Mleko - biała śmierć.

11. Data: 2012-09-25 08:03:37

Temat: Re: Mleko - biała śmierć.
Od: Waldemar Krzok <w...@z...fu-berlin.de> szukaj wiadomości tego autora

Am 22.09.2012 14:51, schrieb Ikselka:
[ciach bzdury]

Tak na skróty:

Homogenizacja nie polega na mieszaniu, tylko kawitacji kropelek tłuszczu
w celu ich zmniejszenia. To umożliwia (samo)mieszanie się mleka, tworzy
się emulsja.
Wolnych rodników tam na ogół nie uświadczysz. Są podejrzenia, że
homogenizacja umożliwia zadokowania białek na rozdrobnionych tłuszczach
i ich transport przez membrany jelit i powodowanie alergii. Ale nie
widziałem jak na razie żadnej pracy naukowej potwierdzającej tą tezę. W
szczególności tłuszcz jest i tak homogenizowany w procesie trawiennym,
gdyż w innym przypadku nie mógłby być wchłaniany przez membrany jelit.
Średnica kanałów jest rzędu dziesiątków nm, w procesie homogenizacji
osiąga się góra 1-2 mikrometry, dlatego teoria alergeniczności
homogenizacji jest mało prawdopodobna.
Dorośli nie mają enzymów rozkładających laktozę tylko wtedy, gdy nie
jadły mleka i produktów mlecznych w wieku dziecięcym i młodzieńczym. W
innych przypadkach (poza patologicznymi) ten enzym jest cały czas
produkowany.
Obecnie produkowane jogurty są w większości przypadków pozbawione
laktozy (niestety).
Proces pasteryzacji mleka zachodzi w temperaturze 70-75 stopni, więc do
twoich 93 jest dość daleko. Tu mylisz mleko pasteryzowane z mlekiem UHT.
Konsumpcja mleka przegotowanego, typowa dla Polski jest bardziej
szkodliwa. No nie szkodliwa, ale tu rzeczywiście coponiektóre enzymy i
białka są rozkładane.
Co do osteoporozy to szkoda gadać. Dotychczasowe badania potwierdzają,
że pokarm bogaty w wapno zmniejsza jej ryzyko. Zalicza się do tego mleko
oraz sery.

Waldek

12. Data: 2012-09-25 15:17:02

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Tue, 25 Sep 2012 10:03:37 +0200, Waldemar Krzok napisał(a):

Pomijam sporne kwestie. Nie jesteś autorytetem, więc nie masz co mi wytykać
czegokolwiek. Co zaś do...

> Co do osteoporozy to szkoda gadać. Dotychczasowe badania potwierdzają,
> że pokarm bogaty w wapno zmniejsza jej ryzyko. Zalicza się do tego mleko
> oraz sery.

Osobniczą przyswajalność wapnia a raczej brak tej przyswajalności, który
to brak wchłaniania jest tą właściwą przyczyną osteoporozy, a nie brak
samego wapnia w jedzeniu, oczywiscie tutaj pomijasz, bardzo ciekawe 3-]
(by XL)

13. Data: 2012-09-25 15:49:31

Od: Waldemar Krzok <w...@z...fu-berlin.de> szukaj wiadomości tego autora

Am 25.09.2012 17:17, schrieb Ikselka:
> Dnia Tue, 25 Sep 2012 10:03:37 +0200, Waldemar Krzok napisał(a):
>

> Pomijam sporne kwestie. Nie jesteś autorytetem, więc nie masz co mi wytykać
> czegokolwiek. Co zaś do...

No tak jest najprościej. Stawiasz tezę, nie popierasz się autorytetami,
ale moje tezy uważasz za błędne, choć są do sprawdzenia w literaturze.
Twoja sprawa, twoja wola. Inni grupowicze mogą sobie poszukać
odpowiedniej literatury i poczytać.

> Osobniczą przyswajalność wapnia a raczej brak tej przyswajalności, który
> to brak wchłaniania jest tą właściwą przyczyną osteoporozy, a nie brak
> samego wapnia w jedzeniu, oczywiscie tutaj pomijasz, bardzo ciekawe 3-]

Nie pomijam. Napisałem, że "zmniejsza ryzyko", ale oczywiście
osteoporozy nie leczy. Ale brak wapnia w pożywieniu ryzyko owe zwiększa.
To, że kobiety częściej chorują na osteoporozę nie znaczy, że piją
więcej mleka i dlatego chorują. Napisałem "szkoda gadać", bo przyczyn
osteoporozy jest wiele i różne. Sprowadzanie wszystkiego do mleka jest
po prostu bzdurą.

