Niezależność

131. Data: 2002-12-02 15:31:57

Temat: Re: Niezależnoś
Od: "Hanka Skwarczyńska" <a...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Jolanta Pers" <j...@N...gazeta.pl> napisał w
wiadomości news:asftbu$iuo$1@news.gazeta.pl...
> [...] Panny drogie, co Wy w tym domu robicie takiego,
> że przyrównujecie to do 10h odpowiedzialnej i
> stresującej pracy? [...]

... i że kobiety pracujące poza domem tego nie robią? Bo nawet
zakładając, że połowa przypadnie na chłopa (taaa, jasne :) nijak
mi ta dniówka nie wychodzi :)

A jak już wątek został odgrzany, to ja pozwolę sobie dorzucić
pytanie, które przyszło mi do głowy pewnego pięknego poranka,
ale wstydziłam się ekshumować stare dyskusje ;) Pytanie jest
skierowane do osób mających wątpliwości dotyczące rozwoju
intelektualnego kur domowych i brzmi: czy praca _zawodowa_ w
charakterze opiekunki do dziecka rozwija, czy nie rozwija? :)

Pozdrawiam
Hanka, być może niespójnie się wypowiadająca - znowu wiercą w
suficie :)
--
Hanka Skwarczyńska
i kotek Behemotek

132. Data: 2002-12-02 15:37:05

Temat: Re: Niezależność
Od: Basia Zygmańska <j...@s...gliwice.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Ponieważ jak dotąd mieszkanie brudem nie zarosło, my też nie
wyglądamy na
> kloszardów, ba, nawet jadamy IMHO dość smacznie, zdrowo i
przyzwoicie - a
> wszystko to załatwiamy spędzając w pracy lub na pracy jakieś 12h
dziennie, a
> weekendy nierzadko przeznaczając na wypoczynek - mam niejasne
podejrzenia, że
> za całodziennym zajmowaniem się domem kryje się zasada "czynność X
wypełnia
> nam cały czas, jaki możemy na nią przeznaczyć, bez względu na
faktyczny czas,
> jakiego wymaga".

Mi tez sprawy bieżących porządków, jedzenia itd ... nie zajmują wiecej
niż 1-2 godziny dziennie.
A mam dwóch synów, pracę w której jestem 8-9 godz. i liczne fuchy nad
którymi spędzam w domu średnio po 2 godz. dziennie ;-)).
Ponadto staram sie wyjeżdżać prawie w każdy weekend.
Ale mąż robi porządki w domu znacznie lepiej ode mnie ;-)))

Pozdrowienia.

Basia

P.S.
Nie wytrzymam i pochwalę się - ostatnio ukazał sie mojego autorstwa
przewodnik po takich górach an Słowacji :

http://sklep.pttk.pl/start.php?co=produkt&id=31

B.

133. Data: 2002-12-02 18:05:51

Od: "Ula Dynowska" <u...@a...net> szukaj wiadomości tego autora

> To skoro ten wątek wylazł, to ja też się podepnę z jedną wątpliwością,
która
> zawsze mnie nurtuje w tego rodzaju dyskusjach, a mianowicie kwestia
"wkładu
> we wspólny związek polegającego na troszczeniu się o dom i zdejmowaniu
> zarabiającemu TŻ z głowy spraw przyziemnych". Zostawmy może na razie na
boku
> wychowywanie dzieci, bo to niejako inna bajka i zajmijmy się zajmowaniem
się
> (o rany boskie, ale mi zdanie wyszło) gospodarstwem domowym.

