Re: Migrena

Data: 2003-06-26 15:25:01
Temat: Re: Migrena
Od: "boniedydy" <b...@z...pl>

Użytkownik "Ewa Ressel" <r...@p...fm> napisał w wiadomości news:

> Ksiądz dostaje PENSJĘ. Po części z budżetu państwa, podobnie jak
nauczyciel.

Oczywiscie, zgadzam się, że to bardzo źle, iż jedno z wyznań jest
faworyzowane. Jeśli jednak ksiądz jest opłacany z pieniędzy publicznych jako
"pracujący w zawodzie księdza", w takim przypadku ma go prawo oceniać pod
katem np. spójności głoszonych zasad z żciem każdy podatnik (czy nawet każdy
obywatel), a nie tylko członek KK.

> Czy nauczycieli także rozliczasz z tego, na co wydają pieniądze?

Oczywiscie, Ewo. Niestety u nas mechanizmy kontroli obywatelskiej
funkcjonują słabo, ale gdyby np. nauczyciele za pieniądze podatnika
organizowali w szkole kursy technik seksualnych dla dorosłych (albo
dokonywali zakupów środków antykoncepcyjnych, nawet jako pomoc naukowa),
niewątpliwie zostaliby rozliczeni.
Chce tu podkreślic, że złamanie tajemnicy lekarskiej uważam za
niedopuszczalne. Z drugiej strony, jeśli ta cała historyjka z zakonnicami to
była prawda, i jeśli zakonnice te nie były misjonarkami (które niewątpliwie
stosują środki antykoncepcyjne; nie wiem, czy zakazane przez KK spirale), to
oczywiscie takie zachowanie z ich strony to bezczelność i jaskrawy przykład
na dwulicowość. A z trzeciej strony, nie wiadomo, czy ta plotka to w ogóle
prawda :)

boniedydy