Laserowa korekta wzroku

1. Data: 2004-04-05 12:18:37

Temat: Laserowa korekta wzroku
Od: "Yogi" <e...@W...fm> szukaj wiadomości tego autora

Witam !

mam pare pytanek zwiazanych z temtem :)

chodzi mi o korekcje krotkowzrocznosci ( ok. - 4.0 ) , + astygamtyzm
(0,25) :)

1. ktora metoda LASIK czy LASEK ( obie przedstawiane jako te najnowsze i
najskuteczniejsze na stronach roznych klinik ) jest najlepsza ??
czym one sie w koncu tak naprawde roznia i ktora lepiej wybrac ?
2. robil ktos taki zabieg ? jaka klinike polecacie ( w Warszawie sa np.
LASER i Mavit ) - robil tam ktos ??? jakie opinie ?? ile trzeba czekac na
zabieg? jaki koszt ? ile razy po zbiegu trzeba zawitac ? ile to trwa i jak
jest zorganizowane ( jakis nocleg na miejscu ? , oba oczy naraz ??? ) a
przede wszytskim jaki EFEKT i czy jestescie zadowoleni z uslug kliniki :)
3. z jakim ryzkiem wiaze sie taki zabieg a w zasadzie to jakie sa
faktycznie dolegliowsci wspolwystepujace ( pieczenie , uczucie suchosci w
oku itp. ) , jak dlugo pozstaja te niedogodnosci i na ile trwala jest ta
poprawa wzroku ( sa u kogos nawroty mimo stabilizacji wady ? )
4. jak z widzeniem w nocy po takim zabiegu ?:)
5.czy to sie oplaca ;) ?

troche duzo naraz ale moze ktos moze pomoc :) zwlaszcza zalezy mi na
opiniach bylych pacjentow - jak to sie ma w praktyce :)
no i rowniez lekarzy specjalistow...

z gory dzieki za wszelkie info/podpowiedzi zwiazane z tym tematem :)

2. Data: 2004-04-05 13:07:47

Temat: Re: Laserowa korekta wzroku
Od: "RobertSA" <u...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

c4rj39$ana$...@n...news.tpi.pl,
Yogi <e...@W...fm>:

> 1. ktora metoda LASIK czy LASEK ( obie przedstawiane jako te
> najnowsze i najskuteczniejsze na stronach roznych klinik ) jest
> najlepsza ??

Zalezy dla kogo (pacjenta) i kto wykonuje (operator).

> czym one sie w koncu tak naprawde roznia

Znajdziesz w sieci wiele opisow.
W LASIKu wykonuje sie chirurgicznie platek rogowki i odchyla, w LASEKu
roluje sie nablonek.

> 2. robil ktos taki zabieg ?
miliony ludzi ;)

> jaka klinike polecacie ( w Warszawie sa
> np. LASER i Mavit )
... i WAM

> ile trzeba czekac na zabieg?
na ogol nie trzeba specjalnie czekac

> jaki koszt ?
LASIK circa 2000/oko, LASEK 1700/oko z pewnymi wahaniami

> ile razy po zbiegu trzeba zawitac ?
typowo ze 3-4 razy, niektore mozna gdzie indziej

> ile to trwa i jak jest zorganizowane ( jakis nocleg na miejscu ? ,
Niektore kliniki zapewniaja nocleg.

> oba oczy naraz ???
rozne sa szkoly

> a przede wszytskim jaki EFEKT i czy jestescie
na ogol dobry, ale sa wyjatki

> 3. z jakim ryzkiem wiaze sie taki zabieg a w zasadzie to jakie sa
> faktycznie dolegliowsci wspolwystepujace ( pieczenie , uczucie
> suchosci w oku itp. ) , jak dlugo pozstaja te niedogodnosci i na ile

bardzo roznie to bywa, poczytaj liczne strony (podawalem linki m.in. na tej
grupie)
bywaja b. powazne komplikacje, ale te najgorsze sa b. rzadkie, co nie
znaczy, ze niemozliwe

> 4. jak z widzeniem w nocy po takim zabiegu ?:)
Przy -4 nie powinienes odczuwac problemow w ciemnosci (tak drobnego
astygmatyzmu raczej nie beda korygowac - szkoda rogowki), ale to zalezy od
szerokosci zrednicy i tak naprawde nie da sie przewidziec.

> 5.czy to sie oplaca ;) ?
Sam musisz ocenic.

