Re: Nienawiść

From: "Chiron" <c...@o...eu>
Newsgroups: pl.sci.psychologia
Subject: Re: Nienawiść
Date: Fri, 5 Nov 2010 23:26:47 +0100
<iapa3g$emr$1@speranza.aioe.org> <iapae7$lvs$2@news.onet.pl>
<iapbqa$im6$1@speranza.aioe.org> <iapcft$ks4$1@speranza.aioe.org>
<iaps02$mvj$1@news.onet.pl> <iapspk$u9o$1@speranza.aioe.org>
<iaq6er$ms4$1@news.onet.pl>
<9...@a...googlegroups.com>
<iaq7sv$pp0$1@news.onet.pl> <iar1ep$9gk$1@speranza.aioe.org>
<iar61j$ti8$1@news.onet.pl> <4cd1a247$0$20991$65785112@news.neostrada.pl>
<iasbpn$ihs$2@speranza.aioe.org> <iasilg$uca$1@news.onet.pl>
<iaskma$5a6$2@speranza.aioe.org> <iau2ic$cco$1@news.onet.pl>
<iau860$k1t$1@speranza.aioe.org> <iav6dm$9g3$1@news.onet.pl>
<iavap3$cad$1@speranza.aioe.org> <ib0jje$5jg$1@news.onet.pl>
<ib1kk8$n07$1@news.onet.pl> <ib1kvt$5v0$18@node1.news.atman.pl>
<ib1oc7$54u$1@news.onet.pl> <ib1oq6$8np$2@node1.news.atman.pl>
<4cd46844$0$22803$65785112@news.neostrada.pl> <ib1sug$krl$1@news.onet.pl>
<4cd4827e$0$22796$65785112@news.neostrada.pl>

Użytkownik "medea" napisał w wiadomości grup
a.pl...

W dniu 2010-11-05 22:28, Chiron pisze:

> wywołałaś mnie- to jestem. Nie istnieje ślepy los, przypadek. Istnieją
> pomocne dłonie- to prawda. Jednakże: trzeba_chcieć_ją_zauważyć. To nie
> jest tak, że jednemu podano pomocną dłoń- i "wyszedł na ludzi"- a drugi
> się stoczył, bo nie miał kogoś takiego. Z całą pewnością- miał. Jednak
> nie chciał tego. Teraz jest dorosły, i ma kolejne w swoim życiu
> usprawiedliwienie na swoją nędzę: jemu podano dłoń, a mnie nie. Ja mam
> pecha- tamten ma szczęście. To_tylko_usprawiedliwienie.
> Ewo- odbieram Cię jako osobę intuicyjną. Zastanów się, proszę: kogo
> [...]

Chiron, za przeproszeniem, ale chrzanisz jak potłuczony. Wybacz dosadność.

Gdybym nie wychowała się w normalnym domu, to też nie przyciągałabym do
siebie w miarę zdrowych ludzi i nie potrafiłabym sensownie wykaraskać
się z niektórych życiowych opresji i niezdrowych relacji. Myślisz, że
skąd się bierze to, co nazywasz "trzeba chcieć i umieć zauważyć pomocną
dłoń"?? Z tą umiejętnością się człowiek nie rodzi. Tego uczymy się w
bezpiecznym dla nas środowisku w dzieciństwie. Czasem wystarczy pomocna
dłoń z zewnątrz.
Nie wychowałem się w normalnym domu. Ja chciałem pomocnej dłoni- rodzeństwo
nie koniecznie. Podobnych przykładów poznałem sporo. OK- człowiek może nie
wiedzieć, że można coś zmienić. Jednak jeśli ma taką chęć w sobie- to
zmieni. Ty miałaś to niejako dane od momentu poczęcia- ja musiałem na to
ciężko zapracować. Kiedyś też myślałem, że inni mają szczęście, a ja pecha.
Zupełnie nie rozumiałem, co się dzieje w moim życiu. Jednak od zawsze była
we mnie chęć zmiany tego stanu.

Czy zdajesz sobie sprawę, co naprawdę napisałaś? Napisałaś, że jedni ludzie
coś mogą- bo mają fajną rodzinę, a inni- są_z_góry_skazani_na_złamane_życie.
Zero nadziei. Ewo- za przeproszeniem- chrzanisz jak potłuczona:-)

Chiron

Prawda, Prostota, Miłość