Re: Nabici w butelki. [0T]

Data: 2010-11-04 21:23:20
Temat: Re: Nabici w butelki. [0T]
Od: "Jackare" <j...@i...pl>

Użytkownik "Stokrotka" <o...@a...pl> napisał w wiadomości
news:iav4dq$19t$1@news.onet.pl...

> Słowo ważyć znaczy nie tylko mieżyć masę, ale też gotować.

Nie kochanie.
Ważyć dokładnie znaczy mierzyć masę.
Warzyć znaczy gotować (od słowa war - wrzątek, ukrop)
I tu wychodzi właśnie znaczenie ortografii. To są wyrazy o innych znaczeniu
i innym źródłosłowie.
W języku polskim wielkie znaczenie ma zapis.
W innych językach znacznie większe znaczenie może mieć wymowa, np w języku
angielskim. Jeżeli angielskie określenie fitness club wymówi Polak będzie
ono brzmiało mniej więcej "fitnes klup". Anglik czy Amerykanin ma szansę
tego nie zrozumieć bo w jego wymowie będzie ono brzmiało mniej więcej
"fytnez klaab" z dość dokłądnym zaakcentowaniem głosek dźwięcznych i
bezdźwięcznych bo w atykulacji tego języka ścisłe rozróżnianie takich głosek
decyduje o znaczeniu uzytego słowa. Coś ja ze słowami "bitch" i "beach". Dla
Polaka jedno i drugie to zazwyczaj "bicz". Dla tamtejszego autochtona - nie.
W języku rosyjskim na przykład znaczenie ma akcent. Odpowiednio akcentowana
wymowa słowa "muka" (taki uproszczony zapis fonetyczny w naszym alfabecie)
będzie mu nadawać jedno z dwóch znaczeń "mąka" lub "męka". Odpowiednie
akcentowanie wymowy słowa "zamok" będzie mu nadawać znaczenie "zamek" - w
sensie mechanizmu ryglującego drzwi lub "zamek" w sensie budowli.

Podsumowując: człowiek inteligentny, otwarty i rozumny docenia zalety
różnorodności. Potrafi korzystać z bogactwa jakie daje różnorodność i czyni
to świadomie i celowo. Człowiek płytki i ograniczony nigdy tego nie pojmie a
dorabiając głupawą i prymitywną ideologię do faktów wynikających z blisko
tysiącletniego rozwoju i zmian powstałych na skutek historycznych
uwarunkowań, tylko się ośmiesza ukazując jak bardzo pozbawiona podstaw jest
jego szczeniacka filozofia i jak bardzo jest graniczonym nie potrafiąc
opanowac i stosować kilku prostych reguł.