Re: Miska do ciasta drożdżowego Tupperware

Data: 2003-05-17 10:33:02
Temat: Re: Miska do ciasta drożdżowego Tupperware
Od: Krysia Thompson <K...@h...fsnet.co.uk>

On Fri, 16 May 2003 20:16:56 +0200, "rena" <r...@p...pl> wrote:

>Uzytkownik "Krysia Thompson" <K...@h...fsnet.co.uk> napisal w
>wiadomosci news:r0t6cv85nt5jaghq7ktvih7j4i9fvpk7lv@4ax.com...

>3 i 1/2? cos za duzo...

>krysiu, czy moglabys wrzucic ten przepis z tupperware na ciasto?
>i mam pytanie zasadnicze - czy tylko drozdzowe mozna w nim robic?

no 3 1/2
1 szklanka mleka
3 jaja
5dkg drozdzy (ja daje wiecej bo lubie drozdowosc), szczypta soli.
1/2 szklanki cukru (ja daje troszke wiecej, - powod - patrz wyzej
- drozdze)
5 dkg rodzynek (ja daje...etc etc plus daje skorke pomaranczowa)
1 paczka cukru waniliowego (nie mam), 1/3 kostki masla (w
przepisie jest napisane 5 lyzek oleju ale ja wole maslo).

i tak:
do miski - maka, sol. do shakarea (ja uzywam mixera) cala reszte
(jak mikser to nie dodaje rodzynek, bo zmsakruje). wlac do maki,
pomajtac tym dziwnym nozem az sie wymiesza, kolisacie tak
zamieszywac.. zamknac miche, odpowietrzajac, zostawic w ciepym.
pokrywka ma 3 razy zrobic puff! i wtedy za kazdym razem
zamieszywam. potem od razu na blache...

ja to keidys mialam przeis taki bardziej tradycyjny i tez robilam
ale nie wyszlo mi tak dobrze, jak jednej ciotce, co jej na rece
patrzylam, jak wyrabiala ciasto drozdowe lyzka drewniana w misce,
palcem nie tknela ciasta...bylo nie do wyrobienia rekami bo
bardzo mokre. ale wyszlo jej swietne!

co jeszcze mozna robic to nie pamietam. dali mi papier
zprzepisami, ale gdzies sie schowal ;)))

Trys

K.T. - starannie opakowana