Narozny zlew

11. Data: 2006-08-26 22:45:20

Temat: Re: Narozny zlew
Od: "Jarek P." <jarek[kropka]p@gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Krzychu" <"s_krzychu[m <"s_krzychu[m"@upiszon]poczta.onet.pl>
wrote:

> Wolałem więc przeznaczyć dużą, normalną, wygodną w użytkowaniu
> szafkę
> na normalne graty, a narożną pod zlewem mało wygodą w użyciu na
> wiadro ze śmieciami + parę dupereli niewrażliwych na ich
> towarzystwo.

Wszystko fajnie, tylko w normalnej szafce mimo zlewu caą resztę
objętości wykorzystasz, w narożnej natomiast nie dasz rady, bo
zlew wraz ze swoją hydrauliką uniemożliwi Ci łatwe dostanie się w
jej głębiny. A szafka narożna jest może mniej wygodna w obsłudze,
ale za to baaaardzo pojemna (włożysz do niej ze dwa razy tyle niż
do klasycznej 80-tki) i naprawdę szkoda jej kasować.

J.

12. Data: 2006-08-27 08:34:45

Od: medea <e...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

Jarek P. napisał(a):

> pojemna (włożysz do niej ze dwa razy tyle niż do klasycznej 80-tki) i
> naprawdę szkoda jej kasować.

Do mnie też to przemawia, bo obecnie narożną szafkę rzeczywiście
wykorzystuję na większe sprzęty oraz takie rzadko używane, trzymam w
niej np. fondue, któe wyciągam raz na rok a zajmuje ono spory karton.
W nowym domu natomiast występi inny problem, mianowicie zlew wypadałby
pod oknem, co samo w sobie jest fajne, ale wolałabym podokienną część
blatu poświęcić jednak na stanowisko robocze w kuchni. Stąd ten pomysł
przesunięcia zlewu do rogu, żeby jakoś połączyć wilka i owcę ;-). No i
mam zagwozdkę - czy lepiej mieć lepsze oświetlenie światłem dziennym
przy zlewie, czy nad roboczym blatem.

Pozdrawiam
Ewa

13. Data: 2006-08-27 10:21:36

Od: Krzychu <"s_krzychu[m"@upiszon]poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

medea napisał(a):

> Zajrzałam sobie na stronę, zlew bardzo mi się podoba. Co to właściwie
> jest ten tegranit? Zlewy ceramiczne tam są osobno zaprezentowane, czyli
> jednak tegranit to coś innego niż ceramika. Jak się to czyści?

Hmm, nie wiem dokładnie co to technicznie jest :) Tu
http://www.muratordom.pl/6982_738.htm jest trochę informacji (Kompozyty
mineralno-żywiczne). Jest to nazwa handlowa czegoś co się np. u Franke
nazywa fragranitem.

Co do czyszczenia - powierzchnia jest lekko chropowata, więc ma
tendencję do zachodzenia brudem, szczególnie herbatą jak się wyleje i
nie spłucze. Jeśli przecierać go na bieżąco raz dziennie, to szybko się
nie wybrudzi. A nawet jakby to domestos raz na 2 tygodnie przywraca mu
pierwotny blask :) Nie ma za to oczywiście problemów z zaciekami jak w
stalowych :D

Krzysztof Smyk .::s_krzychu[maupa]poczta[kropka]onet[kropka]pl::.

14. Data: 2006-08-27 10:30:19

Od: Krzychu <"s_krzychu[m"@upiszon]poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

medea napisał(a):
> [...]
> przesunięcia zlewu do rogu, żeby jakoś połączyć wilka i owcę ;-). No i
> mam zagwozdkę - czy lepiej mieć lepsze oświetlenie światłem dziennym

Hmm, dzienne oświetlenie nad zlewem to chyba tak sobie jest potrzebne :)
Do mycia garów? My zdecydowaliśmy się właśnie przesunąć zlew spod okna
do rogu ze względu na blat roboczy pod oknem, jak też możliwość
otwierania okna. Łamana wylewka nam się nie podobała, była droga no i u
nas nieużyteczna, bo mamy blaty kuchenne na wysokości parapetu (5cm do
skrzydła okiennego) i nie ma chyba w sprzedaży baterii kuchennych, w
których wylewka dałaby się aż tak zneutralizować :D

