Re: Niewłaściwe zachowanie 11 letniego dziecka wobec rodziny

From: Bischoop <B...@k...russia>
Newsgroups: pl.soc.rodzina
Subject: Re: Niewłaściwe zachowanie 11 letniego dziecka wobec rodziny
Date: Sun, 10 Aug 2003 18:21:41 +0000 (UTC)

Latem margola & zielarz wyklawiaturzyl(a):

> Marzena, jezeli Twoj maz bez namyslu uderzyl w twarz zbuntowane dziecko,
> to - jak przypuszczam - jest to dla niego naturalny odruch. Mam tu na mysli

Nienormalne jest to ze dziewczyna tak sie zachowala, ona nie ma
poszanowania dla osob starszych. Fakt faktem ze ja bym tak nie postapil,
bo uwazam ze nikt nie ma prawa ruszac mojego dziecka, ale odpowiednio
bym zjechal rodzicow.

> Co robic? Po pierwsze, bezwzglednie, przeprosic smarkule. Wytlumaczyc jej ze
> taka reakcja byla wynikiem tego, ze wujek poczul sie dotkniety epitetami i
> nie umial inaczej zareagowac, ale na przyszlosc bedzie sie staral nad soba
> panowac. Ja prosi sie o to samo.

Co ty piszesz, skoro juz fakt jest dokonany nie mozna teraz dziecka
przepraszac, ono nadal bedzie tak postepowac, bo bedzie przekonane o
swojej bezkarnosci. Widac ze dziewczyna ma trudny charakter i nie
dochodza do niej slowa. Ty jej tak a ono tak.

> Po 2. zobaczyc w gowniarze - dziecko. Czlowieka. Doroslemu nie powiesz "Nie,
> bo nie". Tlumaczyc, dlaczego podejmuje sie takie a nie inne decyzje.
> Szanowac jej decyzje.

Jakie jej decyzje, ty powiesz jej nie przechodz przez ulice, a ono
wejdzie na ulice zanim ty do niej dojdziesz to chcesz sie jeszcze
zastanawiac dlaczego podjelo taka decyzje? Na czlowieka ma byc wychowane
a poki co z takim charakterem bedzie tylko zla bestia nie majaca dla
nikogo szacunku.

> po 3. przyjrzec sie domowi rodzinnemu meza, wysnuc rozsadne wnioski i
> zapobiegac na przyszlosc powielaniu niewlasciwych schematow. Tak Ty i maz,
> jak szwagierka i jej maz. Zmienic sposob spojrzenia na wychowanie dzieci.

To nalezy do rodzicow dziecka.

--
% Bischoop | LRU: #260447 %
% bischoop(at)o2.pl | GG:1002333 |ICQ:159794827 %