Martwa grupa.

31. Data: 2018-03-02 09:53:00

Temat: Re: Martwa grupa.
Od: stefan <s...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2018-03-02 o 05:07, Stokrotka pisze:

> A co do dokładania RAMu. Mam stary ale pożądny komputer.
> Nie był otwierany, więc w środku składany w sterylnym otoczeniu
> w fabryce producenta, może pszez robota,
> produkowany masowo, więc dopracowana konfiguracja
> i zmienianie jej nie ma sensu, ani otwieranie pożądnego spszętu.

Stokrotko, posłuchaj rady człowieka który pierwszy kontakt z komputerami
miał pisząc pracę dyplomową w 1970 (Maszyna Odra).
Nie istnieje (dostępny w handlu) komputer do którego nie należałoby
zajrzeć i zrobić konserwacji.
Spotkałem tylko raz w życiu komputer (laptop Westinghouse) który po 5
latach był otworzony po raz pierwszy i nie było w nim ani grama kurzu.
Ale to była wersja która 8 lat temu kosztowała 25 tys $, więc na pewno
nie na twoim poziomie finansowym. Każdy komputer a dokładnie jego
elementy są produkowane przez automaty natomiast z montażem w całość - z
tym to różnie bywa.
https://s.pcformat.pl/g/a/uploads/513/m2.jpg

Komputery produkowane przez chińskie firmy są później oznaczane
logotypem i sprzedawane jako produkty markowe przez Hewlett-Packard,
Dell czy Acer.
O tym, jak w środku wyglądają komputery tzw. marketowe ( z etykietami
wiodących firm) można byłoby dużo opowiadać. O ich jakości też.
Pozwól więc, że nie uwierzę, aby twój stary (jak sama piszesz) komputer
chodził dobrze (bo właśnie nie chodzi) i nie jest potrzebna konserwacja.
A tak nawiasem jaki masz system? XP czy W7?
pozdr
Stefan

32. Data: 2018-03-02 16:22:44

Od: "Stokrotka" <o...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Były z płyty dołączonej do czasopisma.
Mieszały w złym kierunku.

Błąd. Nie musi. I po zastanowieniu jestem szczęśliwa.
Skoro nie startuje na moim, to i włamanie do mojego jest trudniejsze.
Fakt, na płycie nie było wymienioneo mojego modelu.

> No jasne! Tylko najpierw trzeba ustawić w BIOS boot systemu z tego dysku.
> Może Stokrocia nie potrafi. Nie musi w końcu. Instrukcji w necie jest
> mnóstwo.

NIc nie tszeba. Tszeba było w epoce dinozaura.

--
(tekst bez: ó, ch, rz i -ii)

33. Data: 2018-03-02 16:28:20

Od: "Stokrotka" <o...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Ta. I jest hermetyczny - nie ma żadnych otworow dla wentylacji, więc nie
> jest nawet zakurzony.
> Oj, Stokrocia...

NIe znasz się. Nie bez powodu w miejsce składania komputeruw, włazi się w
sterylnym białym kombinezonie itp.
Obszary owiewane pszez wentylator są dokładnie oddzielone od reszty
komputera.
Kto otwiera - ten idiota, wyłączywszy zwyczajne składaki, ale teraz to się
robi żadkość.

> Jak piszesz - masz stary komputer. I wnioskuję, że przez ten cały czas
> nigdy nie robiłaś oczyszczania dysku z niepotrzebnych plików (a jest ich
> MNÓSTWO - choćby tzw. tymczasowych), nie robiłaś nawet defragmentacji tego
> dysku,
Pszeciwnie, ale nie jestem maniakiem wyżywającym się puszczaniu komputerowyh
procedur.
Najczęściej robię to dopiero, jak komputer mnie o to poprosi.

> nie było nawet odkurzania wewnątrz skrzyni komputera.
NIe masz zielonego pojęcia o wspułczesnym spszęcie.
Wbij sobie do łba, że tego się NIE OTWIERA.

> No to masz, co masz - sieczka na dysku, przeciązony procesor,
> przegrzewanie.
> Nic dziwnego, że system się wykłada.
> Ale oczywiście upieraj się dalej.
Jw.
Tobie pszygżewa piec , za dużo dożuciłaś do ognia.
--
(tekst bez: ó, ch, rz i -ii)

34. Data: 2018-03-02 16:41:25

Od: "Stokrotka" <o...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Mam XP, co można wywnioskować z mojej strony interentowej.

> Stokrotko, posłuchaj rady człowieka który pierwszy kontakt z komputerami
> miał pisząc pracę dyplomową w 1970 (Maszyna Odra).
Czy oby nie zatszymałeś się ?
Lampy faktycznie nalezy czasem poodkużać.

> Nie istnieje (dostępny w handlu) komputer do którego nie należałoby
> zajrzeć i zrobić konserwacji.
A co nazywasz pszez konserwację?
Jeśli otwieranie, - to jesteś w błędzie. Wcale nie mało modeli w obecnej
spszedaży NIE NALEŻY OTWIERAĆ.

Do konserwacji należy owsze czasem defragmentacja dysku,
czasem inne pożądkowanie danyh pszez automat,
rozładowanie bateri, raz na jakiś czas wymieniony w instrukcji.
Do konserwacji NIE NALEŻY i jest obecnie szkodliwe otwieranie komputera.
To nie lata 90ąte kiedy serwisant raz na kwartał otwierał skszynię i
odkżaczem czyścił.

