Re: Motyle w zimie

Date: Wed, 12 Dec 2018 17:32:26 +0100
From: collie <c...@v...pl>
Newsgroups: pl.rec.ogrody
Subject: Re: Motyle w zimie

W dniu 10.12.2018 14:25, Jacek pisze:

> Jak zimują motyle? Czy taki motyl latający jest w stanie przetrwać zimę, czy
> zimuje w jakiejś innej postaci?

Jak teoretycznie zimują motyle, to wyczytasz w internetach, tak jak tutejsze
sieroty po Expercie. Ja Ci tylko powiem, jak zimują motyle u mnie. A więc
podobnie jak u Twej babci siedzą sobie w piwnicy. I śpią snem letargicznym,
uczepione ścian w zacisznych miejscach. Na wiosnę znikają, czyli pewnie lecą
w świat, podczas wietrzenia piwnic. Na pewno nie giną, bo piwnice mam czyste
i od razu bym zauważył motylego trupka, tak jak teraz zauważam je śpiące.
To w ogóle miły widok, taki zimujący motylek w naszym domu. W tym roku jest
ich 6, a wszystkie czarne. Tak przynajmniej wyglądają ze złożonymi skrzydełkami
na tle białej ściany.