Najważniejsze pytanie na jakie sobie musisz odpowiedzieć, to o jakich
porach dnia masz korzystać ze zlewu/blatu. Ja i TŻ niestety dużą część
dnia (poza łikendami) spędzamy w pracy. Z kuchni korzystamy więc głównie
wieczorami. Poza okresem lata, w godzinach po 18 światło dzienne jest i
tak zazwyczaj jest niewystarczające więc kwestia "co będzie" pod oknem
traci na znaczeniu. Chyba że spędzasz w domu więcej czasu co sądząć po
aktywności na p.s.d :D jest faktem.

15. Data: 2006-08-27 15:30:49

Od: medea <e...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

Krzychu napisał(a):

> [...]
> Do mycia garów? My zdecydowaliśmy się właśnie przesunąć zlew spod okna
> do rogu ze względu na blat roboczy pod oknem, jak też możliwość

Dokładnie to samo skłoniło mnie do przesunięcia zlewu i dokładnie te
same mam wątpliwości odnośnie wylewki :-). Dzisiaj jednak byłam na
wstępnej wizualizacji projektu kuchni i pani projektantka zdecydowanie
odradziła zlew narożny ze względu na zmywarkę. Nie chodzi jednak o samo
podłączenie zmywarki, bo z tym nie ma problemu wbrew moim obawom, ale o
otwieranie drzwiczek zmywarki w czasie korzystania ze zlewu. Jest to
jednak dość istotna sprawa, bo zmywarka raczej powinna być obok zlewu, a
jak się przy zlewie stoi, to juz trudno bedzie w takim układzie otworzyć
drzwi zmywarki. Jest to dość istotny argument. No i poza tym pojemność
szafki narożnej, o czym juz wcześniej pisał Jarek P.

> wieczorami. Poza okresem lata, w godzinach po 18 światło dzienne jest i
> tak zazwyczaj jest niewystarczające więc kwestia "co będzie" pod oknem

No tak, więc równie dobrze blat nie musi być pod oknem.

> traci na znaczeniu. Chyba że spędzasz w domu więcej czasu co sądząć po
> aktywności na p.s.d :D jest faktem.

Teraz tak, ale to się może jeszcze zmienić. Widzę, że zostałam
prześwietlona ;-).

Pozdrawiam
Ewa

16. Data: 2006-08-27 16:51:54

Od: Adam <a...@m...w.stopce> szukaj wiadomości tego autora

> Czy ma ktoś narożny zlew w kuchni? Dobrze się sprawdza takie
> rozwiązanie?

Mam zlew Dominox, fakturka len.
Dwie komory (na lewo i prawo), w rogu ociekacz.

> Ja słyszałam, że są jakieś kłopoty później z podłączeniem
> zmywarki pod to samo ujęcie, czy to prawda?

Nie mam zmywarki, wiec trudno mi cos powiedziec. Ale w zestawie byla
ogromna ilosc rurek, kolanek, korkow. Na syfonie sa 3 dodatkowe zlaczki,
teraz zaslepione, ale wydaje mi sie ze wlasnie do podlaczenia zmywarki w
dowolny sposob.

> Tak na pierwszy rzut oka
> narożny zlew wydaje mi się świetnym rozwiązaniem, ale boję się, że w
> praktyce może być gorzej.

U mnie narozny zlewozmywak byl koniecznoscia. Zdecydowanie wolalem
dwukomorowy prosty z ociekaczem, ale nie bylo juz miejsca na niego...

Najwiekszym minusem jest przekladanie naczyn z jednej komory do drugiej.
Np. w jednej woda z plynem, w drugiej plukam - przenoszenie odbywa sie
poza obrebem zlewu i conieco kapnie na podloge. Mozna przekladac nad
ociekaczem, ale wtedy pokropie plynem suszace sie naczynia...

Trzeba rowniez uwazac podczas obracania baterii sztorcowej, aby nie
przekrecic odkreconej miedzy komorami :)
Zdarzylo mi sie to raz :)

Zagospodarowanie szafki naroznej:
Wisi w niej ogrzewacz 15L na wode. Kubel na smiecie, wiadereczko,
proszki do prania, etc. Szafka narozna w ksztalcie L (nie ze skosem!),
drzwiczki lamane na dobrych zawiasach - otwieraja sie na osciez lub
tylko jedno skrzydlo na dostep do kubelka na smiecie.