--
Robert

3. Data: 2004-04-06 14:31:27

Od: "Yuppie" <e...@W...fm> szukaj wiadomości tego autora

> Zalezy dla kogo (pacjenta) i kto wykonuje (operator).

moglby to rozwinac ;)

> [...]
tej
> grupie)
> bywaja b. powazne komplikacje, ale te najgorsze sa b. rzadkie, co nie

to poprosze jeszcze raz te linki na priva lub na grupe jesli to nie klopot
( nie czytam reguralnie tej grupy :) )

z gory dzieki

zdrufko

4. Data: 2004-04-06 14:46:00

Od: "RobertSA" <u...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

c4uf4d$kgm$...@n...news.tpi.pl,
Yuppie <e...@W...fm>:

> moglby to rozwinac ;)

1. Sa wskazania dla jednej i drugiej metody, zalezy od parametrow i stanu
rogowki, soczewki, siatkowki. Nie bede tu wszystkiego opisywal, bo tego za
duzo.

2. Operator musi byc sprawny w swojej metodzie. Jak ktos sie specjalizuje w
LASIKU, to nie zrobi Ci LASEKA "na żądanie". I dobrze.

> to poprosze jeszcze raz te linki na priva lub na grupe jesli to nie
> klopot ( nie czytam reguralnie tej grupy :) )

To zerknij do archiwum, m.in. wypowiedzi moje oraz casus, maseł.
Troche tam tego jest.

--
Robert

5. Data: 2004-04-06 18:12:15

Od: "Yuppie" <e...@W...fm> szukaj wiadomości tego autora

> To zerknij do archiwum, m.in. wypowiedzi moje oraz casus, maseł.
> Troche tam tego jest.

sorki ze sie tak spytam ale gdzie znalezc to archiwum ? :)

6. Data: 2004-04-06 18:27:56

Od: "RobertSA" <u...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

c4urui$bae$...@a...news.tpi.pl,
Yuppie <e...@W...fm>:

> sorki ze sie tak spytam ale gdzie znalezc to archiwum ? :)

zalezy, gdzie lubisz ;)
np.:
http://groups.google.com/groups?group=pl.sci.medycyn
albo:
http://www.polnews.pl/showgrp.php?id=198

albo w gazeta.pl, w niusy.onet.pl, etc....

P.S. Szukaj korekcja, nie korekta.
P.S.2. Skorzystaj tez z normalnego Google - po angielsku znajdziesz multum
dobrej jakosci materialu n.t. laserowej korekcji, bo wiekszosc zabiegow
wykonano w USA.

Tu masz dwa linki niezle.
Ogolna informacja:
http://www.allaboutvision.com/visionsurgery/
Szczególy o powiklaniach:
http://www.surgicaleyes.org/

I jeszcze polski link do kliniki okulistycznej, gdzie znajdziesz cennik i
odpowiedz na wiekszosc zadanych przez Ciebie pytan:
http://www.intermedica.pl/

--
Robert

7. Data: 2004-04-07 14:06:15

Od: "Yuppie" <e...@W...fm> szukaj wiadomości tego autora

oki, dzieki

z tego co wyczytalem wynika ze najlpesza jest jednak metoda LASIK ( jak sie
da i nie ma przeciwskazana oczywiscie :)

zdrufko

8. Data: 2004-04-07 17:00:03

Od: "RobertSA" <u...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

c5121q$em4$...@n...news.tpi.pl,
Yuppie <e...@W...fm>:

> z tego co wyczytalem wynika ze najlpesza jest jednak metoda LASIK (
> jak sie da i nie ma przeciwskazana oczywiscie :)

Skoro doszedles do tak jednoznacznych wnioskow to - czytaj dalej ;)

--
Robert

9. Data: 2004-04-07 18:04:19

Od: "casus" <c...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Skoro doszedles do tak jednoznacznych wnioskow to - czytaj dalej ;)
> Robert

skoro juz mozna cos powiedziec, to jestem za LASEKiem:-)
ale...moze tez poczytam?:-)))

casus

10. Data: 2004-04-07 18:08:08

Od: "RobertSA" <u...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

c51frf$6gh$...@i...gazeta.pl,
casus <c...@g...pl>:

> skoro juz mozna cos powiedziec, to jestem za LASEKiem:-)

W tym kontekscie ("jak sie da" = nieduza wada) to raczej :)

Aczkolwiek, z tego co zaslyszalem, w niektorych osrodkach notuje sie pewne
rozczarowanie LASEKiem i powrot do PRK.

> ale...moze tez poczytam?:-)))

Poczytac warto zawsze :)

--