Re: Lekarzu ulecz się sam...

From: "Sky" <s...@o...pl>
Newsgroups: pl.sci.medycyna,pl.sci.psychologia,pl.soc.polityka
Subject: Re: Lekarzu ulecz się sam...
Date: Fri, 19 Oct 2007 00:35:18 +0200

Użytkownik "jerry" <n...@s...xxx> napisał w wiadomości
news:ff879t$8c1$1@achot.icm.edu.pl...

> Użytkownik "Sky" <s...@o...pl> napisał w wiadomości

Ot sobie ciut smutno zażartowałem...
próbując utrzymać się w twojej konwencji ;)

> ufff... ciesz się że nie zaliczyłeś mnie do owej elyty yntelektualnej.
> ale nie nazwał bym tego systemem kastowym, tylko dziedziczeniem
> zainteresowań, pewnego sposobu myślenia itp. cech.

to można nazwać dziedziczeniem naśladowniczym umiejętności i cech
predystynujących do życia w znanej sobie sferze społecznej.
W społeczeństwach rozwijających się dłuższy czas w miarę stabilnie, w
specyficznej kulturze lub religii może się taki system sfer społecznych
utrwalać w formie znanej nam z hinduskich kast lub wielowiekowego podziału
społeczeństw europejskich -np w feudaliźmie czy kapitaliźmie...

> wiesz, mam rodziców
> geologów, to zawsze interesowałem się geografią i studiowałem turystykę,
> czyli kierunek jednak w pewnym stopniu pokrewny, mimo że nikt nic dla
> mnie nie załatwił, nie mam znajomości, nie jestem ubekiem itd. z dziećmi
> dozorców, prawników i lekarzy może być podobnie. może innym ktoś pomaga
> bardziej, np. dozorca idzie do administracji osiedla i mówi że syn
> zawsze mu pomagał i też chciałby zostać dozorcą. nie wiem.

Właściwie potwierdzasz co napisałem powyżej...