Re: Nieoplacalnosc solarów naukowo, czyli jak byc snobem we wsi

From: Adam Szendzielorz <a...@g...com>
Newsgroups: pl.misc.budowanie,pl.rec.dom,pl.pregierz
Subject: Re: Nieoplacalnosc solarów naukowo, czyli jak byc snobem we wsi
Date: Sun, 2 Jan 2011 06:18:16 -0800 (PST)
s.pl> <ifhf1a$hmt$1@mx1.internetia.pl>
<b...@w...googlegroups.com>
<ifhtua$8mm$1@mx1.internetia.pl>
<5...@k...googlegroups.com>
<ifin6i$7uc$1@mx1.internetia.pl>
<8...@i...googlegroups.com>
<ifithv$1nlg$1@news2.ipartners.pl>
<8...@c...googlegroups.com>
<ifj5g6$30a$1@news.onet.pl>
<0...@v...googlegroups.com>
<4d1d97b3$0$2452$65785112@news.neostrada.pl>
<8...@f...googlegroups.com>
<ifo1cf$40t$1@news.onet.pl>
<7...@l...googlegroups.com>
<ifo8m3$rfm$1@news.onet.pl>

On 1 Sty, 23:08, "Maniek4" <r...@l...pl> wrote:
[...]
> Gdyby tak bylo, to stojac przed oknem z zewnatrz w dzien nie widzialbys co
> jest w srodku.
[...]
> Co mi tam producenci. Latem jak zaslonie zaluzje to pomieszczenia nagrzewaja
> sie znacznie mniej.

No widzisz - czyli przyznajesz, ze slonce ma wplyw na ogrzewanie i
przez szyby ciepelko wpada - mimo, ze nie masz pokojow jak sadze
wymalowanych na czarno :-) Zima oczywiscie wplyw jest mniejszy ale
jest - i to cieplo trafia bezposrednio do srodka domu, a nie do
zamknietej banki na zewnatrz, gdzie zeby to cieplo wydobyc, trzeba go
najpierw tam sporo nagromadzic (a jest to tym trudniejsze im wiekszy
mroz - bo straty kolektora sa wtedy wieksze :)

Ja czesto robiac rozne testy po wylaczeniu ogrzewania zauwazylem, ze
pokoje od strony poludnia gdzie mam b. duze okna (2-3 x wieksze niz od
polnocnego-zachodu) sa zdecydowanie cieplejsze, niz te od polnocnego-
zachodu (tam mam akurat sypialnie i jedno okno). A wedlug Ciebie (Was)
powinno byc odwrotnie - bo wieksze okna to wieksze straty :) Zeby nie
bylo - pokoje od poludnia sa najwieksze wiec i scian maja wiecej - sa
tam wiec wieksze straty przez przenikanie scianami. Praktyka pokazuje
zupelnie inaczej (i sprawdzaja sie zarowno obliczenia OZC jak i same
zalozenia domow energooszczednych / pasywnych - duze przeszklenia od
poludnia daja DUZO !

Przyznam szczerze, ze mnie juz meczy ten watek i z mojej strony
postaram sie wiecej w nim nie pisac :)
pozdr.

--
Adam Sz.