Masło<-->Margaryna

61. Data: 2006-03-08 20:54:58

Temat: Re: Masło<-->Margaryna
Od: "Dominik Jan Domin" <d...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Waldemar" <w...@t...de> napisał w wiadomości
news:dun5gd$hok$02$2@news.t-online.com...

> no to może obowiązuje inne prawo unijne niż w Niemczech. Przynajmniej
> jeżeli chodzi o masło. Jak "mazidło" zawiera dodatki, to nie może już się
> zwać masłem.

I na ogół w Polsce się nie nazywa... Na opakowaniu jest "masełko",
"miksełko" albo po prostu "dobre smietankowe".

W cenie masła oczywiście i w identycznych opakowaniach.

DJD

62. Data: 2006-03-08 21:03:54

Od: Waldemar <w...@t...de> szukaj wiadomości tego autora

Dominik Jan Domin wrote:
> [...]
> "miksełko" albo po prostu "dobre smietankowe".
>
> W cenie masła oczywiście i w identycznych opakowaniach.

no widzisz. U nas tego nie wolno. Margaryna musi być w innym opakowaniu
niż masło. Jest na ogół w platikowych opakowaniach. Są też pakowane w
"papierek", ale mają inną formę. Mniej więcej taką, jak margaryna za
czasów PRLu. Można się wściekać na normy i uważać nadmierną regulację za
wypierdek biurokracji, ale np. uważam za dobry pomysł, że opakowania
masła mogą mieć też pewną konkretną wagę. O ile mnie sclerosis nie myli,
to jest to 500g, 250g, 125g i 20g (albo 25, te małe kostki).

Waldek

Waldek

63. Data: 2006-03-08 21:12:27

Od: "czeremcha " <c...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Misiek <p...@g...pl> napisał(a):

> A ja tam czasem lubie nawet chleb ze "zwyklym" smalcem (przetopionym z
> czosnkiem, cebulka) i cebula (surowa) zjesc...
> a przeciez to "jedzenie" uwazane za zarcie dziadow :)
> Wiec... jestem dziadem i dobrze mi z tym :-)~

Właśnie, już ktoś taki napisał "kura na to: kud-kudak, a ja owszem, a ja
tak". Czyli - de gustibus... I jeszcze - nadgorliwość gorsza od faszyzmu...

A nawiasem mówiąc: niektórych strach do domu wpuścić, bo jeszcze lodówkę
sprawdzą i odmówią jedzenia czegokolwiek, bo w lodówce margaryna...

Ania

64. Data: 2006-03-08 22:30:42

Od: richo nazca <n...@n...nospam.com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Waldemar napisał(a):

> O ile mnie sclerosis nie myli...

To z nadmiaru masła :-)))

--
richo

65. Data: 2006-03-08 22:46:49

Od: richo nazca <n...@n...nospam.com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Waldemar napisał(a):

> z kwaśniej śmietany. Po naszemu Sauerrahmbutter.

Po... naszemu?

> Możliwe, że coniektórym
> dziwnie smakuje. Ale można też kupić normalne.

Z kwaśnego mleka.

--
richo

66. Data: 2006-03-08 22:47:20

Od: Waldemar <w...@t...de> szukaj wiadomości tego autora

richo nazca wrote:

> To z nadmiaru masła :-)))

ach nieee. Osobiście nie jem dużo masła. Tylko raz na tydzień bułkę z
masłem i dżemem na śniadanie.

Waldek

67. Data: 2006-03-08 22:50:31

Od: Waldemar <w...@t...de> szukaj wiadomości tego autora

richo nazca wrote:

> Po... naszemu?
po naszemu. Tak się składa akurat.

> Z kwaśnego mleka.

są i ze słodkiego i z kwaśnego.

Waldek

68. Data: 2006-03-09 00:56:25

Temat: Re: Masło<-->Margaryna[ot]
Od: l...@w...pdi.net (Dariusz K. Ladziak) szukaj wiadomości tego autora

On Wed, 08 Mar 2006 15:12:45 +0100, Krystyna Chiger <k...@p...pl>
wrote:

>W biednych czasach smazyłam na smalcu - właściwie to najlepsze placki
>ziemniaczane są na smalcu i niech sobie beda niezdrowe. Smażenie wogóle
>podobno niezdrowe.

Ale na smalcu stosunkowo malo niezdrowe (jeszcze mniej niezdrowe na
fryturze z loju wolowego a najmniej niezdrowe na oleju palmowym - przy
smazeniu najwazniejsze jest zeby tluszcz sie nie utlenial)

--
Darek

69. Data: 2006-03-09 00:56:26

Od: l...@w...pdi.net (Dariusz K. Ladziak) szukaj wiadomości tego autora

wrote:

>Do smarowania mi niepotrzebne, ale jajecznica (jeżeli nie jest na
>wędlinie) i smażone rydze muszą byc na maśle :) Rydze mogą jeszcze
>być bez tłuszczu, na blasze.

Jeszcze raz ja:

Rydze na masle??? Zbrodnia! Tylko na sucho na blasze, najlepsza jest
blacha wiejskiej kuchni drewnem opalanej.

--
Darek

70. Data: 2006-03-09 06:43:27

Od: Ludek Vasta <q...@X...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Waldemar napsal(a):
> no widzisz. U nas tego nie wolno. Margaryna musi być w innym opakowaniu
> niż masło.

Nie wiem, czy u nas tez nie wolno, ale w kazdym razie margaryny sa w
innych opakowaniach, wiec nie mozna sie pomylic.

> to jest to 500g, 250g, 125g i 20g (albo 25, te małe kostki).

U nas masa tez wywodzi sie od ulamkow z kilograma, tylko ze na ogol
spotyka sie tylko 1/4 i 1/8 kg i stad okreslenia cwiartka i osemka
masla. Maslo widocznie jest starsze od SI... ;-)

Ludek

pytanie o pieczarki na pizzy:)
ciasto bez pieczenia
propozycja :)