To ja na ochotnika opisze swoj dzien :))
Tylko, obawiam sie, ze nie da sie rozdzielic dzieci i czasu poswiecanemu
sprawom domowym.
Nasze dzieci sa sowami, wiec wstajemy o 7 rano :)
Ubieranie towarzystwa - ganianie za namlodszym z majtkami i innymi czesciami
garderoby, starszemu trzeba tylko je podetknac i co jakis czas kontrolnie
pogonic, jak sie zamysli nad skarpetka. Dobrze by bylo, gdyby jeszcze umyli
zeby :)
Starszy w koncu idzie do przedszkola, mlodszemu trzeba zrobic sniadanie,
najmlodszego przewinac, przebrac, nakarmic, przewinac.
Wypadalo by sie samemu umyc :) i zjesc sniadanie i w ten sposob robi sie 9 -
10.
Mozna teraz wstawic pranie, zdjac suche, posegregowac na 5 kupek + to co do
prasowania. Moze duzo czasu zwykle to nie zajmuje, ale trzeba doliczyc
przerwy na uspokajanie dzieci. Ech juz mi sie nie chce opisywac :)
w kazdym razie- jesli np. prania nie zrobie, to nastepnego dnioa mam gore
brudow do sortowania i klopoty z miejscem do suszenia.
Sprzatanie - mamy psa - gubi kudly - odkurzyc lub zamiesc trzxeba
codzuiennie.
Ja jesc nie musze, poza tym zjem wszystko - dzieci niestety wola tradycyjna
kuchnie, o okreslonych godzinach. Raz czy dwa razy dziennie mozna dac
jogurt, serek, platki z mlekiem, ale ugotowac tez cos trzeba.
Kolo poludnia, kiedy spia, mam czas dla siebie, czyli zwykle zamiast
sciertac kurze pracuje.
Kolo drugiej trzeciej ide do przedszkola, potem dwa razy w tygodniu zajecia
dodatkowe,po powrocie spacer z psem i zakupy - jestesmy w domu zwykle kolo
18- stej. Kolejne robienie jedzenia dzieciom, ewentualnie szykowanie obiadu
dla meza (chociaz czesto on robi po powrocie).
Sprzatanie zabawek, ktore nie wiadomo jak wywedrowaly z pokoju dzieci, ich
pokoju - naprawde, powinno sie codziennie - tzn. Michal sprzata a ja
pomagam.
Kapiel calego towarzystwa.
Usypianie - bajeczka itp.
a w miedzyczasie- co kilka godzin karmienie dzidzusia.

Pozdrawiam - Ula

134. Data: 2002-12-03 01:07:19

Od: "FeLicja \(Kasia\)" <i...@h...com> szukaj wiadomości tego autora

Jolanta Pers wrote:
> Panny drogie, co Wy w
> tym domu robicie takiego, że przyrównujecie to do 10h odpowiedzialnej
> i stresującej pracy?

Jolu, no jak to co? Przeciez my w domu _tylko_siedzimy_, ogladamy opery
mydlane i spedzamy z innymi Qrami godziny na plotkach. A pozniej dopominamy
sie naleznej nam za ta ciezka prace (pardon: siedzenie) zaplaty finansowej
od naszych glupich i nieswiadomych mezow ;-P
Ale podejrzewam, ze odpowiedz ta wcale Cie nie zaskoczyla ;))
pozdrawiam
Kasia, co to Qra jest ;))

135. Data: 2002-12-03 01:13:06

Od: "FeLicja \(Kasia\)" <i...@h...com> szukaj wiadomości tego autora

Ula Dynowska wrote:
> Sprzatanie zabawek, ktore nie wiadomo jak wywedrowaly z
> pokoju dzieci, ich pokoju - naprawde, powinno sie codziennie

Ula, czyzbys sugerowala, ze dzieci wymagaja wiecej pracy - poza samym
przewijaniem i karmieniem? To i odkurzanie raz-dwa w tygodniu nie
wystarcza? No prosze, prosze... ;)) A swoja droga nie mozecie kupic
dzieciom takich zabawek, co nog nie maja? Albo przybic/przykleic ich do
polek? ;))
Kasia, Qra wciaz ubawiona tym samym watkiem :))

136. Data: 2002-12-03 01:17:25

Od: "FeLicja \(Kasia\)" <i...@h...com> szukaj wiadomości tego autora

Basia Zygmańska wrote:
> [...]
> A mam dwóch synów, pracę w której jestem 8-9 godz. i liczne fuchy nad
> którymi spędzam w domu średnio po 2 godz. dziennie ;-)).

Basiu, zaraz zaraz, a ile Twoje dzieci maja lat? Domyslam sie, ze nie
musisz juz ich karmic, ani przewijac, prawda? Moze wiec troche smiesznym
jest porownywanie czasu przeznaczonego na domowstwo przy dzieciach ponizej 3
a dzieciach w wieku szkolnym od kilku lat, nie sadzisz?
Kasia, co to nadziwic sie nie moze niektorym przypadkom Qrzej pamieci ;))

137. Data: 2002-12-03 06:44:03

Od: Basia Zygmańska <j...@s...gliwice.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> a dzieciach w wieku szkolnym od kilku lat, nie sadzisz?
> Kasia, co to nadziwic sie nie moze niektorym przypadkom Qrzej

A ja się nie umiem nadziwić nieumiejętności czytania.
Przecież Jola pisała wyraźnie i ja pisałam wyraźnie, ze to co piszę
nie dotyczy osób z małymi dziećmi.