Jezeli w przyszlosci bede mial okazje, to wybiore prosty zlew. Narozny
ladny ale mniej praktyczny i drozszy.

Zaleta tego Dominoxa jest duza glebokosc komor, prawie 20cm. Trudniej go
niestety utrzymac w czystosci - zbiera sie w nim duzo kamienia. Rodzice
maja Franke z faktura jedwab i problemu praktycznie nie ma.

Adam
usun literki "v": v...@v...vcomv

17. Data: 2006-08-27 17:26:35

Od: Krzychu <"s_krzychu[m"@upiszon]poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

medea napisał(a):

> [...]
> drzwi zmywarki. Jest to dość istotny argument. No i poza tym pojemność
> szafki narożnej, o czym juz wcześniej pisał Jarek P.

To jest niezaprzeczalna wada takiego ustawienia :) Jak się stoi przy
zlewie to się nie otworzy zmywarki, a jak się otworzy - to się nie
dojdzie do zlewu. Chociaż ja zmywarkę otwieram, ładuję/rozładowuję i
zamykam w szybkim tempie, bo TŻ będąc w stanie błogosławionym bardzo
reaguje na "zapachy" dobywające się ze zmywarki co grozi szybką jej
wizytą w toalecie. Suma sumarum - mi takie ustawienie zupełnie nie
przeszkadza, ale napewno jest to argument to indywidualnego rozpatrzenia.

> Teraz tak, ale to się może jeszcze zmienić. Widzę, że zostałam
> prześwietlona ;-).

No ba. Ja się na p.s.d na razie trochę maskuję :)

18. Data: 2006-08-27 17:48:48

Od: medea <e...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

Adam napisał(a):

> Zaleta tego Dominoxa jest duza glebokosc komor, prawie 20cm. Trudniej go
> niestety utrzymac w czystosci - zbiera sie w nim duzo kamienia. Rodzice
> maja Franke z faktura jedwab i problemu praktycznie nie ma.

Muszę powiedzieć, że Twoje argumenty wraz z tym, co mówiła mi dzisaj
projektantka, mnie przekonują. A jeśli chodzi o fakturę zlewów - ten
'len' i 'jedwab' to są faktury w tegranicie, stali czy innym jeszcze
materiale?

Pozdrawiam
Ewa

19. Data: 2006-08-27 18:40:25

Od: Adam <a...@m...w.stopce> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> projektantka, mnie przekonują. A jeśli chodzi o fakturę zlewów - ten
> 'len' i 'jedwab' to są faktury w tegranicie, stali czy innym jeszcze

Stal.
Sa 3 fakturki:

1) bez fakturki, czyli gladka :)
- wyschniete krople wody tworza kolka, koleczka, ale za to zmuszaja do
regularnego ich usuwania

2) jedwab
- bardzo drobne przetloczenia na stali, gdy wyschnie woda to nie widac
osadu, ale gdy uzbiera sie po pewnym czasie to nie ma mocnych, bedzie go
widac.... ale dobrze sie go usuwa

3) len
- grubsze przetloczenia, osady podobnie jak 'jedwab' ale ja mam problemy
z usunieciem, powlazily w szczelinki... musze nalozyc jakis odkamieniacz
w zelu, wodnisty splywa ze scianek

--
Adam
usun literki "v": v...@v...vcomv

20. Data: 2006-08-28 19:30:02

Od: "IP" <i...@g...de> szukaj wiadomości tego autora

"medea" <e...@p...fm> schrieb im Newsbeitrag
> [...]
> mi się świetnym rozwiązaniem, ale boję się, że w praktyce może być gorzej.

Jezeli wybierzesz wersje szafki naroznej, to koniecznie obrotowa na 360 °.,
sa rozne wersje, ale ta naprawde najlepsza!
Ilona

Piekarnik i płyta
metalowe fronty w piekarnikach/zmywarkach
Czym ogrzac lazienke ?
Ariston MBT2022
panele bezklejowe