Re: Nieopłacalność solarów naukowo, czyli jak być snobem we wsi

Data: 2010-12-27 12:18:24
Temat: Re: Nieopłacalność solarów naukowo, czyli jak być snobem we wsi
Od: "4CX250" <taunusmtv@poćta.łonet.pl>

news:if9ut3$3b0$1@news.onet.pl...

> Czyli zwrot po min po 8-9 latach.
> Czyli nieopłaca sie.

8-9 lat nadal się opłaca. Wierz mi że te urządzenia mają znacznie dłuższy
czas życia. To jest prosta konstrukcja jak budowa cepa. Tam nie ma się co
zepsuć i po 20 latach nadal działa poprawnie. Szwagier ma 30 letni kocioł
Vaillant. Co przyjdzie instalator na kontrolę to chce mu wcisnąć nowszy. Po
co? odpowiada.. Przecież działa.
Kocioł jest dużo bardziej skomplikowanym urządzeniem niż kolektor którego
konstrukcja niewiele odbiega od pomalowanego na czarno grzejnika za szybą w
skrzynce wystawionego na słońce. Nadal po 30 latach ma się dobrze.

> Jak ktos CWU grzeje weglem, drewnem itp to jeszcze bardziej solary sie nie
> opłacaja.
> Każdy musi wyliczenia zrobic pod siebie

No właśnie! Każdy dla siebie wedle tego co ma a co może mieć lub co
najważniejsze co chce mieć!
JW na siłę uparcie twierdzi że w żadnym przypadku się nie opłaca i jeszcze
na dowód tego podaje mocno zfermentowane linki.

Cenię sobie wygodę i nie mam zamiaru być palaczem we własnym domu więc nie
liczyłem wogóle kosztów w stosunku do drewna czy węgla gdyż u mnie w domu
nie przyjmuję wogóle pod uwagę stosowania takiego rodzaju opału.
No... poza drewnem w kominku.

Marek