Nieaktualne już w tym roku ale interesujące.

41. Data: 2016-02-10 21:31:21

Temat: Re: Nieaktualne już w tym roku ale interesujące.
Od: XL <n...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu środa, 10 lutego 2016 19:33:56 UTC+1 użytkownik Trefniś napisał:

> Czepiasz się!
> Aromat maślany czyni masło!
> http://naukawpolsce.pap.pl/aktualnosci/news,391276,m
aslany-aromat-moze-sprzyjac-chorobie-alzheimera.html

Co? - to może wystarczy zatkać nos?
3-]]]

42. Data: 2016-02-10 21:34:31

Od: XL <n...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu środa, 10 lutego 2016 19:45:53 UTC+1 użytkownik Animka napisał:

> Tymi dwoma łyżeczkami proszku do pieczenia to byś się zatruła.

Może jakby je zjadła bez popijania - ale najwyżej by ją
"przegoniło". Proszek do pieczenia rozpada się w cieście podczas pieczenia :-D

43. Data: 2016-02-10 21:35:13

Od: XL <n...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu środa, 10 lutego 2016 19:47:07 UTC+1 użytkownik Animka napisał:

> Nie jadłam tego świństwa to nie wiem.

Nawet do tego nie podchodzę w sklepie :-D

44. Data: 2016-02-10 21:35:53

Od: XL <n...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu środa, 10 lutego 2016 19:53:51 UTC+1 użytkownik Animka napisał:

> Tak proszę pani.
> Moja mamusia pracowala w instytucie gdzie te margaryny "wymyślali".
> Margarynę robi się z oleju utwardzalnego plus dodatki, różne ulepszenia.

Emulgatory i inne świństwa. Ba.

45. Data: 2016-02-11 13:19:08

Od: "Stokrotka" <o...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Tymi dwoma łyżeczkami proszku do pieczenia to byś się zatruła.
> Jak pieczesz biszkopt to dajesz tyle łyżek mąki ile jajek (oczywiście
> pianę trzeba ubić).
> Proszku do pieczenia nie musi być, ale na wszelki wypadek (bo opada) ja
> daję tak na czubek łyżeczki.

Nie masz racji. W pszepisie zwykle stoi 2-2 i 1/2 łyżeczki.
Piszę o płaskiej łyżeczce, a dokładniej używam miarki objętości płaskiej
łyżeczki.
Płaska łyżeczka to mniej niż 1/2 czubatej.

A robienie biszkoptu bez proszku jest możliwe,
ale jest sadyzmem nad tym komu się to poleca,
lub masohizmem.

Co do biszkotu ze skarajnie małą ilościa mąki, to moża,
wyjdzie coś w stylu omleta albo sękacza (do omletu wcale się nie daje mąki)
ale w obecnym świecie potępiającym holesterol nie jest rozwiazanie zbyt
zdrowe.
Zdroszy stosunek jaj do mąki jest taki jak napisałam.
A pszy użyciu 5 jaj na czubatą szklankę i tak wyjdzie w pełni puszysty.

--
(tekst bez: ó, ch, rz i -ii)

46. Data: 2016-02-11 14:19:43

Od: XL <n...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu czwartek, 11 lutego 2016 13:19:24 UTC+1 użytkownik Stokrotka napisał:

> A robienie biszkoptu bez proszku jest możliwe,
> ale jest sadyzmem nad tym komu się to poleca,
> lub masohizmem.

Nieprawda, wystarczy całe jaja ubić na parze z cukrem i łyżką wody - przestudzić i
dodawać mąkę, delikatnie mieszając.

47. Data: 2016-02-11 14:20:16

Od: XL <n...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu czwartek, 11 lutego 2016 13:19:24 UTC+1 użytkownik Stokrotka napisał:

> A robienie biszkoptu bez proszku jest możliwe,
> ale jest sadyzmem nad tym komu się to poleca,
> lub masohizmem.

Nieprawda, wystarczy całe jaja ubić na parze z łyżką wody - przestudzić i dodawać
mąkę, delikatnie mieszając.

48. Data: 2016-02-12 08:58:51

Od: Trefniś <t...@m...com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu .02.2016 o 21:03 Animka <a...@t...wp.pl> pisze:

> W dniu 2016-02-10 o 20:00, Trefniś pisze:

(...)
aslany-aromat-moze-sprzyjac-chorobie-alzheimera.html

(...)

> Ty kpisz, ja kpię.
> Ps. Na margarynie się nie znam. Zwróć się do fachowców.

Wystarczy margaryny ("masło" roślinne to też margaryna) omijać szerokim
łukiem :)
Na przykład, jeśli ktoś _musi_ czymś posmarować pieczywo, a masła używać
nie chce, nich zrobi własnoręcznie majonez.
Domowy ma indeks glikemiczny równy _zero_

--
Trefniś

49. Data: 2016-02-12 09:07:13

Od: Trefniś <t...@m...com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu .02.2016 o 21:31 XL <n...@g...com> pisze:

aslany-aromat-moze-sprzyjac-chorobie-alzheimera.html

> Co? - to może wystarczy zatkać nos?
> 3-]]]

Ale to chyba na tym polega - do margaryny dodajemy aromat maślany i
sprzedajemy jako masło roślinne :)
Zatkasz nos - będziesz miała margarynę (pomińmy smak aromatu maślanego) :)
Alzheimer spowodowany owym aromatem może pomoże "zapomnieć" smak i zapach
prawdziwego masła.

--
Trefniś

50. Data: 2016-02-12 13:47:34

Od: XL <n...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu piątek, 12 lutego 2016 09:00:04 UTC+1 użytkownik Trefniś napisał:
> majonez.
> Domowy ma indeks glikemiczny równy _zero_

Chyba troszku przesadzasz 3-]

Pączek z hipermarketu? Zobacz z czego go zrobili
Re: Kto smażył sam? Ja kupiłam
Re: Kto smażył sam? Ja kupiłam
Re: Kto smażył sam? Ja kupiłam
smaczn-ego?