Re: Nie ma co się cieszyć z wysokiego IQ

From: "Pszemol" <P...@P...com>
Newsgroups: pl.sci.psychologia
Subject: Re: Nie ma co się cieszyć z wysokiego IQ
Date: Tue, 16 Feb 2016 18:42:36 -0600

<j...@o...pl> wrote in message
news:94a364e6-6a6c-4d5c-88cc-382c5da3bdaa@googlegrou
ps.com...
> [...]
ps.com...

> Nie deformuję; to Ty "tworzysz" nie znaną ekonomi definicję
> konkurencyjności.

Mieszasz firmę dochodową z działalnością charytatywną.
Wychodzą Ci wtedy bzdury.

> Wszelka konkurencja ma na celu uzyskanie jakiegoś zysku,
> ale mniejsza o to.

W firmie dochodowej, zyskiem jest przychód ze sprzedaży.
W akcji charytatywnej zyski są niefinansowe: tu byłby pacjent
który dostanie za darmo lekarstwo - zupełnie inne cele.

> [...]
> lekarstwo NIE będzie konkurencyjny do pana który bierze $750 za tabletkę?"
>
> Otóż nie. Nie będzie konkurencyjny. Kropka.

Uzasadnienie poproszę. Mówimy o konkurencyjności od strony
kupującego, klienta, pacjenta a nie od strony trzepania kasy,
bo przecież wynika z kontekstu że mówimy o akcji charytatywnej.
To tak jakbyś się dziwił, że pirat rozdający na giełdzie elektronicznej
DVD z MS Office nie będzie konkurencyjny z Microsoftem...
Z punktu widzenia użytkownika softu będzie bardzo konkurencyjny.
Klient rozstrzyga konkurencyjność portfelem: ten sam produkt
oferowany bez odpłatności będzie popularniejszy niż kosztowny.

> Ocenę, kto kogo tu rżnie może pozostawmy czytelnikom.

Ja czytelnikom niczego nie odbieram a do swojej oceny też mam prawo.

> Chyba raczej: Marnujesz mój czas - choć dla Ciebie, jak zauważyłem,
> prawie wszystko jest stratą czasu, jeśli nosi znamiona logiki:)
> (a tak nawiasem mówiąc, określenie "Tracisz mój czas" bardzo,
> bardzo mi się podoba - pomijając jego chełpliwość, jeśli z rozmysłem
> zastosowałeś)

Nie wiem czy rozumiesz czym są grupy dyskusyjne - rozmawiamy
tu w wielu wątkach i piszemy na temat. Jeśli pod przykrywką
argumentu zachęcasz mnie do czytania długiego tekstu który się
okazuje tekstem zupełnie wyrwanym z kontekstu i nie na temat
to zwyczajnie tracisz mój czas - świadomie lub nieświadomie...
Jeśli bowiem biorę udział w jakiejś dyskusji to tylko dlatego że
akurat ten temat mnie zainteresował - nie interesuje mnie czytanie
byle czego co byle kto wklei z byle sobie znanego powodu...
Czytając takie byle co tracę czas, więc wklejając takie coś tracisz mój
czas.
Nie rób tego więcej, inaczej nauczysz mnie tak jak nauczył mnie LeoTar,
Chiron i Ghost że czytanie ich wiąże się z ze stratą czasu i zwyczajnie
ich pomijam przeglądając grupy dyskusyjne.