Re: Nadmierne pocenie się.

Data: 2008-08-08 16:14:02
Temat: Re: Nadmierne pocenie się.
Od: tomek wilicki <t...@w...pl>

ffiona wrote:

> No nie, to ja juz nie wiem, co nie jest szkodliwe, chyba tylko korzonki.
> Czemu są szkodliwe?

nie sfermentowana soja ma wiele nieciekawych skutków ubocznych - jednym z
nich jest blokowanie prawidłowej pracy hormonów tarczycy, innym -
blokowanie przyswajania niektórych składników spożywczych. Ogólnie nadmiar
białka jest szkodliwy, a nadmiarem będzie nawet 2krotnie mniejsze spożycie
niż to, które mamy teraz w Polsce. Po co więc pić jakieś napoje sojowe,
skoro można wodę mineralną czy soki owocowe?

> Olej rybny to akurat te kapsułki Omega 3, a olej lniany to chyba z
> siemienia jest, co?

aye. Lniany jest skuteczniejszy, rybny jest droższy :P

> Oko jest lustrem całego ciała, nie mówił stricte o oku, ale o wszystkich
> naczyniach krwionośnych.

hmm, a usg żył nie wykaże, czy jest miażdżyca? Tutaj też mogłabyś
kontrolować, czy dieta faktycznie działa (i ewentualnie pochwalić się na
grupie), np usg teraz, usg za 3 miesiące, za 6 miesięcy...

> Ryba to tłuszcz zwierzęcy, a te kapsułki omega 3 to tłuszcz rybi, czyli
> zwierzęcy. To juz nic nie rozumiem. Czemu w kapsułkach jest ok, a w rybie
> nie? Zawsze sądziłam, że ryby należy jeść. I to właśnie w przypadku
> miażdżycy. Chyba powoli zaczynam mieć mętlik w głowie. W takim razie
> kapsułki omega 3 też są niezdrowe.

w tym rybnym oleju masz akurat nie tylko kwasy tłuszczowe wielonienasycone,
ale tez mnóstwo zwykłego tłuszczu, łącznie z nasyconymi kwasami
tłuszczowymi. W zasadzie KAŻDY tłuszcz jest niezdrowy, żadna małpa w
naturze nie spożywa tłuszczu. Jasne, można na tłuszczu przez jakiś czas
egzystować, ale to będzie właśnie egzystencja. Starczy popatrzeć np na
gęstość kości tzw "optymalnych", albo na stan ich jelita grubego.

Sprawa z tym "mętlikiem" jest bardzo prosta. Przez lata jadłaś zapewne o
wiele, wiele za dużo omega 6 w stosunku do omega 3 - jak chyba wszyscy
odżywiający się "normalnie". Dlatego teraz, żeby to chociaż częściowo
odwrócić, należy "zalać" organizm gigantycznymi ilościami omega 3,
jednocześnie odcinając dostawy omega 6. Po paru miesiącach takiego czegoś,
jak stosunek omega 3 do omega 6 się wyrówna, można (a nawet trzeba) wrócić
do dostarczania w diecie obydwu tych kwasów. I wtedy już żaden tłuszcz nie
jest potrzebny, oprócz tego, który naturalnie występuje w roślinach.

Sama możesz sprawdzić, ile zjadałaś omega 3 a ile omega 6 - na
www.nutritiondata.com masz wypisane ile dany produkt spożywczy zawiera
jednego ile drugiego. Sprawdź swój tygodniowy jadłospis, potem porównaj z
zalecanymi przez dietetyków proporcjami.

> No ... O takiej zależności to nie słyszałam, wręcz przeciwnie, czytałam
> gdzieś, że nikotyna podnosi cholesterol.

to spytaj dowolnej lekarki która robiła badania przesiewowe - badała np u
200 pacjentów cholesterol, a jednocześnie pytała, czy palą :D

> To jak mam go uzupełniać? Jeszcze kolejną tabletkę asparginu mam dorzucić
> do garści tego, co łykam. Zrzygac się można:-)

warzywa i owoce zawierają go w bardzo dużych ilościach, z kolei np mięso czy
sery zawierają dużo sodu (który jest "wrogiem" potasu). Po prostu przerzuć
się na warzywa i owoce, zwłaszcza takie jak banany czy pomidory. Resztę
sprawdź na nutritiondata i wybierz dla siebie to, co Ci najbardziej
smakuje.

> Mam już mętlik w głowie. No a w tej diecie oliwa z oliwek też niedobra,
> jak wcześniej pisałeś, a ja oleju lnianego nie mogę tu dostać. To ja nie
> wiem, co ja mam jeść. Bo właśnie chciałam sobie zrobić sałatkę, ale mi
> przed zrobieniem utknęła w gardle.

mówiłem, że taka dieta nie jest prostą sprawą :P