> [...]
> nie na twoim poziomie finansowym. Każdy komputer a dokładnie jego elementy
> są produkowane przez automaty natomiast z montażem w całość - z tym to

NIe masz pojęcia o spszęcie. Ja też nie mam , ale ja o tym wiem.
Raz jedyny , gdy komputer był jeszcze na gwarancji zadzwoniłam do
spszedawcy,
a ten pszełączył mnie do serwisu, gdy w pierwsze lato po zakupie,
w garażu, pszy upale, zaczął dziwnie śmierdzieć.
Wiedomo, w garażu dużo goręcej niż w domu.
Okazało się, że za dużo pasty dali.
Wyśmierdział się, i potem już nigdy nie szfanokwał.

> Komputery produkowane przez chińskie firmy są później oznaczane logotypem
> i sprzedawane jako produkty markowe przez Hewlett-Packard, Dell czy Acer.

NIe wiem kto składał mojego, ale wiem że to co piszesz o otwieraniu to
bzdury.
Obecnie większość fabryk składającyh spszęt pszestszega w większym lub
mniejszym stopniu
procedur , a te wymagają dobrego czystego, pozbawionego np smogu powietsza.
Każda drobina pyłu jest zabujcza dla kompa.
A smog sprawdzam obecnie co dzień. Normy są co dzień wilokrotnie
pszekraczane,
a te normy dotyczą tego co ma być na ulicy, a nie w sterylnym pomieszczeniu
do produkcji komputera.
Masz takie sterylne warunki w domu?

--
(tekst bez: ó, ch, rz i -ii)

35. Data: 2018-03-02 17:20:33

Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Stokrotka <o...@g...pl> wrote:

> [...]
> Wbij sobie do łba, że tego się NIE OTWIERA.

> Jw.
> Tobie pszygżewa piec , za dużo dożuciłaś do ognia.

,,Wbij sobie do łba", że komputer się otwiera i czyści:
https://expressit.pl/porady-komputerowe/czyszczenie-
komputera-z-kurzu/

--
XL

36. Data: 2018-03-02 17:31:07

Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Stokrotka <o...@g...pl>

> [...]
> spszedaży NIE NALEŻY OTWIERAĆ.
>
> Do konserwacji należy owsze czasem defragmentacja dysku,
> czasem inne pożądkowanie danyh pszez automat,

Mówisz o konserwacji SYSTEMU, a nie komputera. Nie odróżniasz jednego od
drugiego.

> [...]
> Do konserwacji NIE NALEŻY i jest obecnie szkodliwe otwieranie komputera.
> To nie lata 90ąte kiedy serwisant raz na kwartał otwierał skszynię i

Czym?
:-)))

Dziewczyno, po pierwsze masz przecież STARY komputer.
Po drugie - także dzisiejsze komputery trzeba czyścić z kurzu, ktory osiada
na radiatorach itp. Opowiadasz niestworzone rzeczy. Obrażasz tych, co Ci
dobrze radzą. Nie chcesz niczego przyjąć do wiadomości, a przecież chodzi
tu o PODSTAWOWE sprawy.
W ogole przestaje mnie już obchodzić, co piszesz, bo kupy się to wszystko
nie trzyma.

--
XL

37. Data: 2018-03-02 18:22:51

Od: stefan <s...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2018-03-02 o 16:41, Stokrotka pisze:

> [...]
> pszekraczane,
> a te normy dotyczą tego co ma być na ulicy, a nie w sterylnym

Jesteś faaaaaantastyczna, wiesz że dzwonią ale w którym kościele to już
nie. Baw się dalej swoim pterodaktylem...
Ja odpadam.
pozdr
Stefan

38. Data: 2018-03-02 20:07:23

Od: "Stokrotka" <o...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> ,,Wbij sobie do łba", że komputer się otwiera i czyści:
> https://expressit.pl/porady-komputerowe/czyszczenie-
komputera-z-kurzu/

NIe wciskaj kitu.
Tam jest zwykły składak, a ja mam pożądny spszęt biurkowy.
To co tam jest dotyczy produkcji z pierwszej połowy lat 90 i mało co dłużej,
może 2 lub 3 lata dłużej.
Wtedy compy były składane pszez każdego młodego urwisa, dla sportu.
Wtedy praktycznie nie było innego kompa niż składak.
Nawe poważne serwery były zwykle składakami.

A ja mam komputer stary, ale nie aż tak.
Od wielu już lat kupuje się gotowe złożone sterylnym praktycznie
laboratorium.
I tego nie można nie należy, nie wolno otwierać.
NIe wiżysz to poczytaj instrukcję obsługi.

--
(tekst bez: ó, ch, rz i -ii)

39. Data: 2018-03-02 20:11:57

Od: "Stokrotka" <o...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> tu o PODSTAWOWE sprawy.
> W ogole przestaje mnie już obchodzić, co piszesz, bo kupy się to wszystko

Nie masz zielonego pojęcia , o czym piszesz.
Jak pisałam wcześniej, teraz mało kto w Polsce robi to czego się uczył.
Ja się uczyłam informatyki, i dlatego wiem, że się czyta instrukcję ,
literaturę i poszeża wiedzę.
A nie zatszymuje na stanie wiedzy z pszed ćwierć wiecza.
TERAZ SIĘ NIE OTWIERA. TO JEST SZKODLIWE I ZABRONIONE.
DOMOROŚLI DEBILE TEGO NIE ROZUMIEJĄ, ZRYWAJĄ 5 PLOMB, i niszczą sprzęt.

--
(tekst bez: ó, ch, rz i -ii)

40. Data: 2018-03-02 20:12:59

Od: "Stokrotka" <o...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Jesteś faaaaaantastyczna, wiesz że dzwonią ale w którym kościele to już
> nie. Baw się dalej swoim pterodaktylem...
> Ja odpadam.

I słusznie. Muj dinozaur potrafi swobodnie latać w zestawieniu z twoją odrą.

--
(tekst bez: ó, ch, rz i -ii)

Z łezką w oku.
Vive la France!