Re: Nieopłacalność solarów naukowo, czyli jak być snobem we wsi

Data: 2010-12-24 14:11:42
Temat: Re: Nieopłacalność solarów naukowo, czyli jak być snobem we wsi
Od: Hikikomori San <h...@a...pl>

Użytkownik Jan Werbinski napisał:
> Wiadomo, że
> w II taryfie G12 prąd jest zwykle o połowę tańszy niż G11.

Pomiajjac, ze oplata przesylowa juz nei jest. Ogolnie patrzac po
rachunkach i tych siedmiu skladnikach widac, ze koszt samej energii to
mniej niz polowa oplat!!!

Wlasnie robilem ostatnio kilka kalkulacji i wyszlo mi, ze zmiana taryfy
jest tylko stratą czasu, oszczednosci, jezeli beda, to strasznie
nieskie. PAtrze na to z punktu osoby, ktora nie grzeje pradem a
pozostale urzadzenia pobieraja prad bez jakichs wyraznych "peakow"
poboru mocy.

> Wychodzi na to, że dla domu się nie opłaca. Drogi gadżet. Snobizm.
> Dowartościowanie się przed sąsiadami.

Zalezy jak na to spojrzec, nie grozi ci "odlaczenie pradu" w wyniku
awarii (bo spadl snieg i zerwalo linie w wigilie), wiec jest to ciekawa
alternatywa uniezalezniająca cie od "przysylu pradu".

--
Tekst: Hiki Grafika: GS
http://demotywatory.pl/2193651/Gdzie-popelnilem-blad