Swoja drogą moje dzieci tez kiedyś były małe, a ja jak pisałam byłam
2,5 roku na urlopie wychowawczym. Miałam cały czas sporo pracy,
chociaz nie zajmowało mi to absolutnie całego dnia (miałam dla siebie
więcej czasu niż w tej chwili, wtedy ok 2 godz dziennie, a teraz nie
mam wcale). Ale bardzo źle psychicznie sie wtedy czułam.

Pozdrowienia.

Basia

138. Data: 2002-12-03 07:47:56

Od: "Jojo" <m...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Jolanta Pers" <j...@N...gazeta.pl> napisał w wiadomości
>Panny drogie, co
> Wy w tym domu robicie takiego, że przyrównujecie to do 10h odpowiedzialnej
> stresującej pracy? Bo ja tak się przyglądam naszemu zajmowaniu się domem i
> się nie mogę nadziwić - nie wydaje mi się, żeby się tego zebrało więcej
niż
> 2h dziennie.

a znam nawet taką co po urodzeniu dziecka to wszystko zajmowało jej 2
godzinki raz w tygodniu a resztę czasu wolną miała:)))
a powaznie i serio : tak jakoś nagle i dość boleśnie człowiek po powrocie ze
szpitala z małym wrzeszczącym tobołkiem dowiaduje się co się robi w domu jak
się nie pracuje, później nasz czas zależy od rosnącej samodzielności
dzieci, charakteru naszych stosunków a także naszej asertywności

pozdr.Joanna

139. Data: 2002-12-03 08:11:37

Od: "Ula Dynowska" <u...@a...net> szukaj wiadomości tego autora

> A ja się nie umiem nadziwić nieumiejętności czytania.
> Przecież Jola pisała wyraźnie i ja pisałam wyraźnie, ze to co piszę
> nie dotyczy osób z małymi dziećmi.
To ja przepraszam, ale kogo dotyczy?
Ile na liscie jest dziewczyn, ktore maja duze dzieci i siedza w domu,
rzeczywiscie zajmując sie tylko zajeciami domowymi? Mi do glowy przychodzi
tylko jedna :))
Zreszta Jola napisala tylko, żeby oddzielić wychowanie dzieci od reszty
zajec domowych, a w moim np.przypadku sie nie da.

> [...]
> więcej czasu niż w tej chwili, wtedy ok 2 godz dziennie, a teraz nie
> mam wcale). Ale bardzo źle psychicznie sie wtedy czułam.

Ja tez mam troche czasu dla siebie :) Np. wlasnie pisze na liste :)
Ale Ty po pracy chyba jednak troche zajmujesz sie swoimi wyrośnietymi
dziećmi i domem?
A u Joli - jak sama napisała, do obsłużenia jest tylko jej własna osoba, bo
TŻ duzy i sam sie sobą zajmuje :)
Juz kiedys był podobny wątek, wiec moze sie powtarzam :)
Tez troche pracowałam i wtedy, kiedy mialam tylko jedno dziecko, a ono
pojechalo na wakacje z dziadkami, mialam wlaśnie tak jak Jola - sprzatanie
raz w tygodniu, zakupy kiedy sie chce, po pracy zamiast gnać do
przedszkola - mozna isc na kawe lub piwo z TŻ, a łazienkę sie przeszukuje,
zeby cos dołożyć do prania, bo jest tylko pół wsadu :) I mimo, że pracowałam
może nie 12, ale z 9 godzin, to czułam sie jak na wakacjach :))
Wiec ja bardzo prosze- nie porównujcie roznych sposobów na życie - mam
wrazenie, ze Joli 12 godzin pracy i bezdzietnosc całkiem sie podoba. Wiec o
co chodzi - o to, ze ja jednak mam troche wolnego czasu dla siebie, wiec
trzeba "wyrownac"?
Pozdrawiam- Ula

140. Data: 2002-12-03 08:23:54

Od: Nela Młynarska <n...@n...security.pl> szukaj wiadomości tego autora

FeLicja \(Kasia\) napisał(a):
> Albo przybic/przykleic ich do
> polek? ;))

Poradę kupuję "na pniu" i biegnę po klej. Ale fajnie będzie. Wszystko na
swoim miejscu :)))) Już się cieszę :))) Dzięki Kasiu.

Pozdrawiam,
Nela

brat dłużnik
Andrzejki
jak powitać żone ?
stały repertuar awantur
LEGAL CABLE DESCRAMBLER mmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmm mmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmm mmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmm mmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmm mmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmm mmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmm mmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmm mmmmmmmmmmmmmmmmmm 3636 [14/2]