Lawenda

21. Data: 2007-03-16 08:18:13

Temat: Re: Lawenda
Od: "Hania " <v...@g...SKASUJ-TO.pl> szukaj wiadomości tego autora

s...@s...pl (Tadeusz Smal) napisał(a):

> Po pierwsze, mysle jak to posadzic czy w rzedach odmianami
> oprocz funkcji' trawnikowej' bedzie to jednoczesnie matecznik do
> pozyskiwania sadzonek wegetatywnych

a w kompozycji nie bedzie? ja to bym...zygzaczkiem posadzila, o!

> ktora zgromadzilem aby wyrownac teren wokol nowobudowanego domu
> :)

chwalipieta ;-PPPPP, dawaj zdjecia hacjendy, por favor!

> Jest tam mnostwo perzu

buuu, perzu nie lubimy. Jak mialam dzialke pracownicza (tzn. rodzice mieli)
i mialam wtedy lat 7-11 (potem dzialke oddalismy: okoliczne bachory i
studenci z pobliskiego akademika doprowadzali dzialki do ruiny) ponoc
walczylam z perzem jak ruski traktor, teraz by mi pewnie zapalu nie
starczylo...

hania nostalgicznie

22. Data: 2007-03-16 09:33:15

Od: "soneet" <s...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dziekuję wszystkim za rady,
terez musze tylko sadzonek poszukać w okolicach Warszawy -
:-)

pozdrawiam
Soneet.

23. Data: 2007-03-16 17:41:25

Od: Magdalena Bassett <i...@b...com> szukaj wiadomości tego autora

Tadeusz Smal wrote:

> z tych kilkunastu odmian jakie mam
> najlepiej po zimie wyglada L.intermedia 'Grappenhal',
> ktora na te chwile wyglada dokladnie tak jak wygladala jesienia
> :)))))))

Tej bym na balkon nie polecala, bo jest to jedna z najwiekszych lawend,
w tym wypadku dorasta do poltorametrowej polkuli w ciagu 3 lat.

24. Data: 2007-03-16 17:47:15

Od: s...@s...pl (Tadeusz Smal) szukaj wiadomości tego autora

25. Data: 2007-03-16 17:48:48

Od: Barbara Miącz <s...@i...te.ria.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Hania napisał:
> Użytkownik "Tadeusz Smal" <s...@s...pl> napisał w wiadomości

> a wez Ty czlowieka nie denerwuj ;-P

On mnie też denerwuje, bo ja wszystkiego pola mam 3 ary
i tylko 2 lawendy.
Ale byłabym bardzo wdzięczna, gdyby ten pomysł rozpropagował,
bo hałas kosiarek do trawy wywołuje u mnie agresję :-(

Pozdrawiam, Barbara

26. Data: 2007-03-16 17:52:37

Od: s...@s...pl (Tadeusz Smal) szukaj wiadomości tego autora

> Tej bym na balkon nie polecala, bo jest to jedna z najwiekszych lawend, w
> tym wypadku dorasta do poltorametrowej polkuli w ciagu 3 lat.

:)

u mnie ta L.intermedia Grappenhal nie odstaje wielkoscia od innych
lawendek

:)

rekordzistka jesli chodzi o wielkosc jest L. dentata 'Goodwin Creek Grey'

ktora jest 2-3 wyzsza od pozostalych

:)

27. Data: 2007-03-16 18:11:35

Od: Magdalena Bassett <i...@b...com> szukaj wiadomości tego autora

Tadeusz Smal wrote:

Po pierwsze, mysle jak to posadzic czy w rzedach odmianami
> oprocz funkcji' trawnikowej' bedzie to jednoczesnie matecznik do
> pozyskiwania sadzonek wegetatywnych

Polecam meander albo spirale - zima, gdy snieg spadnie na te polkule
lawendowe, bedzie pieknie. Zobacz, jak ladnie labirynt wyglada:

http://www.haywood-landscapes.co.uk/labyrinth_mazes/
index.htm

> czy tez zabawiac sie w jakies kompozycje
> praktycznie ozdobne przez caly rok

liscie moga stanowic glowna kompozycje, bo kwiaty masz tylko przez 2
miesiace

po drugie : sadze ponadto na splachetku na ktorym przez ostatnie 2-3
> lata skladowalem ziemie
> ktora zgromadzilem aby wyrownac teren wokol nowobudowanego domu
> :)
> Jest tam mnostwo perzu
> Teraz nie zdaze sie z nim rozprawic bo potrzebowalby on ze 3-4 tygodni
> aby przerosnac wartwe ziemi ktora zostal przysypany
> i bede walczyl z nim pozniej gdy juz bedzie tam lawendka

Nie rob tego! bedziesz strasznie zalowal. Perz poprzerasta lawende i ja
udusi. Jest niemozliwe wypielenie perzu z lawendy. Jej galazki sa bardzo
kruche, i zniszczysz krzak, zanim perz wypielisz, czy jakiekolwiek inne
zielsko. Albo sadz na dlugich pasach agrowlokniny, albo 1 m krazek pod
kazdym krzakiem. Wtedy mozesz kosiarka lub glebogryzarka traktowac
chwasty rosnace pomiedzy rzedami.

Jesli zdecydujesz sie na sadzenie bez agrowlokniny, to obsyp lawende
grubo (na kilkanascie cm) piaskiem, bedzie ci latwiej pielic. Im piasek
bedzie jasniejszy, tym bardziej fioletowe beda kwiaty na lawendzie,
szczegolnie te od spodu krzaka, ktore zwykle bywaja bardziej zielone,
niz te na czubku.

Stoechas latwiej zimuje w polu, jesli sie ustawi jej "murek" z beli
slomy po obu stronach rzedu albo naokolo krzaka.

MB

28. Data: 2007-03-16 18:52:03

Od: Magdalena Bassett <i...@b...com> szukaj wiadomości tego autora

Tadeusz Smal wrote:
> L.anugustifolia Grosso odmiane typowo produkcyjna tez mam
> ale zasadniczo fabryczki zadnej nie planuje

Sorry, Tadeuszu, ale Grosso to L. x inremedia, a nie angustifolia.
MB

29. Data: 2007-03-16 19:00:38

Od: Magdalena Bassett <i...@b...com> szukaj wiadomości tego autora

Magdalena Bassett wrote:

> Sorry, Tadeuszu, ale Grosso to L. x inremedia, a nie angustifolia.
> MB

intermedia. widocznie taki nieortograficzny dzien.
mb

30. Data: 2007-03-16 21:32:39

Od: s...@s...pl (Tadeusz Smal) szukaj wiadomości tego autora

> Sorry, Tadeuszu, ale Grosso to L. x inremedia, a nie angustifolia.
> MB
:)
jest L.x intermedia Grosso jest i L.anugustifolia Grosso
http://www.prherbfarm.com/herbs_2006.htm
:)
na fakturze tez mam L.anugustifolia Grosso
:)
z pozdrowieniami i usmiechami
smal

Zagospodarowanie wschodniego skrawka zieleni
Robaczki w oczku wodnym
akcja "MIASTA W KWIATACH" -zaproszenie :)
galasy po raz kolejny...
kosiarka flymo - kłopocik