Re: Leki na regeneracje watroby - tak czy nie?

From: "Maja" <s...@o...pl>
Newsgroups: pl.sci.medycyna
Subject: Re: Leki na regeneracje watroby - tak czy nie?
Date: Tue, 17 Mar 2009 02:26:38 +0100

Użytkownik "Basia" <b...@f...pl> napisał w wiadomości
news:gpj4k1$f47$1@achot.icm.edu.pl...

> Użytkownik "Maja" <s...@o...pl> napisał w wiadomości
>>
> A nie pomyślałaś o tym, aby nie przyjmować leków obciążających
> wątrobę?
Uwierz, ze bardzo bym chciala nie musiec ich stosowac, i nie
zmagac sie z wieloma powaznymi skutkami ubocznymi, z ktorych
obciazenie watroby wydaje sie byc poki co tym najmniejszym...
Chce jeszcze zyc, a w przypadku powaznej choroby autoimmunologicznej,
z ktora przyszlo mi sie w zyciu zmagac, leczenie immunosupresyjne ratuje
zycie... Z jednej strony ratuje, z drugiej niestety wyniszcza oraganizm.
Tak wiec gdy nastepuje rzut choroby, i trzeba czlowieka leczyc i ratowac,
leczenie, ktore sie stosuje jest czesto agresywne. Niestety innego jeszcze
medycyna nie zna, a zjezdzilam pol swiata, w poszukiwaniu pomocy.
Owszem, badania i proby stosowania nowych lekow (np. biologicznych)
oraz metod leczenia (np.autologiczny przeszczep komorek macierzystych)
trwaja, niektore wyniki sa bardziej zachecajace, inne mniej.
Moze kiedys cos odkryja... Skutecznego i bezpiecznego.
Zyje nadzieja, ze nadejdzie taki dzien. A poki co pocieszam sie, ze
moja forma choroby i tak jest dosc "lagodna" jak na taki syf jakim jest
choroba autoimmunologiczna...

> A może by tak usunąć przyczynę choroby, która Ciebie trapi?
> Czyli leczyć się przyczynowo?

Boze, niemal wszystko bym oddala, by tylko mozna bylo ja usunac...
Niestety, istnieja choroby przewlekle i nieuleczalne. Choroby zagadki, o
ktorych niby sporo wiadomo, ale wciaz wiadomo zbyt malo...

Dziekuje i pozdrawiam :)
Maja