Re: Michałek-przewałek.

From: XL <i...@g...pl>
Newsgroups: pl.sci.psychologia
Subject: Re: Michałek-przewałek.
Date: Sat, 29 Oct 2022 10:43:07 -0000 (UTC)
<tis0as$1ukg$1@gioia.aioe.org> <tis4oo$2s5$1@gioia.aioe.org>
<tis89c$1oul$1@gioia.aioe.org> <tisd3o$1vui$1@gioia.aioe.org>
<titgrm$1dar$1@gioia.aioe.org> <tj06ag$5o1$1@gioia.aioe.org>
<tj0ga9$drj$1@gioia.aioe.org> <tjb13a$1v0d$1@gioia.aioe.org>
<tjbc0p$179m$1@gioia.aioe.org> <tjbcd6$1dfo$1@gioia.aioe.org>
<tjbdsv$1ke$1@gioia.aioe.org> <tjbev2$l82$1@gioia.aioe.org>
<63596e38$0$566$65785112@news.neostrada.pl>
<tjcfb1$10mn$1@gioia.aioe.org>
<635ac4ad$0$468$65785112@news.neostrada.pl>
<tjftu2$1mef$1@gioia.aioe.org>
<635b7d05$0$550$65785112@news.neostrada.pl> <tjfvsc$fom$1@gioia.aioe.org>
<635b8a67$0$469$65785112@news.neostrada.pl> <tjg95d$oo5$1@gioia.aioe.org>
<635bbd11$0$562$65785112@news.neostrada.pl>
<tjgijj$11o1$1@gioia.aioe.org>
<635c2da4$0$464$65785112@news.neostrada.pl>
<tjikn9$1f4b$1@gioia.aioe.org> <tjimlu$61d$1@gioia.aioe.org>

PD <p...@g...pl> wrote:

> [...]
> trudniejsze od intuicyjnego. Dlaczego tak. Mianowicie grając ten
> fragment w wolnym tempie, bez problemu zagra się go palcowaniem
> intuicyjnym, ale jeśli chcemy zagrać to w szybkim, oryginalnym tempie
> przy takim opalcowaniu fizjologia dłoni na to nie pozwoli (połączone
> ścięgna odpowiednich palców np.). Przekładając na gitarę. Każdy
> "nauczyciel" Ci powie, że kostkę trzymamy w dwóch palcach - w trzech to
> błąd. Są tacy którzy trzymają w trzech - należy ich za to zabić :)
> Problem w tym, że mój ulubiony gitarnik od grania szatanów J.Hetfield z

A nie zauważyłeś, że on ma dużą kostkę? - więc musi użyć trzech.

> Nigdy nie zwracałem na to uwagi ... i też
> nigdy nie zbliżyłem się z grą do jego poziomu. W końcu postanowiłem olać
> dogmat o trzymaniu kostki 2 palcami. Przestawienie się zajmuje mi już
> drugi rok - nie mam jeszcze swobody w graniu w ten sposób, ale efekt w
> postaci jakości tego co wychodzi z pod palców, to 100% lepiej niż wcześniej.
>
> PD

Se kostkę zrób/kup większą. Czemu? Bo i lepsza, i grubsza. Lepsza mechanika
do grania ,,szarpanego". Te małe to do klasycznej gitarki i do grania
rosyjskich romansów, a nie do tego, co Metallica szarpie :)

--
,,Słowo ,,rozkaz" porusza armie, słowo ,,wolność" - narody." Novalis, ze
zbioru Uczniowie z Sais.