Strona główna Grupy pl.soc.dzieci.starsze No, rodzice przedszkolaków... Re: No, rodzice przedszkolaków...

Grupy

Szukaj w grupach

 

Re: No, rodzice przedszkolaków...

« poprzedni post następny post »
Data: 2009-01-16 18:56:10
Temat: Re: No, rodzice przedszkolaków...
Od: Szerr <n...@p...pl>
Pokaż wszystkie nagłówki

Dnia Fri, 16 Jan 2009 10:19:53 +0100, Agnieszka napisał(a) w
<news:gkpk15$554$1@nemesis.news.neostrada.pl>:

> "Gazeta Wyborcza": przedszkolak ma samodzielnie i bezpiecznie organizować
> sobie czas wolny

W projekcie:
"próbuje samodzielnie i bezpiecznie organizować sobie czas wolny w
przedszkolu i w domu; ma rozeznanie, gdzie można się bezpiecznie bawić,
a gdzie nie."

> podejmować rozsądne decyzje

W oryginale:
"w zrozumiały sposób mówi o swoich potrzebach i decyzjach."

> i wykazywać zainteresowanie architekturą wnętrz i zieleni.

Kontekst:
"Dziecko kończące przedszkole i rozpoczynające naukę w szkole podstawowej:
1) przejawia, w miarę swoich możliwości, zainteresowanie wybranymi
zabytkami i dziełami sztuki oraz tradycjami i obrzędami ludowymi ze swojego
regionu;
2) umie wypowiadać się w różnych technikach plastycznych i przy użyciu
elementarnych środków wyrazu (takich jak kształt i barwa) w postaci
prostych kompozycji i form konstrukcyjnych;
3) wykazuje zainteresowanie malarstwem, rzeźbą i architekturą (także
architekturą zieleni i architekturą wnętrz)."

> ma mówić płynnie, niezbyt głośno

Kontekst:
1) zwraca się bezpośrednio do rozmówcy, stara się mówić poprawnie pod
względem artykulacyjnym, gramatycznym, fleksyjnym i składniowym;
2) mówi płynnie, niezbyt głośno, dostosowując ton głosu do sytuacji;
3) uważnie słucha, pyta o niezrozumiałe fakty i formułuje dłuższe
wypowiedzi o ważnych sprawach;
4) w zrozumiały sposób mówi o swoich potrzebach i decyzjach.

> albo w skupieniu słuchać muzyki, w tym muzyki poważnej.

Kontekst:
1) śpiewa piosenki z dziecięcego repertuaru oraz łatwe piosenki ludowe;
chętnie uczestniczy w zbiorowym śpiewie, w tańcach i muzykowaniu;
2) dostrzega zmiany dynamiki, tempa i wysokości dźwięku utworu muzycznego,
wyraża je pląsając lub tańcząc;
3) tworzy muzykę korzystając z instrumentów perkusyjnych (oraz innych
przedmiotów), a także improwizuje ją ruchem;
4) w skupieniu słucha muzyki, w tym także muzyki poważnej.

Moim zdaniem wreszcie za podstawę programową wzięli się fachowcy. A
dziennikarzyny jak zwykle: poprzekręcali, zmanipulowali, wyrwali zdania z
kontekstu...

--
Quid leges sine moribus?

 

Zobacz także


Następne z tego wątku Najnowsze wątki z tej grupy Najnowsze wątki
16.01 Lolalny Lemur
16.01 Qrczak
17.01 MONI|
17.01 Iwon(K)a
20.01 TomaSz.
20.01 Forr
20.01 Szerr
21.01 Forr
21.01 Marchewka
22.01 Forr
23.01 Lolalny Lemur
24.01 Szerr
24.01 Forr
26.01 Agnieszka
Statystyki inicjacji seksualnej
Poszukuje tytułu książki
Jak wyobrazacie sobie otwarcie przedszkoli i klas I - III ?
Dobre rady i sprytne sposoby przydatne dla dzieci, młodzieży i dorosłych
Znalazłam kanał na YouTube dla dzieci i nie tylko i poszukuję podobnych
Syndrom Dudusia u dzisiejszej młodzieży
Coś się komuś pomyliło.
Prymitywne Piractwo Prawne
U Was też tak jest?
Szóstki
testując trzecioklasistów - OBUT 2014
Tylko odbić się od dna...
www.vampisoft.com - serwis dla dzieci
opiekun medyczny
Cynamonowe wyzwanie
Sztuka Edukacji wer. 6462
Próbna wiadomość
Jakie znacie działające serwery grup dyskusyjnych?
Senet parts 1-3
Chess
Dendera Zodiac - parts 1-5
Senet parts 1-3
Senet parts 1-3
Chess
Chess
Vitruvian Man - parts 7-11a
Dendera Zodiac - parts 1-5
Vitruvian Man - parts 7-11a
Dendera Zodiac - parts 1-5
Vitruvian Man - parts 1-6