Data: 2011-09-19 15:42:17
Temat: Re: Mleczny falsyfikat.
Od: Rafał Maszkowski <r...@i...edu.pl>
Pokaż wszystkie nagłówki
In pl.soc.dzieci Aicha <b...@t...ja> wrote:
> W dniu 2011-09-17 00:46, Ikselka pisze:
>>>> http://www.agronews.com.pl/pl/12,56,10655,uwaga_to_m
leko_nie_jest_prawdziwe.html
>>> Ale to nie mleko, tylko napój UHT. Nigdzie na kartonie nie ma nazwy
>>> "mleko" (jako oznaczenie produktu), więc do to za oszustwo? Okulary w
>>> garść i czytać, czytać, czytać :)
>>> (skład na opakowaniach, ofkoz)
>> "A opakowanie istotnie na pierwszy rzut oka wygląda jak karton mleka. Jest
>> fotografia łąki, jest szklanka białego napoju - które co przywodzi na myśl?
>> Mleko właśnie. Ba, jest nawet w rogu wizerunek głowy krowy! Są napisy
>> identyczne jak na mleku - ,,UHT" (to metoda błyskawicznej sterylizacji,
>> która zabija mikroby) i jest liczba 3,2% - tyle tłuszczu ma mleko pełne, a
>> ,,Łąkowe" ma tyle tłuszczu... roślinnego!"
>> I jest nawet napis ŁĄKOWE. To rodzaj NIJAKI. Jak MLEKO.
> Ale nie ma napisu MLEKO. Umiejętność myślenia, oprócz czytania, jak
> widać też się przydaje, bo na peranalogiach można się przejechać.
> Ja wczoraj chciałam kupić Jabłko 100%, stojące obok soku pomarańczowego
> 100%, ale okazało się napojem, więc nie kupiłam :)))
> A wiesz, że jest "Wiejskie" i "Wiejskie Ekstra"? To pierwsze jest miksem
> - "Jak to? Miks wiejskie"? To niegramatycznie! :P",
> a to drugie - prawdziwym masłem. I WYGLĄDAJĄ IDENTYCZNIE! - oprócz tych
> 5 literek.
> Kolejny producent - oszust? Czy tylko klienci nieuważni, nieczytający,
> niemyślący / kupujący co tańsze, bo kasy brak?
"Wiejskie Ekstra" też nie za gramatyczne, niejasne i z nadużyciem
wielkich liter. "Jabłko 100%" - zupełnie bez sensu, bo to nie jabłko,
tylko jakiś płyn. No i "1 L" na opakowaniach mleka, tego prawdziwego. A
miała być ustawa wymuszająca opisy po polsku...
Jakiś czas temu zwróciłem uwagę na to jak ludzi pieczołowicie oglądają
kostki masła, tak jak ja. Ostatnio chyba mniej, bo już mniej więcej
wiadomo, które jest oszukane, a które prawdziwe. Chyba, że zaczną
oszukiwać inaczej. Tylko dlaczego sklepy kładą w jdnym miejscu zupełnie
różne produkty? Czy zarabiają lepiej na tych fałszywych?
R.
--
Tą bronią zabójczą są media, które robią ludziom wodę z mózgu. I tą bronią
macie walczyć i zwyciężać. (kpt. Z. Sulatycki do uczniów WSKSiM)
|