogach" umywalka - jesli wanna zwezona to i
umywalka "przytulona" bardziej do wanny, nad umywalka lustro z dwoma zarowkami.
Dalej ta dluga sciana 250 cm wolna, i w narozniku prawym, ale juz na krotkiej
150cm scianie dolnopluk wc.
Plus minus w polowie krotkiej sciany zaraz za wc scianka pionowa do sufitu,
cienka na 8-12cm ma stworzyc szafe/wneke dla pralki - i nad pralka szafki - na
pierdoly typu kosmetyki, chemia i moze reczniki, widro, mopy bez kija (kij
obok pralki) a calosc tej zneki zamknieta albo drzwiczkami albo roletką "góra-
dol".

> jak jesteś ciekawy jak to wyglądało jakieś zdjęcia mam mogę podesłać...
> zgłoś się na priva

Poprosze!

> i jeszcze tak organizacyjnie to warto wszelkie szpargały chować, zostawiać
> tylko niezbędne rzeczy, wtedy nie ma efektu zagracenia, juz nie mówiąc o
> tym, że różnokolorowe butelki, tubki, ręczniki właśnie dają wrażenie
> rupieciarni... oczywiście wszystko z umiarem...

Z powyzszym piszesz dokladnie tak jak mysle i jak jest cala filozofia reszty
domu.

Dziekuje za twoj bardzo pomocny post i cene, sympatyczne porady.