Meble secesyjne - identyfikacja

11. Data: 2011-12-12 21:44:57

Temat: Re: Meble secesyjne - identyfikacja
Od: anhin <a...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Jeżeli to ma być np secesyjne, to patrz na datę produkcji. Jeżeli będzie
> to mebel europejski i będzie pochodzić z lat 1880 - 1900 to raczej
> będzie secesyjny z charakterystyczną dla tego okresu miękką linią i
> ornamentyką,

data produkcji w tym wypadku nie musi mieć nic wspólnego ze stylem. W
tym okresie w meblarstwie bardzo popularny był późny "post"biedermeier,
a górna półka to różne wariacje historyzmu, głównie neorenesans,
neobarok i neogotyk. Secesja była zawsze raczej niszowa, a w czasach
modernizmu była wyklęta na równi z eklektycznymi "neostylami", stąd tak
niewiele się jej zachowało. Więc "raczej" to właśnie NIE będzie mebel
secesyjny.

> a mebel ze zdjęcia wygląda jak dwa nachkastliki połączone jakimś
> ordynarnym blatem - może to jakaś późnosecesyjna awangarda :))))

no nie, to po prostu przyzwoity, tani ale porządny mieszczański mebel,
całkiem bezpretensjonalny i w dodatku o dość przyjemnych proporcjach.
Kupić bym pewnie nie kupił, ale z domu bym nie wyrzucił ;-)
Godna uwagi jest tylko zdumiewająca bezczelność sprzedawców, którzy
wszystko starsze niż 80 lat nazywają "secesją", a nieco nowsze "art
deco". Czasami -jak w tym wypadku- daje to wręcz groteskowe efekty.

12. Data: 2011-12-13 09:04:30

Od: Bbjk <b...@q...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2011-12-11 19:31, MS pisze:

> chciałbym sobie kupić do pokoju jakieś stylowe biurko np. secesyjne.
> Jako ze jestem laik w temacie to nie wiem jak rozpoznać czy dane biurko
> jest secesyjne czy nie jest ?
>
> W jednej z ofert sprzedawca napisał ze to biurko
> http://imageshack.us/photo/my-images/259/1990241602.
jpg/ jest secesyjne.
> Ma rację?
>
> Dzieki z góry za odpowiedz.
> Marek

http://www.historiasztuki.com.pl/HISTORIA-MEBLARSTWO
-13-SECESJA.html
Powyżej masz przykłady tego, czego szukasz.
Warto pojechać do Czacza http://elka.pl/content/view/50771/79/ pod
Kościanem, tam jest cała wieś handlarzy używanymi meblami i drobiazgami,
zdecydowana większość to chłam, ale da się wypatrzyć coś autentycznego i
w dobrym stanie. Ceny sporo niższe od tych na aukcjach i w
antykwariatach, za ładną toaletkę z pięknym kryształowym lustrem i
marmurowymi blatami z lat 20 zapłaciłam poniżej 500 zł (z dowozem),
kolega kupił osiemnastowieczny stół za 500.
Trzeba polować, a nie nastawiać się na konkretny towar. Więcej tam
jest Art Deco od secesji, co mnie akurat odpowiada.
--
B.

13. Data: 2011-12-13 09:11:40

Od: Bbjk <b...@q...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]

http://www.historiasztuki.com.pl/HISTORIA-MEBLARSTWO
-13-SECESJA.html
Powyżej masz przykłady tego, czego szukasz.
Kościanem, tam jest cała wioska handlarzy używanymi meblami i
[...]
Trzeba polować, a nie nastawiać się na konkretny towar, bo zwykle
wraca się nie z tym, po co się pojechało. Więcej tam jest Art Deco od

14. Data: 2011-12-13 09:13:13

Od: Bbjk <b...@q...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> jest secesyjne czy nie jest ?
>
> W jednej z ofert sprzedawca napisał ze to biurko
PowyĹźej masz przykĹ?ady tego, czego szukasz.
Warto pojechaÄ? do Czacza http://elka.pl/content/view/50771/79/ pod
KoĹ?cianem, tam jest caĹ?a wieĹ? handlarzy uĹźywanymi meblami i
drobiazgami, zdecydowana wiÄ?kszoĹ?Ä? to chĹ?am, ale da siÄ? wypatrzyÄ?
coĹ? autentycznego i w dobrym stanie. Ceny sporo niĹźsze od tych na
aukcjach i w antykwariatach, za Ĺ?adnÄ? toaletkÄ? z piÄ?knym
krysztaĹ?owym lustrem i marmurowymi blatami z lat 20 zapĹ?aciĹ?am
poniĹźej 500 zĹ? (z dowozem), kolega kupiĹ? osiemnastowieczny stĂłĹ? za 500.
Trzeba polowaÄ?, a nie nastawiaÄ? siÄ? na konkretny towar. WiÄ?cej tam