Waldek

14. Data: 2012-09-25 16:02:15

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Tue, 25 Sep 2012 17:49:31 +0200, Waldemar Krzok napisał(a):

> [...]
> odpowiedniej literatury i poczytać.

> Nie pomijam. Napisałem, że "zmniejsza ryzyko", ale oczywiście

Nigdzie nie sugerowałam, że leczy, wiec co Ty mi o leczeniu.

> Ale brak wapnia w pożywieniu ryzyko owe zwiększa.
> To, że kobiety częściej chorują na osteoporozę nie znaczy, że piją
> więcej mleka i dlatego chorują.

Nigdzie czegoś takiego nie sugerowałam.

> Napisałem "szkoda gadać", bo przyczyn
> osteoporozy jest wiele i różne. Sprowadzanie wszystkiego do mleka jest
> po prostu bzdurą.

Nie sprowadzam wszystkiego do mleka.

(by XL)

15. Data: 2012-09-26 08:11:35

Od: "Marek" <t...@f...kuku.pl> szukaj wiadomości tego autora

> (...bzdury, bzdury....bzdury)

Surowe mleko (i nie tylko), jogurty itd. piję prawie 40 lat i to litrami i jakoś nie
zauważyłem u siebie najmniejszych
dolegliwości żołądkowych, umysłowych, pamięć mam bardzo dobrą, a jak na swój wiek i w
porównaniu z niektórymi
rówieśnikami,
wyglądam młodziej, skórę mam gładką, kondycję dobrą, ogólnie samo zdrowie, tak więc
jestem przykładem bardzo
pozytywnego wpływu picia mleka na organizm.
Mleczko pycha!

--
Pzdr.
Marek

16. Data: 2012-09-26 08:29:03

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Wed, 26 Sep 2012 10:11:35 +0200, Marek napisał(a):

> Surowe mleko (i nie tylko), jogurty itd. piję prawie 40 lat i to litrami i jakoś
nie zauważyłem u siebie najmniejszych
> dolegliwości żołądkowych

Widocznie jesteś nadal dzieckiem. Są takie przypadki 3333-)
(by XL)

17. Data: 2012-09-26 08:48:00

Od: Waldemar Krzok <w...@z...fu-berlin.de> szukaj wiadomości tego autora

Am 26.09.2012 10:29, schrieb Ikselka:

nie zauważyłem u siebie najmniejszych

> Widocznie jesteś nadal dzieckiem. Są takie przypadki 3333-)
Tak, jak mniej więcej 90% populacji północno-europejskiej i 80%
polskiej. Przynajmniej jeżeli chodzi o produkcję laktazy.

Waldek

18. Data: 2012-09-26 12:59:29

Od: "Stefan" <s...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Waldemar Krzok" <w...@z...fu-berlin.de> napisał w
wiadomości news:acftr2FeljgU1@mid.uni-berlin.de...

> Tak, jak mniej więcej 90% populacji północno-europejskiej i 80% polskiej.
> Przynajmniej jeżeli chodzi o produkcję laktazy.
>
> Waldek
mleczko prosto od krowy jest najlepsze.
A na starość też przyjemnie pocumlać:)))
pozdr
Stefan

19. Data: 2012-09-26 18:40:22

Od: "Stokrotka" <o...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Tak, jak mniej więcej 90% populacji północno-europejskiej i 80% polskiej.
> Przynajmniej jeżeli chodzi o produkcję laktazy.

Z tym uczuleniem na laktozę to myślę, że niecałkiem prawda jest.
Ja myślę, że jest bakteria żywiąca się galaktozą
(glukoza+galaktoza = laktoza), jak się ją wytępi to 90% uczulonyh
wyzdrowieje.
Dużo ludzi ma to "uczulenie" ze względu na dużą gęstość zaludnienia, wysoką
temperaturę w lato (w Finlandi dużo mniej ludzi ma uczulenie),
i średnią jakość żywności co spszyja mnożeniu się tego żyjątka.
Wytępić trudno bo galaktoza jest w owocu, w dżemie....
a coś tszeba jeść.
Dlatego warto używać cynamonu, czosnku, papryki....

20. Data: 2012-09-26 20:43:07

Od: "Stefan" <s...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Stokrotka" <o...@i...pl> napisał w wiadomości

> [...]
> Wytępić trudno bo galaktoza jest w owocu, w dżemie....
> a coś tszeba jeść.
> Dlatego warto używać cynamonu, czosnku, papryki....
mleczko z miodem, czosnkiem ale nie z papryką!!!!
pozdr
Stefan Mlekopój

Jak zacząc gotowac?
Nalewka