Re: Nieopłacalność solarów naukowo, czyli jak być snobem we wsi

Data: 2010-12-24 15:50:08
Temat: Re: Nieopłacalność solarów naukowo, czyli jak być snobem we wsi
Od: "Jan Werbinski" <jaś@tralala.bez.maj.la>

żytkownik "Hikikomori San" <h...@a...pl> napisał w wiadomości
news:if29n1$gs1$1@news.onet.pl...

> Pomiajjac, ze oplata przesylowa juz nei jest. Ogolnie patrzac po
> rachunkach i tych siedmiu skladnikach widac, ze koszt samej energii to
> mniej niz polowa oplat!!!

Wraz z opłatą przesyłową u mnie G11 0,50 zł, G12 0,25 i 0,60 zł. Widzisz, że
jednak w II taryfie nawet po uwzględnieniu opłaty przesyłowej jest 2x tańszy
niż G11?

> Wlasnie robilem ostatnio kilka kalkulacji i wyszlo mi, ze zmiana taryfy
> jest tylko stratą czasu, oszczednosci, jezeli beda, to strasznie nieskie.
> PAtrze na to z punktu osoby, ktora nie grzeje pradem a pozostale
> urzadzenia pobieraja prad bez jakichs wyraznych "peakow" poboru mocy.

A ja po policzeniu zmieniłem taryfę dwa lata temu.

> Zalezy jak na to spojrzec, nie grozi ci "odlaczenie pradu" w wyniku awarii
> (bo spadl snieg i zerwalo linie w wigilie), wiec jest to ciekawa
> alternatywa uniezalezniająca cie od "przysylu pradu".

Agregat kosztuje 1-2 tysiące i przy rzadkim używaniu ma praktycznie zerowe
koszty serwisu.

Prywatna http://www.janwer.com/
Nasza siec http://www.fredry.net/