15. Data: 2011-12-13 10:58:28

Od: JaMyszka <f...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu wtorek, 13 grudnia 2011, 10:13:13 UTC+1 użytkownik Bbjk napisał:
> [...]
> Trzeba polowaÄ?, a nie nastawiaÄ? siÄ? na konkretny towar. WiÄ?cej tam
> jest Art Deco od secesji, co mnie akurat odpowiada.

Witaj :)
Czy pamiętasz parametry i warunki tych 3 postów w tym wątku? Bo tylko ten jest z
krzakami.

--
Pozdrawiam :)
JM

16. Data: 2011-12-13 11:07:53

Od: Bbjk <b...@q...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2011-12-13 11:58, JaMyszka pisze:

> Witaj :)
> Czy pamiętasz parametry i warunki tych 3 postów w tym wątku? Bo tylko ten jest z
krzakami.

Nie wiem, dlaczego u mnie dopiero teraz sa krzaki - w Twoim cytacie.
Mam ISO-8859-2.
--
B.

17. Data: 2011-12-13 18:16:19

Od: MS <a...@x...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2011-12-13 10:11, Bbjk pisze:

> [...]
> Trzeba polować, a nie nastawiać się na konkretny towar, bo zwykle wraca
> się nie z tym, po co się pojechało. Więcej tam jest Art Deco od secesji,

No tak tylko ja mam do Czacza 500 km :( Muszę przegladac zatem oferty w
necie.

18. Data: 2011-12-13 21:07:17

Od: "Marek P." <q...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

MS wrote:
> [...]
> biurko jest secesyjne czy nie jest ?
>
> W jednej z ofert sprzedawca napisał ze to biurko

Skoro nie poznajesz czy biurko jest z jakiejś epoki to dlaczego akurat
chcesz mieć secesyjne a nie późnie rokokoko czy coś innego?
Podoba Ci się to bierz. Ni epodoba to fakt secesyjności tego biurka nic ni
epowinien zmienić. Chyba, ze chcesz być trendi :) wśród znajomych i obawiasz
się, zę któryś jednak bedzie się znał.

19. Data: 2011-12-13 21:49:13

Od: Bbjk <b...@q...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2011-12-13 19:16, MS pisze:
> Muszę przegladac zatem oferty w
> necie.

Tu masz klasykę gatunku, bardziej secesyjnego biurka nie znajdziesz
(zresztą słynnego projektanta):
http://russegold.tripod.com/pages/page_018.htm
Oczywiście oryginały są nieosiągalne dla zwykłych zjadaczy chleba, ale
zawsze możesz rozejrzeć się "za czymś w tym stylu". To, co Ci
proponowali jako secesyjne biurko, nawet nie stało koło secesji...
--
B.

20. Data: 2011-12-14 14:59:55

Od: MS <a...@x...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2011-12-13 22:07, Marek P. pisze:

jpg/ jest

> Skoro nie poznajesz czy biurko jest z jakiej? epoki to dlaczego akurat
> chcesz mie? secesyjne a nie p?nie rokokoko czy co? innego?
> Podoba Ci si? to bierz. Ni epodoba to fakt secesyjno?ci tego biurka nic ni
> epowinien zmieni?. Chyba, ze chcesz by? trendi :) w?r?d znajomych i obawiasz
> si?, z? kt?ry? jednak bedzie si? zna?.

Hm.. jak pisałem post to wydawało mi sie, że pisze jasno. No to jeszcze
raz: moim celem jest mieć jakies biurko stylowe NA PRZYKŁAD secesyjne.
To znaczy, że nie zawziałem sie na secesje moze byc inny styl. Ze
wzgledu na niski budzet chce kupic do renowacji (ale nie kapitalnej).
Wolałbym oryginał ale i tak wymiary sa tu najwazniejsze bo w hangarze
nie mieszkam :)

pozdrawiam
Marek

pieczenie chleba- problem
KR Acquisition Belfort Digiwx POONTANGS For Sale
TV satelitarna
Mata masująca Shatsu
Polski proszek do prania